חדשות בארץ

המשטרה: חזרנו להשתמש במצלמות מהירות

כשנה לאחר הוראת הפרקליטות למשטרת ישראל להפסיק לאלתר להשתמש במצלמות מהירות ניידות, הודיע אגף התנועה כי לאחר קבלת כל חוות הדעת הנדרשות, עלה כי מערכת א-3 אמינה ומדויקת, וניתן אישור מפרקליטות המדינה לחדש את האכיפה. יימשך ההליך המשפטי כנגד נהגים שההליך בעניינם נעצר אשתקד

מצלמת מהירות (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)מצלמת מהירות (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

משטרת התנועה שבה לאכוף את התנועה באמצעות מצלמות א-3 הנייחות - כך הודיע הערב (חמישי) אגף התנועה. ההודעה מגיעה לאחר שבשנה שעברה הורתה פרקליטות המדינה למשטרה להפסיק להשתמש במצלמות התנועה בעקבות בדיקות שאימתו את תלונותיהם של מאות נהגים כי מצלמות המהירות אינן מדויקות.

"בחודשים האחרונים פעלה המשטרה בתיאום מלא עם פרקליטות המדינה לקבלת חוות דעת מקצועיות מכלל הגורמים הרלוונטיים, על מנת לבסס את אמינות ודיוק מערכת א-3 במישור המשפטי", נמסר בהודעת המשטרה. "לאחר קבלת כל חוות הדעת הנדרשות, נמצא כי מערכת א-3 אמינה ומדויקת, וניתן אישור מפרקליטות המדינה לחדש את האכיפה".

בהודעת אגף התנועה צוין כי האכיפה באמצעות המצלמות תחודש באופן מלא והן ימשיכו להיות חלק מסל האמצעים הרחב שבשימוש המשטרה "במשימתה החשובה להיאבק בקטל בכבישים ולהציל חיים".

במשטרה הבהירו במקביל כי ההליכים המשפטיים שכבר החלו כנגד נהגים, והופסקו בהנחיית הפרקליטות, יימשכו. עם זאת, נהגים שלא קיבלו זימון לדין או החליטו להישפט, מעמדם ייקבע בקרוב.

עו"ד תומר גונן, שייצג את הנהגים בבית משפט השלום בעכו ובעקבות עתירתו החלה פרשת 'אמינות המצלמות', מסר:  "זו הפעם השלישית שטוענים שאפשר לבצע אכיפה באמצעות המערכת הזו. ההפעלה שלה לא תרמה לדבר, ולא לירידה בכמות ההרוגים בתאונות הדרכים. אנחנו נלמד את החומר וננהל תיק חדש".

כזכור, ביוני אשתקד הודיע אגף התנועה על השעיה לאלתר של כל הדוחות שהונפקו בעקבות פעילות של מצלמות מהירות, ובמקביל הופסקה פעילותן עד להודעה החדשה. ההודעה הגיעה בעקבות הוראתו הישירה של המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, שהנחה את גורמי המקצוע לערוך בדיקה מקיפה שתקבע את מידת המהימנות של המצלמות הנייחות שבשימוש משטרת התנועה.

המהלך להשבתת פעילות המצלמה נעשה על רקע תלונות נהגים שהצביעו על שורת ליקויים ואי-דיוקים שהובילו אותם לשלם דוחות בסכומים לא מוצדקים, תלונות שזכו ברובן להתעלמות מוחלטת של אגף התנועה. אלא, שבתום מאבק משפטי של נהג מצפון הארץ שנוהל על ידי עורך הדין תומר גונן, נקבע כי אמינות המצלמות מוטלת בספק, מה שגרם להשבתתן.

מערך המצלמות החל את פעילותו בשנת 2013, ומאז נפרסו ברחבי הארץ כ-100 מצלמות שהספיקו להפיק מאות אלפי דו"חות והכניסו לקופת המדינה סכומים מצטברים של מיליוני שקלים.

תגיות:מצלמת מהירותמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה