חדשות בארץ

דיווח: נכשלו המגעים להקמת הרשימה הערבית המשותפת

במסיבת העיתונאים שתתקיים הערב אמורה ועדת הפיוס להקמת הרשימה הערבית המאוחדת כי כשלו המגעים לאיחוד בין חד"ש, תע"ל, רע"מ ובל"ד, זאת על רקע חילוקי דעות בנוגע לאיוש המקום ה-12 ברשימה. בכיר באחת המפלגות: "בשל עקשנות של בל"ד ותע"ל המהלך נכשל"

הרשימה הערבית המשותפת, 2015 (צילום: באזל עויידאת, פלאש 90)הרשימה הערבית המשותפת, 2015 (צילום: באזל עויידאת, פלאש 90)
אא

לאחר מאמצים רבים לגבש את כל המפלגות הערביות לכדי רשימה מאוחדת, הערב (חמישי) תודיע ועדת הפיוס להקמת הרשימה כי המגעים לאיחוד נכשלו – כך דווח היום במעריב. הדיווח מגיע לנוכח הסקרים שמראים כי רשימה כזו, אם תקום, תגרוף 12 מנדטים, יותר מכשהיו רצים בנפרד. אלא, שלאור חילוקי דעות קשים סביב המקום ה-12 ברשימה, הובילו לכישלון האיחוד. "לצערנו הרב, היו אמורים לתת את המנדט להקמת המפלגה, כפי שהוצע לפני כשבועיים על ידי ועדת הכינוס, אולם בשל עקשנות של בל"ד ותע"ל המהלך נכשל", מסר גורם בכיר באחת מהמפלגות. עם זאת, בדיווחים השונים נטען כי צפויה הכרזה על הקמת רשימה ערבית משותפת עם חד"ש ורע"ם וללא בל"ד ותע"ל.

מסיבת העיתונאים שתתקיים היום תגיע לאחר שמוקדם יותר השבוע בוטלה ברגע האחרון מסיבת עיתונאים שהייתה אמורה לעסוק באיחוד הרשימה המשותפת, זאת בעקבות הודעת בל"ד ותע"ל כי הם לא מתכוונים להשתתף בה. מסיבת העיתונאים יצאה לדרך ביוזמת חד"ש ורע"ם בחסות "ועדת פיוס", האמונה על גישור הפערים בין נציגי ארבע המפלגות.

בתחילת השבוע דווח כי הושגה הסכמה בין ארבע המפלגות על זהות חברי הרשימה לכנסת, אולם לאחר מכן היא הוכחשה נמרצות על ידי תע"ל ובל"ד.

עם פיזור הכנסת ה-21 החלו נציגי ארבע המפלגות שהרכיבו את הרשימה המשותפת לדון בהקמתה מחדש, וביקשו מוועדת הפיוס להציג נוסחה לשיבוץ המועמדים עד המקום ה-16. "מתחייבים באופן מוחלט על ריצה ברשימה המשותפת, ולהתחיל לנסח את המצע הפוליטי והתוכנית האסטרטגית והניהולית שלה", נמסר מנציגי המפלגות הערביות בחודש שעבר. איימן עודה, שמשמש כיום כיו"ר חד"ש, בירך על המהלך, ואמר כי "כוחנו באחדותנו. יש לנו עבר משותף, חזון משותף ומהיום גם רשימה משותפת. נלחם למען הזכויות של החברה הערבית בישראל, שלום, ודמוקרטיה לכל אזרחי ישראל".

מאז 1988, אז רצה לראשונה מפלגה ערבית-ישראלית, רעיון האיחוד בקרב מפלגות אלה יצא לדרך רק ב-2014, זאת בעקבות העלאת אחוז החסימה. איחוד המפלגות הגדיל את כוחם ובבחירות 2015 זכתה הרשימה המשותפת, שגם אז עמד בראשה עודה, למספר חסר תקדים של 13 מנדטים. אלא, שלאור חילוקי הדעות והסכסוכים הפנימיים בתוך הרשימה, נאלצה הסיעה להתפרק בפברואר האחרון, עובדה שגרמה לדילול כוחם. בבחירות האחרונות רצו הערבים בשתי רשימות שונות: חד"ש-תע"ל בראשות עודה שזכתה ב-6 מנדטים, ורע"ם-בל"ד בראשות מנסור עבאס שזכתה ב-4 מנדטים.

תגיות:הרשימה המשותפתבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה