חדשות בארץ

ממחר: שביתה חמורה במערך שירות החוץ הישראלי

אמריקה, אפריקה, אסיה ואירופה הן היבשות שנציגויותיהן הישראליות יחדלו מלתפקד במסגרת שביתת-ענק שוועד העובדים של משרד החוץ הודיע היום על יציאתו לדרך – אם לא יצליחו באוצר ליישב מולם את ההדורים. השביתה היא במחאה על הקיצות הרוחבי שחתך מאות מיליונים מתקציב המשרד והביא לפגיעה חמורה במערך שירותי החוץ של ישראל, ובמחאה על התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו שמבזר את סמכויותיו של המשרד

מטה משרד החוץ בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מטה משרד החוץ בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועד העובדים של משרד החוץ הודיע היום (ראשון) כי ממחר ייכנס לתוקפו שורה של שביתות ענק במערך שירות החוץ של ישראל, זאת בעקבות הקיצוץ האגרסיבי בתקציב המשרד, וכן לנוכח האצלת הסמכויות שהנהיג ראש הממשלה בנימין נתניהו בממשלות האחרונות, כאשר העניק סמכויות רבות של המשרד לשרים בממשלתו. לפי ההודעה, מחר יושבתו כל נציגויות ישראל באפריקה, בשלישי יושבתו כל הנציגויות באירופה, ביום רביעי יושבתו כל הנציגויות בצפון אמריקה, ובחמישי יושבתו כל נציגויות ישראל באסיה.

היקף השביתה בא לידי ביטוי באי קיום פגישות חיוניות ביותר, בהן בנושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים. לצד זאת, תופסק קבלת הקהל במדורים הקונסולריים. בניסיון לעצור את השביתה, היום נפגשו נציגי ועד העובדים ונציגי משרד האוצר, זאת לאחר שורה של מאמצים בין הצדדים שלא ראו הצלחה.

ההחלטה הדרמטית התקבלה בעקבות מכתב ששוגר ביום שישי ליו"ר הוועד המדיני במשרד החוץ על ידי 90 ראשי נציגויות וצירים מכהנים. במכתב הבהירו החתומים כי לא יהססו לפתוח בשביתת-ענק, זאת במחאה על "שחיקתו עד דק של מעמדו של משרד החוץ, הקיצוץ האגרסיבי בתקציב הפעולות של נציגויות ישראל בעולם והפגיעה הקשה בזכויותיהם של נציגיה הדיפלומטיים של ישראל".

"בהתנהלותה הנוכחית, גורמת מדינת ישראל לחיסול המערך הדיפלומטי המקצועי ועומדת להפוך את ישראל למדינה היחידה שאיננה מנהלת יחסי חוץ בצורה סדורה. אין להשלים עם כך - לא ברמה הלאומית ולא ברמה המקצועית. לא נשלים עם כך גם ברמה האישית, המתבטאת בביטול המקצועיות והמומחיות אותה רכשנו במשך שנים רבות", הוסיפו במשרד החוץ.

למכתב הצטרפו אתמול כ-70 שגרירים ושגרירות לשעבר של ישראל שהביעו תמיכה מלאה בדיפלומטים המכהנים, שכן הממשלה "הורסת וחונקת את משרד החוץ". במכתבם הבהירו כי "במשך שנים רבות מקצצת הממשלה בנטיעות, מפקיעה מידי משרד החוץ סמכות אחר סמכות ותקציב אחר תקציב, מאצילה את הסמכויות ומעבירה את התקציבים למשרדים ולסוכנויות שלא הוכשרו לכך ואין להם הכלים והמיומנויות של דיפלומטים מקצועיים".

הדיפלומטים לשעבר הוסיפו ודחקו בממשלה "להתעשת ולאלץ את משרד האוצר לעמוד בהסכמים ולא לפגוע עוד ביכולתם של עובדי שרות החוץ להוסיף ולייצג את ארצנו. אנו דורשים כי יוחזרו למשרד החוץ הסמכויות והאמצעים שנלקחו ממנו ואשר הם שלו על פי כל דין והגיון".

במברקים פנימיים ששיגרו באחרונה ראשי נציגויות ישראליות במדינות הזרות נטען כי בשל הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה שחתך 350 מיליון שקלים מתקציב המשרד, "אין תקציב לכרטיס רכבת ואפילו לא לכוס קפה בפגישות עבודה". מידת ההיקף של המצב העגום שאליו נקלעו במשרד באה, ביו היתר, לידי ביטוי בכך שישראל הקפיאה תשלומי חברות בכ-20 ארגונים בינלאומיים, בהם UNICEF ,UNFPA ,UNDP WFP.

תגיות:שביתהמשרד החוץמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה