נפלאות הבריאה

ירושלים הרים סביב לה

עד כמה אתם מכירים את ההרים בארץ ובעולם? אספנו עבורכם כמה הרים מעניינים במיוחד

הר השולחן בדרום אפריקה (צילום: shutterstock)הר השולחן בדרום אפריקה (צילום: shutterstock)
אא

הרים הם "קפלים" של היבשה, חלקים גבוהים של האדמה עליה אנחנו חיים. כולנו מכירים הרים כאלה ואחרים, בארץ ומחוצה לה, אך אספנו עבורכם כמה הרים מעניינים במיוחד.

ההר הגבוה בעולם

את הפריט הראשון ברשימה הזו אתם כנראה מכירים: הר האוורסט. הוא נמצא בהרי ההימלאיה, בין נפאל וסין, ורוב שטחו נמצא בטיבט. רכס הרי ההימלאיה הוא רכס ההרים הגבוה בעולם, ועל כולנה כמובן מתנשא האוורסט. גובהו של האוורסט הוא 8,848 מטרים מעל לפני הים.

לשם השוואה, ההר הגבוה ביותר בישראל הוא הר החרמון – וגובהו 2,814 מטרים.

ההר הנוצץ

הר הקילימנג'רו בולט מאד בשטח, משום שבניגוד למרבית ההרים, שמהווים חלק מרכס הרים – הר הקילימנג'רו עומד לבדו בשטח שרובו מישורי. זהו ההר הגבוה ביותר באפריקה (גובהו 5,895 מטרים), ואף שהוא נמצא באזור חם מאד – בסמוך לקו המשווה – פסגתו מכוסה תמיד בשלג, בזכות הגובה הרב שלו.

הר, או שולחן?

בדרום אפריקה מצוי אחד ההרים המעניינים ביותר – "הר השולחן". את שמו המעניין קבל ההר משום שפסגתו שטוחה, ממש כמו שולחן... רוחב הפסגה הוא כשלושה קילומטרים, והיא נמצאת בגובה של 1,086 מטרים מעל פני הים. המטפסים על ההר יכולים לראות מן הפסגה את הנוף היפהפה של העיר קייפטאון, של כף התקווה הטובה ושל האוקיינוס האטלנטי.

הרי הקשת

צבעם של רוב ההרים הוא צבע אדמה כזה או אחר, לעיתים עם נגיעות של צמחייה ירוקה. אולם הרי הקשת שבסין הם ההרים הצבעוניים ביותר שתמצאו. הם נמצאים בצפון סין, על דרך המשי, והם נראים כאילו מישהו שפך עליהם ביד אמן עשרות אלפי בקבוקים של חול צבעוני... ההרים "צבועים" בפסים-פסים של חולות בגוונים צבעוניים. ישנם הרים צבעוניים במקומות נוספים בעולם, אך בהם בדרך כלל שולט גוון מסוים – ואילו בהרי הקשת אפשר למצוא עשרות גוונים מכל הסוגים.

 

תגיות:הריםירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה