חדשות בארץ

לראשונה באמריקה הלטינית: ארגנטינה הגדירה את חיזבאללה כארגון טרור

הרשויות בארגנטינה הודיעו כי הקפיאו את נכסי הארגון הנמצאים במדינה. לפי גורמים בוושינגטון ובבואנוס איירס, הכנסות הארגון בציר מדינות ארגנטינה, ברזיל ופרגוואי מסייעות לו לממן את פעילותו בחלקים אחרים של העולם. כץ: "לפרסום ההחלטה ביום בו מציינים 25 שנה לפיגוע בבניין הקהילה משמעות וחשיבות מיוחדת במאבק המתמשך בטרור ובמאמצים למיצוי הדין עם האחראים"

שגריר ישראל בארגנטינה מניח זר לזכר קורבנות הטרור (צילום: פלאש 90)שגריר ישראל בארגנטינה מניח זר לזכר קורבנות הטרור (צילום: פלאש 90)
אא

ממשלת ארגנטינה הגדירה היום (חמישי) את ארגון חיזבאללה כארגון טרור, והורתה על הקפאת כל נכסיו של הארגון במדינה. "כיום, מחיזבאללה עדיין נשקף איום לביטחון ולשלמות הכלכלה בארגנטינה", נמסר בהצהרת יחידת המודיעין הכלכלי של הממשלה.

ההודעה, שנחשבת תקדימית במיוחד לאור היותה של ארגנטינה הראשונה במדינות הלטיניות להכריז על כך, פורסמה במקביל לביקורו של מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, ועל רקע ציון יום השנה ה-25 לפיגוע במרכז הקהילה היהודית בבואנוס איירס שגבה 85 קורבנות. באופן רשמי, ארגנטינה מטילה את מלוא האחריות לפיגוע על טהראן ושלוחה חיזבאללה, כאשר השניים הודפים את הטענות. בנוסף, ארגנטינה מאשימה את הארגון הלבנוני במתקפה על שגרירות ישראל בבואנוס איירס בשנת 1992, אז נטבחו 29 בני אדם. עם זאת, ולמרות השנים הרבות שחלפו מאז, בשני הפיגועים הטראגיים לא הורשע איש באחריות לרצח.

לפי גורמים רשמיים בממשלות ארצות הברית וארגנטינה, חיזבאללה פעיל באזור המשולש של ארגנטינה, ברזיל ופרגוואי, ורווחיו מסחר באזור זה מסייעים לו במידה רבה לממן את פעילות הטרור שלו ברחבי העולם.

צפוי כי ההחלטה הארגנטינאית להצטרף לעמדה האמריקנית בהגדרת הארגון השיעי כארגון טרור, תשפיע גם על שכנותיה, ברזיל ופרגוואי, לצאת במהלכים דומים.

בעקבות המהלך, שר החוץ ישראל כץ שיבח את החלטת ארגנטינה ומסר כי ישראל מברכת את "ההחלטה החשובה במסגרת המאבק הבינלאומי המשותף בטרור ובמיוחד נגד ארגון החיזבאללה ופטרונו איראן, הנושאים באחריות על פיגועי הטרור הקשים בבניין הקהילה היהודית ובשגרירות ישראל בבואנוס איירס. לפרסום ההחלטה ביום בו מציינים 25 שנה לפיגוע בבניין הקהילה משמעות וחשיבות מיוחדת במאבק המתמשך בטרור ובמאמצים למיצוי הדין עם האחראים".

 כץ הוסיף: "נמשיך לפעול בכל מקום כדי לכלול את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור. העולם כולו חייב להתאחד למאבק כנגד הטרור שמפיצה איראן ושלוחיה".

מוקדם יותר הערב הזהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את ממשלת לבנון כי במלחמה הבאה מול חיזבאללה גם היא תשלם מחיר על תמיכתה האיתנה בארגון הלבנוני. "העיקרון שמנחה את הממשלה ברשותי הוא פשוט - הקם להורגך השכם למנוע את התחמשותו בעיקר בנשק מתקדם", אמר ראש הממשלה. "לא ניתן שם חסינות למי שירו טילים על ישראל גם אם יסתתרו באזורי צפופי אוכלוסייה. נעשה הכול (כדי) למנוע פגיעה של חפים מפשע. ממשלת לבנון אינה מביעה התנגדות כלשהי להתבססות חיזבאללה בשטחה - גם היא תישא באחריות. אם ניאלץ לצאת למלחמה נוספת נפעל בעוצמה כבירה ונבטיח את ניצחוננו".

תגיות:ארגנטינהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה