חדשות בארץ

עמיר פרץ: מפלגת העבודה לא תחבור לברק ולמרצ

לאחר שהודיע בשבוע שעבר על ריצה משותפת עם מפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס, הבהיר יו"ר מפלגת העבודה כי לא ירוץ יחד עם מרצ או ישראל דמוקרטית: "ברק ומרצ ראויים, אבל משמשים מחסום"

פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, אמר הבוקר (ראשון) כי לא ירוץ יחד בבחירות לכנסת עם מרצ או עם מפלגת ישראל דמוקרטית של אהוד ברק. פרץ אמר את הדברים בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל, וזאת בעקבות הודעתו ביום חמישי האחרון על ריצה משותפת של מפלגת העבודה עם מפלגת גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס.

"אין שום סיכוי לחבור לא לברק ולא למרצ, מכיוון שחיבור כזה מקים את החומות שמונעות מאותן אוכלוסיות שרוצות להתחבר ולהיות להיות חלק מאיתנו", אמר פרץ. "ברק ומרצ ראויים, אבל משמשים מחסום ליכולת של אזרחים רבים להצטרף אלינו למסע החדש להבראת החברה הישראלית. בחיבור שלי עם לוי אבקסיס הקמנו את כיפת הברזל החברתית והדמוקרטית".

"יכולתי לבחור לעצמי את מבחן הנוחות", הוסיף פרץ. "להיות יו"ר מרצ-העבודה היה מאוד נוח. הייתי מרגיש טוב, כולם היו כותבים מאמרים מאוד נחמדים. אבל לא הייתי מצליח להעביר קול אחד לטובת הגוש, להרחבת הסיכוי להחלפתו של נתניהו. התחייבתי לבוחרים, גם בפריימריז, לעשות הכל כדי ליצור מצב בו אנו נעים לעבר קבוצות שהדירו רגליהן ממפלגת העבודה, ונהפוך לבית הפוליטי שכל ישראל יראה בו את הכתובת והשייכות. לכן קיבלתי החלטה פחות נוחה".

פרץ הדגיש כי המהלך שביצע "מייצר סיכוי גדול ליצירת אלטרנטיבה אידיאולוגית ואלקטורלית" לממשלה הקיימת. הוא דחה בתוקף את טענותיו של יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, לפיהן הוא מתכוון להיכנס לממשלה בראשות נתניהו: "זה דבר שאין לו שום בסיס, לא היה ולא נברא. אני מאוד עדין כלפי חברי, אבל יכולתי לכנות זאת שקר גס. לא היה ולו רגע אחד בדיונים בינינו שבו גמגמתי בנושא. גם אורלי הודיעה, ואני מודיע באופן חד-משמעי: לא נשב עם נתניהו תחת כתב אישום, לא נשב עמו תחת כתב חשדות".

"אם היועץ המשפטי יזכה את נתניהו – נתניהו והליכוד לא יוחרמו על ידינו", הבהיר יו"ר העבודה. "הודענו שהקו האדום שלנו הוא העובדה שיש כתב חדשות. לא ניכנס לממשלה כל עוד יש כתב חדשות או כתב אישום. אם יהיה כתב אישום – נעשה הכל שנתניהו יתפטר מתפקידו באופן מיידי".

 

"מפלגת העבודה חתכה חזק ימינה"

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, המשיך הבוקר במתקפה על פרץ, בה החל בעקבות ההכרזה על חבירתה של גשר לעבודה. בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', אמר הורוביץ כי "מפלגת העבודה חתכה חזק ימינה, לכיוון נתניהו, יחד עם אורלי לוי. העבודה ירקה בפרצוף של בוחריה והרימה ידיים – ללכת לכיוון הימין ונתניהו זו בחירה אומללה".

הורוביץ הוסיף כי "מרצ היא מפלגת השמאל היום, הכתובת מול כל הימין". בהתייחסו לאפשרות שמרצ תרוץ יחד עם ישראל דמוקרטית, אמר הורוביץ: "בעניין ברק יש פערים אידיאולוגיים, יש הבדלים. אני לא פוסל שום דבר, אנחנו פתוחים לחיבורים, אבל מרצ היא מרצ. אנחנו רוצים להגדיל את השמאל, אבל על בסיס הערכים שלנו".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה), שהודיעה בשבוע שעבר על פרישתה מהחיים הפוליטיים, הגנה על המהלך שהוביל פרץ לריצה משותפת עם מפלגת גשר. בראיון לליברמן וליבסקינד אמרה יחימוביץ': "זה לא סוד שרציתי באיחוד בין מרצ והעבודה. חשבתי שהוא נכון. אבל מי שנטל עליו את העול הכבד להוביל את המפלגה בתקופה מאוד קשה הוא עמיר פרץ, וזו ההכרעה שלו. זו הכרעה שמאוד מקובלת עלי. להביא את אורלי לוי זה סוג של אס – ולראיה, כמעט אין מפלגה שלא רצתה אותה לעצמה. גם הליכוד, גם כחול לבן, וגם ברק היה מתנאה בה". יחימוביץ' הוסיפה וקראה לברק לפרוש מהריצה לכנסת: "ברק בעיניי זה לא מפלגה, זה מיזם עסקי. ספק אם הוא עובר את אחוז החסימה. כרגע הוא מפריע גם לעבודה, גם למרצ וגם לכחול לבן, לכן מוטב שיוותר".

תגיות:מרצעמיר פרץמפלגת העבודהאורלי לוי אבקסיסבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה