חדשות בארץ

מאחדים כוחות: אורלי לוי-אבקסיס חברה למפלגת העבודה

לאחר שלא עברה בסיבוב האחרון את אחוז החסימה, מצטרפת הערב לוי-אבקסיס למפלגתו של עמיר פרץ ומבהירה: "הגיע הזמן שנוריד את המונחים של ימין ושמאל ונתאחד לטובת המדינה". טרם ברור באיזה מקום תשובץ, אך ברור כי הצטרפותה פגעה ברעיון האיחוד בין פרץ להורוביץ שהודיע הערב כי אבדו הסיכויים לחבירה של מרצ להעבודה

לוי-אבקסיס (צילום: פלאש 90)לוי-אבקסיס (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, שלא צלחה בבחירות האחרונות את אחוז החסימה, חברה הערב (חמישי) למפלגת העבודה. במסיבת העיתונאים שקיימה יחד עם יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, אמרה הח"כית לשעבר כי "הגיע הזמן שנוריד את המונחים של ימין ושמאל ונתאחד לטובת המדינה". לוי-אבקסיס ציינה כי "הגיעו הצעות - ויש שאמרו אולי מבחינה פוליטית שהיו בטוחות יותר. הדבר הבטוח ביותר זה ללכת עם מישהו שאתה מאמין בו ומאמין לו. כשעמיר 'מדבר חברתי' - אני מאמינה לו, כי את חובת ההוכחה הוא כבר עשה. וביחד נפשיל שרוולים ונצא למערכה".

"כשההצעה מעמיר הגיעה זה הרגיש לי טבעי להפיל את החומות ולחפש את המאחד והמחבר", אמרה יו"ר גשר. "אנחנו נישאר במפלגת גשר ונעשה את זה עם הלוחם מספר אחד בזירה החברתית.

"אני עומד בהתרגשות ובגאווה גדולה כשלצדי עומדת הגברת אורלי לוי-אבקסיס", אמר פרץ. "אישה פורצת דרך, עם תפישת עולם רחבה של צדק חברתי ולא של צדקה, של אחריות המדינה לגורלם של הקשישים, הנכים, הזוגות הצעירים, בני העיר ובני הכפר, תושבי הפריפריות וההתיישבות העובדת, מאזרחי אצבע הגליל וקריית שמונה ועד לתושבי עוטף עזה ושדרות.

"לא פעם עמדתי נפעם כאשר חזיתי איך אורלי מפילה חומות של התנגדות, מעבירה חוקים חברתיים, ומונעת גזרות כלכליות. הסתכלתי עליה וידעתי שמדובר במנהיגה מעוררת השראה, מנהיגה שילדים צעירים מביטים עליה ואומרים לעצמם 'גם אנחנו יכולים לשבור את תקרת הזכוכית".

עוד אמר כי "המסע שלנו יהיה מסע של אהבת חינם. לא ניגרר לשיח המתלהם, לא נשתתף בתחרות של מי ממציא משפט יותר פוגעני, לא ניתן לאיש לשכוח את חוסר האחריות שבפתיחת הפצעים ובהרחבת השסעים".

בעקבות החבירה של פרץ ללוי-אבקסיס, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שנפגש שלשום עם פרץ, תקף אותו בחריפות וטען כי הוא "חוזר על הטעות של אבי גבאי ומרסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל", נמסר מטעמו של הורוביץ. "במקום איחוד גדול הוא בחר בשיריון קטן". פרץ, כך על פי הדיווחים, הבהיר להורוביץ כי הוא מעדיף להתמקד במשיכת מצביעים מגוש הימין, עובדה שפוגעת באיחוד של העבודה למחנה שמאל אחד. הורוביץ מצדו אמר כי "באתי לשיחות עם פרץ בלב שלם ובנפש חפצה, במטרה להביא בשורה חדשה ומלהיבה לציבור בישראל".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, שפעל לצירופה של לוי-אבקסיס לרשימתו לאחר שבסיבוב הקודם נטש אותה לטובת צירופו של יאיר לפיד, בירך הערב את הצטרפותה למפלגת העבודה ואמר כי "אורלי היא מנהיגה חברתית, וטוב למדינת ישראל שתהיה בכנסת".

גם ח"כ שלי יחימוביץ', שאך שלשום הודיעה על פרישתה מהחיים הפוליטיים, בירכה גם כן את לוי-אבקסיס: "הצטרפותה של אורלי לוי היא בשורה מצוינת למפלגת העבודה. אורלי היא לוחמת מעולה ואפקטיבית בזירה החברתית", אמרה יחימוביץ' והוסיפה כי "השילוב של עמיר פרץ ושלה הוא תשובה טובה למתלבטים למי כדאי שיתנו את קולם: למי שדואגים לעצמם או למי שדואגים לעמם".

תגיות:מרצעמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2019אורלי לוי-אבקסיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה