חדשות בארץ

הורוביץ נגד פרץ: אמר לי שהוא שוקל להצטרף לממשלת נתניהו

לאחר החבירה של אורלי לוי-אבקסיס, הח"כית לשעבר בישראל ביתנו, למפלגת העבודה, תוקפים מנהיגי השמאל את יו"ר העבודה וטוענים זה השמיד את הסיכוי לאיחוד גדול בגוש. יו"ר ישראל דמוקרטית אמר כי "הוויתור על הדגל המדיני הוא איבוד כיוון שיחזור אל המחנה כבומרנג". הורוביץ: "הוסרו המסכות, פרץ בחר בשיריון שיאפשר לו להיכנס לממשלת נתניהו"

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ (צילום: פלאש 90)יו"ר מרצ ניצן הורוביץ (צילום: פלאש 90)
אא

יממה לאחר החבירה של יו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, למפלגת העבודה, היום (שישי) תקף יו"ר מרצ ניצן הורוביץ את יו"ר העבודה עמיר פרץ ואמר כי הוא "ריסק את האפשרות לאיחוד גדול בשמאל". "אני באתי לשיחות בנפש חפצה", סיפר בריאיון לגלי צה"ל. "אך כשהיה צריך לפעול במנהיגות הוא סירב".

"עמיר פרץ הודיע על כך שהוא סוגר את הדלת על איחוד גדול בשמאל, בשביל שריון קטן מימין", הטיח הורוביץ. "בכך הוא מרסק את האפשרות לאיחודים גדולים בשמאל ולאלטרנטיבה שלטונית. הוא חוזר על הטעות של גבאי".

לטענת הורוביץ, משיחות שקיים עם פרץ, לא רק שהאחרון לא שלל ישיבה בממשלה עם בנימין נתניהו, אלא אף שקל להצטרף אליה: "בפירוש בשיחותינו הוא (פרץ) אמר שהוא שוקל ויש לו כוונה כזו. הממשלה זה מבחינתו היעד, וזה מה שעומד בבסיס הסירוב שלו לאיחוד". לדבריו, "הוא בגד לא רק בבוחריו, אלא בכלל בשאיפה הזאת הכול כך חזקה לעשות איחוד בשמאל כדי לקדם את הערכים שלנו, ולא לעשות את זה כדי לקדם קומבינות ולשמש משענת לנתניהו או כל כמיני דברים מהסוג הזה. מרצ לא הולכת בדרך הזאת".

גם יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, תקף הבוקר את החבירה של לוי-אבקסיס למפלגת העבודה ואמר כי הוא "מקווה שהדבר לא בלתי הפיך, אבל הברית של יו"ר העבודה עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס עלולה לסתום חלילה את הגולל על העבודה ועל החזון והמורשת לטובת הקמה מפלגת נישה חברתית. 'לא ימין ולא שמאל' בלשונה של לוי אבקסיס שמוותרת על החלפת השלטון".

בדבריו בכנס פעילים בקיבוץ עין שמר, בו השתתפו גם חברי מפלגתו יפעת ביטון ואבי בוסקילה, אמר ברק כי "המחנה הדמוקרטי חייב להתאחד. לא כי כולם חושבים אותו דבר וזה ברור שיש לנו הבדלי עמדות, אבל אנחנו חייבים להתאחד ולרדת לזירה".

לדברי ברק, "הבחירות האלה הן קריטיות לעתידה של המדינה ואנחנו נמצאים תחת התקפה שיטתית על היסודות של המדינה. באנו לשנות את מה שקרה במועד א'. אחרי הישג טוב של כחול לבן שלא הצליחו להקים ממשלה, הייתה אי הבנה שמה שקובע זה הגוש ולא המפלגה. אם אחרי הבחירות היו אחרי גנץ גוש של 61 מנדטים הנשיא היה חייב להטיל על גנץ את הרכבת הממשלה". לדבריו, "הייתה מערכת בחירות אנמית עד כאב. אני מזכיר לכל מי שתמים - אם נתניהו מנצח בבחירות ומקים ממשלה, כתב האישום לא יוגש בעוד שנה ולא בעוד שנתיים".

אתמול הודיעה לוי-אבקסיס, שלא צלחה בבחירות האחרונות את אחוז החסימה, על חבירה למפלגת העבודה, כאשר במקביל הודיע יו"ר העבודה למפלגת מרצ כי הוא מפסיק את המגעים לאיחוד עמה. במסיבת העיתונאים שקיימה יחד עם יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, אמרה הח"כית לשעבר כי "הגיע הזמן שנוריד את המונחים של ימין ושמאל ונתאחד לטובת המדינה". בדבריה, לוי-אבקסיס ציינה כי קיבלה הצעות ממחנה הימין והשמאל, אולם "הדבר הבטוח ביותר זה ללכת עם מישהו שאתה מאמין בו ומאמין לו. כשעמיר 'מדבר חברתי' - אני מאמינה לו, כי את חובת ההוכחה הוא כבר עשה. וביחד נפשיל שרוולים ונצא למערכה".

מפלגת גשר של לוי-אבקסיס תקבל שלושה מקומות מתוך עשרת הראשונים ברשימת העבודה. במסיבת עיתונאים שקיים עם לוי-אבקסיס, רמז פרץ כי החיבור עם הח"כית לשעבר בישראל ביתנו נועד כחלק מאסטרטגיה למשוך מצביעים ממחנה הימין. "המסגרת הפוליטית תשנה את הכללים, החומות של מעברים של מצביעים בין מחנות, עכשיו אתם יכולים לשמוע את הרעש, איך החומות האלה נופלות ומתמוטטות. אנחנו נהפוך לבית הפוליטי שיקלוט אזרחים שרוצים להיות שלמים עם הצבעתם, אנחנו נחזיר את התקווה לציבור הישראלי", אמר. 

תגיות:עמיר פרץאורלי לוי אבקסיסניצן הורוביץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה