חדשות בארץ

הקונסול הגרמני ברשות הפלסטינית סימן לייק על ציוצים שתמכו בפגיעה בחיילי צה"ל

ראש המשלחת הגרמנית ברשות הפלסטינית "חיבב" ציוצים שהביעו תמיכה בפגיעה בחיילי צה"ל, וכן את הציוצים של מכחיש השואה האמריקני. גרמניה הבהירה: "התכנים אינם מקובלים"

משרד החוץ בברלין (צילום: שאטרסטוק)משרד החוץ בברלין (צילום: שאטרסטוק)
אא

לאחר הפרסום ב"בילד" הגרמני כי קונסול גרמניה ברשות הפלסטינית, כריסטיאן קלאגס, סימן לייק בחשבון הטוויטר שלו על שורת ציוצים שתומכים באלימות ומתנגדים לקיומה של מדינת ישראל, הודיע היום (חמישי) משרד החוץ הגרמני כי פתח בחקירה לבחינת המקרה.

בין הציוצים שהדיפלומט הגרמני "חיבב" היה סרטון שבו הובאו דברי שבח על המתקפה שבוצעה נגד חיילי צה"ל, וכן פרסומי דבריו הנלוזים של פעיל הימין הקיצוני ומכחיש השואה, דייוויד דיוק. במשרד החוץ הגרמני הבהירו כי הם מגנים את פעולותיו של הקונסול, וכי התוכן שנתמך על ידי נציגם איננו מקובל על ממשלת גרמניה.

קלאגס מכהן מאז אוגוסט 2018 בראש המשלחת הגרמנית ברשות הפלסטינית. בין הציוצים שנתמכו על ידיו ואשר הובאו ציוץ שתהה האם שיגור החללית הישראלית "בראשית" לירח היא עוד יעד לכיבוש ישראלי. ציוץ נוסף שתמך בהו היה המאמר שמזלזל עמוקות בפעילותו של מוזיאון השואה "יד ושם".

בסוף השבוע נטען במגזין הגרמני "דר שפיגל" כי ארגונים פרו-ישראלים בשיתוף המשרד הישראלי לנושאים אסטרטגיים יזמו וקידמו את הצעת הפרלמנט הגרמני, שקבע בחודש מאי כי ארגוני ה-BDS הם אנטישמיים. לפי התחקיר, הארגונים "פורום השלום" ו"יוזמת ערכים" פעלו בשיתוף ממשלת ישראל, בין היתר "באמצעות תרומות לפוליטיקאים". בארגונים, כמו גם במשרד לעניינים אסטרטגיים, התנערו מהמיוחס להם, וב"בילד" הגרמני אף כינו את התחקיר "אנטישמי".

כזכור, לפי ההחלטה, מדבקות המכילות מסרים של "אל תקנו" על מוצרים ישראליים, מעוררות זיקה למסרים נאצים שפתחו קודם המלחמה בקמפיין "אל תקנו מיהודים". עם אישור ההחלטה בירך ראש הממשלה בנימין נתניהו את חברי הבונדסטאג וכינה אותה "החלטה חשובה". דבריו של ראש הממשלה הגיעו על רקע דיווחים קודמים, שלא הוכחשו על ידי נתניהו, כי הוא דרש מקנצלרית גרמניה להפסיק לממן ארגונים שלטענתו הם אנטי-ישראלים. דרישתו כוונה לתערוכה שנערכה במוזיאון היהודי בברלין על ירושלים, ואשר הציגה את "זווית הראייה המוסלמית-פלסטינית על העיר".

ב"בילד", העיתון הנפוץ בגרמניה, הטיחו בחריפות במגזין הגרמני, ויצאו במאמר תחת הכותרת "אנטישמיות: ביקורת חריפה על המאמר בשפיגל". לפי המאמר, התחקיר עשוי לאשרר את העמדות האנטישמיות על התפשטות כוחם של העם היהודי בכל העולם, וכי התחקיר מכיל נרטיבים אנטישמים שמחזקים את הטענות בנוגע לכסף היהודי שקונה השפעה. העיתונאית ואשת הקולנוע היהודיה-גרמניה, אסתר שפירא, אמרה לבילד כי היא "מזועזעת" וכי הכתבה ב"שפיגל" הוא "ההיפך מעיתונות רצינית". במאמר נטען כי התחקיר לא מתבסס על הוכחות כלשהן, ובבילד אף ציטטו עיתונאים גרמנים שקבעו כי מדובר במידע מעוות וספקולציות.

תגיות:משרד החוץ הגרמניטוויטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה