חדשות בארץ

סיכום השרב הכבד: 211 שריפות, 501 רכבים מבצעיים, 9 מטוסי כיבוי

בשירותי הכבאות וההצלה סיכמו את גל השריפות, שפרץ בעקבות מזג האוויר הקיצוני ששרר אתמול ברחבי הארץ. מחקירה ראשונית של מוקדי השריפות עלה חשד להצתה בחלק מהאירועים, והטיפול הועבר למשטרה

השריפה ליד היישוב אדרת, אתמול (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)השריפה ליד היישוב אדרת, אתמול (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בשירותי הכבאות וההצלה סיכמו היום (חמישי) את גל השריפות, שפרץ אתמול בעקבות השרב הכבד ששרר ברחבי הארץ. לוחמי האש נאבקו במשך כתשע שעות בלהבות וברוחות העזות, כדי להשתלט על מוקדי השריפות, ולמנוע פגיעה בחיי אדם, רכוש וטבע.

עם תחילת גל השריפות, הפעיל נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי, את פקודת "לפיד אדום", במסגרתה התבצע גיוס חירום של כל לוחמי האש והמתנדבים לכיבוי השריפות המשתוללות. כל החופשות בוטלו, וצוותי הכיבוי נפרסו בכוננות שיא, תוך הסתייעות בכל הכלים המבצעיים, ובסיוע כוחות של משטרת ישראל, צה"ל, רשות הטבע והגנים וקק"ל. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בנפש.

מחקירה ראשונית של מוקדי השריפות עלה חשד להצתה בחלק מהאירועים. הטיפול הועבר למשטרת ישראל להמשך חקירה.

על פי הנתונים שמסרו שירותי הכבאות, במשך 9 שעות המאבק בשריפות – מהשעה 11:00 ועד השעה 20:00 – פרצו 211 שריפות בשטחים פתוחים. בכל שתי דקות וחצי פרצה שריפה חדשה. במהלך שעות הלחימה הארוכות הופעלו 501 רכבים מבצעיים. לצד לוחמי האש, פעלו 224 מתנדבים. לצוותי הכיבוי הצטרפו מהאוויר 9 מטוסי כיבוי, שביצעו 93 גיחות בסך מצטבר של 58 שעות טיסה. בנוסף, פעלו 3 מסוקים, שביצעו 13 גיחות.

מוקדי השריפות העיקריים היו ביישובים אדרת, נווה מיכאל ושבי שומרון, מהם פונו התושבים. פינוי תושבים בוצע גם ממתקן אדם ומנאות קדומים, וכן משכונת רמת פנקס באור יהודה, ומהיישובים קציר וערערה שבואדי ערה. על פי הדיווחים הרשמיים, בשריפות השונות עלו באש 15 בתים. תושבי שבי שומרון נאלצו לשהות במהלך הלילה מחוץ ליישוב. החזרה אליו תהיה הדרגתית, ותארך מספר ימים.

בשירותי הכבאות מזכירים כי ביום ראשון הקרוב (ה-21 ביולי) ייכנס לתוקף צו חדש, שהוציא נציב כבאות והצלה, האוסר על הדלקת מדורות בין השעות 07:00 בבוקר עד 20:00 בערב בשטחים פתוחים ברחבי הארץ למשך כל תקופת הקיץ. שמחי החליט על הוצאת הצו לאחר קיום הערכות מצב, ובחינה של כלל הגורמים והסיכונים שהוצגו בפניו, לרבות, תנאי מזג אוויר, תנאי שטח ומטען אש (צמחייה יבשה ודליקה), שיוצרים תנאים קיצוניים ומעלים את הסבירות להתרחשות דלקות והתפשטותן.

הצו החדש יחול על כל השטחים בהם יש צמחייה דליקה, שמורות טבע, חורש ויער, תחום יישוב ובכל שטח עד 500 מטרים מהם. כמו כן, ייאסרו ביצוע עבודות ריתוך או אש גלויה (עבודות היוצרות גיצי אש ובעירה) במרחק העומד על 20 מטרים מיערות, חורשים, שמורות טבע וצמחייה דליקה. עם זאת, מפקד המחוז יוכל לאשר בגזרתו אירועים מראש ובכתב ועל פי כללי הבטיחות הנדרשים.

תגיות:שריפותכבאות והצלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה