חדשות בארץ

"אם תיכפה עלינו מלחמת לבנון שלישית - נכה באויבינו מכה ניצחת"

בטקס לציון 13 שנים למלחמת לבנון השנייה הצהיר ראש הממשלה נתניהו כי אם במידה וישראל תיאלץ לצאת למלחמה נוספת בלבנון, זו תהיה מלחמה קשה ונטולת פשרות שתכריע את החזית לטווח ארוך. נתניהו: "ממשלת לבנון אינה מביעה התנגדות כלשהי להתבססות חיזבאללה בשטחה - גם היא תישא באחריות"

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

על רקע המאבק הבינלאומי באיראן וגרורותיה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הערב (חמישי) איום לעבר ארגון החיזבאללה והצהיר כי ישראל לא תהסס לצאת למלחמה נוספת בלבנון, והדגיש כי במערכה הבאה ממשלת לבנון תשלם גם היא מחיר כבד על שאינה מסתייגת מחיזבאללה. "תפיסת החיזבאללה הייתה שישראל חלשה, עייפה ולא מוכנה להילחם", אמר ראש הממשלה בטקס האזכרה בהר הרצל לחללי מלחמת לבנון השנייה, במלאות 13 שנים. "בפועל, קרה בדיוק ההפך: במשך למעלה מחודש הצבנו יחד חיילים בחזית ואזרחים בחזית, גילינו חוסן, הוכחנו כוח עמידה, גרמנו לאויב אבדות כבדות בעשרות קרבות פנים מול פנים. לוחמינו הפגינו נחישות, הקרבה, תעוזה, רעות, גבורה".

"בה בעת", הוסיף נתניהו, "היו כישלונות - לא מעטים - גם בדרג המדיני וגם בדרג הצבאי ואנו מיישמים את הלקחים שנבעו מכשלים אלה, הן במישור האסטרטגי והן המבצעי".

מהזירה הלבנונית נשקפת לישראל שלושה אתגרים: "הראשון, השתלטות האסלאם הקיצוני על מדינה שכנה; השני, הכנסת טילים ללבנון ובייחוד טילים מדויקים; והשלישי - סכנת חדירה לשטחנו, מעל או מתחת לפני הקרקע", אמר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס למבצע מגן צפוני לאיתור והשמדת מנהרות הטרור של חיזבאללה. "נטרלנו מנהרות טרור שחיזבאללה חפר במשך שנים לשטחנו. אינני רוצה להרחיב על פעולות אחרות שאנחנו עושים, ההפתעה תגיע במועדה. איננו ששים אלי מלחמה - אבל אם היא תיכפה עלינו אנחנו נכה באויבינו מכה ניצחת".

נתניהו הצהיר כי מערכת הביטחון והצמרת המדינית "פועלים לסכל את מאמצי איראן להזרים כסף לחיזבאללה. ברור לכולם שבלי הצינור האיראני חיזבאללה לא יוכל להתקיים זמן רב". לדברי ראש הממשלה, "המאבק נגד התוקפנות האיראני הוא לא רק שלנו - אלא צריך להיות של העולם כולו".

מוקדם יותר היום הכירה ממשלת ארגנטינה בארגון חיזבאללה כארגון טרור. ראש הממשלה בירך על כך ואמר: "היום אנחנו ניצבים 25 שנה אחרי הפיגוע הרצחני כלפי הקהילה היהודית בבואנוס איירס. הגיע הזמן שהעולם הנאור כולו יבין את חומרת הסכנה של איראן וחיזבאללה, שהעולם כולו יתייצב נגדן. לצערי זה עדיין לא קורה במידה המספקת וכבר אמרתי שאם נצטרך לעבוד לבדנו מול איראן וגרורותיה - נעשה זאת. כך אנחנו פועלים בסוריה כדי למנוע התבססות כוחות איראנים שם. לא נאפשר לבנון שנייה בסוריה".

 

נתניהו: במלחמה הבאה ממשלת לבנון כבר לא תהיה חסינה

"העיקרון שמנחה את הממשלה ברשותי הוא פשוט - הקם להורגך השכם למנוע את התחמשותו בעיקר בנשק מתקדם", הוסיף. "לא ניתן שם חסינות למי שירו טילים על ישראל גם אם יסתתרו באזורי צפופי אוכלוסייה. נעשה הכול (כדי) למנוע פגיעה של חפים מפשע. ממשלת לבנון אינה מביעה התנגדות כלשהי להתבססות חיזבאללה בשטחה - גם היא תישא באחריות. אם ניאלץ לצאת למלחמה נוספת נפעל בעוצמה כבירה ונבטיח את ניצחוננו".

ראש הממשלה חתם את נאומו בפנייה להורים והמשפחות השכולות: " משפחות יקרות, מלחמת לבנון השנייה גבתה מאתנו, וקודם כל מכם, מחיר כבד מאוד. איבדנו חיילים ואזרחים, איבדנו את מיטב בנינו. אני מכיר מקרוב את כאבכם, את יגון האובדן הצורב, את התהום הנוראה שפעורה בחייכם ומפרידה בין הלפני לאחרי. אני יודע עם מה אתם מתמודדים בכל רגע, בכל יום. אני מצדיע לכם כפי שאני מצדיע ליקירכם. יהי זכרם ברוך".

תגיות:לבנוןחיזבאללהמלחמת לבנון השנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה