חדשות בארץ

בג"ץ נגד דרעי: השימוע של רון קובי יידחה

בית המשפט העליון קיבל את בקשתו לצו ביניים של ראש העיר טבריה וקבע כי השר הממונה לא יוכל לערוך שימוע לראש העיר המודח. בתוך כך, מפלגת הימין החילוני שבראשותו אושרה על ידי רשם המפלגות. קובי: "מי שביקש להדיח את רון קובי מראשות העיר טבריה יקבל אותו בסוף כשר הפנים"

רון קובי (צילום: פלאש 90)רון קובי (צילום: פלאש 90)
אא

בג"צ קיבל היום (ראשון) באופן חלקי את עתירתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי, והוציא צו ביניים שאוסר על שר הפנים אריה דרעי לערוך לו שימוע עד לדיון שיתקיים בעניינו בבית המשפט העליון בתוך כעשרה ימים. עם זאת, בית המשפט קבע כי השר הממונה יוכל למנות חברי מועצה חדשים, במקום אלו שנבחרו.

"מכה קשה לאריה דרעי ולמשרד הפנים בבג"ץ", מיהר קובי להכריז, לא לפני שהצהיר כי "מי שביקש להדיח את רון קובי מראשות העיר טבריה יקבל אותו בסוף כשר הפנים". בית המשפט העליון, לטענת קובי, "הוכיח בהחלטה תקדימית יוצאת דופן שהוא יוצא נגד סמכות שר הפנים להדיח ראש עיר, המשמעות היא שבית המשפט מבין שטבריה חייבת להישאר עיר חילונית".

בתוך כך, רשם המפלגות הודיע היום לראש העיר טבריה כי מפלגתו "הימין החילוני" אושרה למועמדות לכנסת ה-22. במסגרת המפלגה, כך לפי הטפסים שהגיש בפני רשם המפלגות, יינתן דגש בנושאי דת ומדינה ובראשם מניעת כפייה דתית, גיוס חרדים לצבא והפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

היעד לבחירות, כך לפי ראש העיר שלא צלח את העברת התקציב במועצה, הוא "לרוץ בכל הכוח לכנסת", כאשר לדבריו הוא יגרוף לא פחות  מ"שישה מנדטים". קובי המשיך במתקפתו השנויה-במחלוקת נגד המגזר החרדי וטען כי "המצב במדינה לא טוב, החרדים רוצים להשתלט על המדינה דרך הכנסת".

בשבוע שעבר, במסגרת עתירתו לבג"ץ לקבלת צו ביניים, נאלץ קובי לחשוף התכתבויות וואטסאפ בינו לבין מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, בהן תועד הראשון מטיח בכהן ובשר הממונה עליו שורת האשמות חמורות, כאשר האחרון, ככל הנראה, נמנע מלהשיבו. בבקשה המקורית ניסה קובי למנוע את קיומו של הליך השימוע שצפוי להביא להדחתו, זאת בנימוק כי השר הממונה מצוי אתו בניגוד עניינים חריף שעשוי להטות את תוצאות השימוע. נימוק נוסף שהציג קובי הוא העובדה כי הממשלה המכהנת מתפקדת על הוראות הדין של ממשלת מעבר, הוראות שמצמצמות במידה רבה את סמכויותיה המנהלתיות. "צריך לחכות לממשלה חדשה שתפעל מכוח מנדט אמיתי שייתן לה הציבור", טען קובי.

כסימוכין למערכת היחסים העכורה בינו לבין השר הממונה, צירף ראש עיריית טבריה התכתבויות וואטסאפ בינו לבין מנכ"ל משרד הפנים. "אשמח אם נוכל להיפגש ולדבר קצת על המצב בטבריה", כתב קובי לכהן ב-11 בפברואר. כהן השיב לו כי לנוכח ישיבת הצוותים המקצועיים ב-3 במרץ, פגישה כזו מתייתרת. במקביל, כהן הוסיף כי פנה לבועז יוסף, הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים, בבקשה כי ייפגש אתו ועם הדרג המקצועי במועצה, בתור הכנה למפגש הגדול במרץ. "בכל זאת חשתי שנוכל להיפגש קודם לכן", התעקש קובי, אך נענה בתשובה "אין צורך".

בעתירה מצורפת ההתכתבות הבאה מ-19 במרץ. "בוקר טוב, התחלת להיות מנכ"ל פוליטי שמנסה לחרב עיר שלמה בגלל השר המושחת שלך!", כתב קובי למנכ"ל משרד הפנים. "אני מבין שאתה שם מקלות בגלגלים. עד בג"צ אני אקח אותך ואת השר על המחדלים שעשיתם בטבריה ועל הקומבינות! ואדאג גם לחיוב אישי שלכם במחדל שנקרא עיריית טבריה. מעכשיו אני אתנהג אתך בצורה שתלמד אותך בתקשורת איך מתנהגים עם מנכ"ל פוליטי. תתבייש במילה אחת! אני אעשה הכול שדרעי לא יכנס לכנסת ושאתה תסולק ממשרד הפנים. פורים שמח".

ככל הנראה כהן לא הגיב לדברים החמורים של קובי, וכך כתב לו ראש העיר כעבור יום: "אתה מבין כמה אתה איש קטן? מפחד לדבר עם ראש עיר? אתה חוסם מאה אלף שקל לניקיון בגלל פוליטיקה של שר מושחת! מחר בבוקר תפתח טלוויזיה בשבע לקראת פורים ותראה איך אני מתייחס אליכם. תתבייש עלוב. שני מנופים לניקיון פסח. אתם פאתטיים. לא נורא. נפגש ב-10 באפריל (יום הבחירות לכנסת) בבוקר".

תגיות:רון קוביבג"ץצו בינייםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה