חדשות בארץ

נס בתל אביב: המדביר ביצע הדברה בחומר אסור לשימוש, הדיירים לא נפגעו

מדביר שאינו מורשה ביצע הדברה בדירה באמצעות חומר המיועד להדברה חקלאית בלבד. בחסדי שמיים מרובים, לא היו נפגעים באירוע. בניין המגורים פונה מדייריו, והחומר הועבר במכל אטום לאתר פסולת מסוכנת ברמת חובב. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית

(קרדיט צילום: המשרד להגנת הסביבה)(קרדיט צילום: המשרד להגנת הסביבה)
אא

בניין מגורים ברח' רמברנדט בתל אביב פונה אתמול (רביעי) מדייריו, בעקבות הדברה שבוצעה באחת הדירות בבניין תוך שימוש בחומר רעיל האסור לשימוש. כוחות משטרה שהגיעו למקום פינו את כל דיירי הבניין עד לסיום הטיפול על ידי המשרד לאיכות הסביבה ושירותי הכיבוי וההצלה.

פעולת ההדברה נעשתה בחומר המיועד להדברה חקלאית מסוג פוספין, האסור לחלוטין לשימוש במבנה מגורים. בחסדי שמיים מרובים, דיירי הבית לא נפגעו, אך לאחר שהתברר סוג החומר בו השתמש המדביר, הזעיקו בעלי הדירה את המשרד להגנת הסביבה ואת כוחות הכיבוי והצלה.

אנשי המשרד להגנת הסביבה וכוחות כבאות הגיעו למקום, ופיקחו על פינויו של החומר במכל אטום לאתר פסולת מסוכנת ברמת חובב. בניטור שבוצע על ידי כוחות הכבאות, נמצא ריכוז גבוה של זרחנים אורגניים. מטעמי זהירות פונו כל דיירי הבניין. תושבי הדירה בה בוצעה ההדברה נשלחו לבדיקה רפואית, וזאת על אף שלא התלוננו שהם חשים ברע.

מחקירה ראשונית של האירוע על ידי המשרד להגנת הסביבה עלה, כי האדם שביצע את ההדברה אינו מדביר מורשה. בעקבות האירוע, המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית.

לפני כחמש שנים, הדברה שבוצעה בדירה בירושלים באותו חומר הסתיימה באסון כבד, כאשר הרשלנות גבתה את חייהן של שתי אחיות.

 

מזמינים מדביר הביתה? נקטו באמצעי הזהירות הבאים

במשרד להגנת הסביבה מציינים את כללי הזהירות בהם יש לנקוט כאשר מזמינים מדביר הביתה. ראשית, יש להזמין אך ורק מדביר מורשה. על מנת לוודא זאת, יש לבקש ממנו את מספר הרישיון שלו. במידה והוא שולח עובד מטעמו, יש לבקש את שם העובד ומספר הטלפון שלו. יש לבדוק, באמצעות מאגר המדבירים של המשרד, כי המדביר שהוזמן אכן מורשה, שרישיונו בתוקף ולא בוטל, וכי הוא מוסמך לעשות את פעולה ההדברה.

עם הגעת המדביר הביתה, באחריותו לבדוק האם אפשר לפתור את הבעיה ללא תכשיר הדברה, ולזהות את סוגי המזיקים שיש להדביר. עליו לתת הנחיות בטיחות, כמו: לסגור חלונות ודלתות ולצאת מהבית; לנקות, לאוורר, להחליף מצעים ולשטוף כלים; כיצד לנהוג בתינוקות, בילדים ובחיות מחמד בבית ובחצר.

בסיום תהליך ההדברה, יש לבקש מהמדביר העתק פנקס רשום (יומן ביצוע) של פעולת ההדברה אותה ביצע, בו יופיע הפירוט הבא: שם תכשיר ההדברה, שם החומר הפעיל וריכוזו, סוג המזיק, שם מבצע ההדברה בפועל וחתימתו.

תגיות:הדברההמשרד להגנת הסביבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה