חדשות בעולם

ההסלמה במפרץ מחריפה: ארצות הברית השמידה מל"ט איראני במפרץ הפרסי

ההסלמה במפרץ מדרדרת הערב כאשר צבא ארצות הברית יירט מל"ט איראני שהתקרב לספינת מלחמה אמריקנית ואיים על שלומה. טראמפ הדגיש כי ההשמדה בוצעה לאחר מספר אזהרות אמריקניות לצוות מפעיליו שלא נעתרו לדרישות והמשיכו להתקרב עד למרחק של 900 מטר ממנה. בתוך כך, טהראן מפרסמת תיעוד של הספינה שנתפסה על ידיה ובו נראה בבירור כי היא נושאת את אותו המספר הסידורי שנשאה המכלית מאיחוד האמירויות שנגררה לשטח איראן "רק לשם תיקונים טכניים"

ספינת המלחמה USS Boxer (צילום: שאטרסטוק)ספינת המלחמה USS Boxer (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (חמישי) כי ספינת קרב אמריקנית השמידה מל"ט איראני במצרי הורמוז. לדברי טראמפ, המל"ט איים על הספינה בעת שהתקרב למרחק של 900 מטר ממנה כאשר החיילים על ספינת המלחמה USS בוקסר החליטו על יירוטו. הנשיא קרא לשאר מדינות העולם לגנות את התוקפנות האיראנית ולהבטיח חופש תנועה בנתיב הסחר העולמי במפרץ הפרסי.

 בהודעתו, טראמפ הדגיש כי היירוט של המל"ט נעשה רק לאחר שמפעיליו התעלמו מדרישות צבא ארצות הברית לעזוב במיידית את האזור, וכי הובהר להם מספר פעמים כי אם לא ייעשו כן, הרי שהמל"ט יושמד. הנשיא הבהיר כי זו תהיה הפעולה העוינת "האחרונה" שטהרן תעז להפעיל כנגד מדינות.

מוקדם יותר היום הודיעו משמרות המהפכה של איראן כי השתלטו בתחילת השבוע על מכלית נפט זרה ועליה 12 אנשי צוות. לפי הדיווח בטלוויזיה הממלכתית באיראן, המכלית נעצרה במפרץ הפרסי בעת שניסתה להבריח נפט. "איראן הגיעה לגרור את כלי השיט לאחר ששלח אותות מצוקה, ולאחר מכן עצרו אותו עם צו מבית המשפט, משום שנמצא עליו נפט מוברח", נמסר ממשמרות המהפכה. האירוע מגיע על רקע הדיווח כי המודיעין האמריקני חושד כי איראן השתלטה על מכלית נפט של איחוד האמירויות, דיווח שהוכחש על ידי טהראן שטענה אתמול כי גררה את המכלית רק לשם תיקון תקלות טכניות.

בתוך כך, הערב פרסמה הטלוויזיה האיראנית סרטונים המתעדים את תפיסת מכלית הנפט, בהם ניתן לראות את המספר הסידורי שלה. מהתיעוד עולה בבירור כי מדובר במכלית הנפט מאיחוד האמירויות שנתפסה בתחילת שבוע, ושעליה טענה אתמול איראן כי גרירתה נעשתה "רק" לשם תיקונים טכניים. המספר שמופיע בתיעוד תואם את זה של MT Riah אשר כזכור הפסיקה לשלוח את המיקום שלה במכשיר האיכון, עם הכנסה למים הטריטוריאליים של איראן ביום ראשון. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, המיקום האחרון שלה היה בסמוך לאי קשם, בו מוצב בסיס של משמרות המהפכה.

על רקע מדיניות "מקסימום לחץ" שמפעיל טראמפ על הממשל בטהראן, אתמול דווח באתר "פוליטיקו" כי הסנאטור האמריקני ראנד פול נשלח באישורו של טראמפ לקיים שיחות  חשאיות עם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, בעת שהאחרון שוהה בניו יורק. לפי הדיווח, היוזמה לדון עם זריף הייתה של פול ולא של הנשיא, ובכירים בממשל האמריקני הביעו  את חששם כי זה עשוי לפגוע במדיניות התקיפה שמפעיל טראמפ על איראן בעקבות תכנית הגרעין שלה וההפרות האחרונות של הסכם הגרעין. 

תגיות:ההסלמה במפרץאיראןדונלד טראמפצבא ארצות הבריתמל"ט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה