חדשות בעולם

איראן מכחישה: "לא איבדנו שום מל"ט בתקיפה במצר הורמוז"

בטהראן מכחישים את טענות טראמפ ומצהירים כי אף מל"ט שלה לא הופל במצרי הורמוז, ומבטיחים לפרסם תיעוד מהתקרית במימי המפרץ. סגן שר החוץ של איראן צייץ הבוקר כי מדינתו "לא איבדה מל"ט במפרץ ולא בכל מקום אחר". גם זריף אמר שאין לו מידע על הנושא

ספינת הקרב האמריקנית USS Boxer (צילום: שאטרסטוק)ספינת הקרב האמריקנית USS Boxer (צילום: שאטרסטוק)
אא

איראן דחתה הבוקר (שישי) את טענת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ספינת קרב אמריקנית השמידה מל"ט של משמרות המהפכה במצרי הורמוז. "לא איבדנו שום מל"ט בתקיפה במצר הורמוז ולא בכל מקום אחר", אמר סגן שר החוץ האיראני, עבאס ארגצ'י, ושיגר עקיצה לצי האמריקני לפיו הוא "חושש שארצות הברית הפילה מל"ט שלה בטעות!"

גם שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר אמש בפגישתו עם מזכ"ל האו"ם בניו יורק כי אין בידו "כל מידע על מל"ט שהופל". גם דובר מטעם צבא איראן הדף את הטענה האמריקנית וטען כי "כל המל"טים השייכים לאיראן במפרץ הפרסי ובמצרי הורמוז שבו בשלום לבסיסם לאחר תום משימת הזיהוי וניהול המצב", צוטט דובר הצבא בסוכנות הידיעות תסנים, "ולא התקבל כל דיווח על פעולה מבצעית של הספינה האמריקאית".

במקביל, במשמרות המהפכה של איראן הודיעו היום כי יפרסמו תיעוד שיפריך את הטענה האמריקנית כי צבא ארצות הברית יירט מל"ט שלה.

אמש הודיע טראמפ כי ספינת קרב אמריקנית השמידה מל"ט איראני במצרי הורמוז. לדברי טראמפ, המל"ט איים על הספינה בעת שהתקרב למרחק של 900 מטר ממנה כאשר החיילים על ספינת המלחמה USS בוקסר החליטו על יירוטו. בהודעתו, טראמפ הדגיש כי היירוט של המל"ט נעשה רק לאחר שמפעיליו התעלמו מדרישות צבא ארצות הברית לעזוב במיידית את האזור, וכי הובהר להם מספר פעמים כי אם לא ייעשו כן, הרי שהמל"ט יושמד. הנשיא הבהיר כי זו תהיה הפעולה העוינת "האחרונה" שטהרן תעז להפעיל כנגד מדינות. טראמפ קרא לשאר מדינות העולם לגנות את התוקפנות האיראנית ולהבטיח חופש תנועה בנתיב הסחר העולמי במפרץ הפרסי.

קודם להודעת טראמפ, אתמול הודיעו משמרות המהפכה של איראן כי השתלטו בתחילת השבוע על מכלית נפט זרה ועליה 12 אנשי צוות. לפי הדיווח בטלוויזיה הממלכתית באיראן, המכלית נעצרה במפרץ הפרסי בעת שניסתה להבריח נפט. "איראן הגיעה לגרור את כלי השיט לאחר ששלח אותות מצוקה, ולאחר מכן עצרו אותו עם צו מבית המשפט, משום שנמצא עליו נפט מוברח", נמסר ממשמרות המהפכה. האירוע מגיע על רקע הדיווח כי המודיעין האמריקני חושד כי איראן השתלטה על מכלית נפט של איחוד האמירויות, דיווח שהוכחש על ידי טהראן שטענה אתמול כי גררה את המכלית רק לשם תיקון תקלות טכניות.

עם זאת, שעות לאחר מכן פרסמה הטלוויזיה האיראנית סרטונים המתעדים את תפיסת מכלית הנפט, בהם ניתן לראות את המספר הסידורי שלה. מהתיעוד עולה בבירור כי מדובר במכלית הנפט מאיחוד האמירויות שנתפסה בתחילת שבוע, ושעליה טענה אתמול איראן כי גרירתה נעשתה "רק" לשם תיקונים טכניים. המספר שמופיע בתיעוד תואם את זה של MT Riah אשר כזכור הפסיקה לשלוח את המיקום שלה במכשיר האיכון, עם היכנסה למים הטריטוריאליים של איראן ביום ראשון. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, המיקום האחרון שלה היה בסמוך לאי קשם, בו מוצב בסיס של משמרות המהפכה.

תגיות:איראןההסלמה במפרץמל"ט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה