חדשות בארץ

נתניהו: גנץ אינו מסוגל לשחק במגרש העולמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו יהפוך בסוף השבוע לשיאן ראשי הממשלות בישראל מבחינת מספר ימי הכהונה בתפקיד. בראיון שהעניק ל"ישראל היום", לרגל ציון הדרך, אמר נתניהו כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, חסר ניסיון לכהן כראש ממשלה

נתניהו בטקס האזכרה לדוד בן גוריון, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו בטקס האזכרה לדוד בן גוריון, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ישבור בסוף השבוע את שיאו של דוד בן גוריון, ויהפוך למי שכיהן את מספר הימים הרב ביותר בתפקיד ראש הממשלה. לרגל ציון הדרך, העניק נתניהו ראיון נרחב לאנשי "ישראל היום", בועז ביסמוט ואמנון לורד, שיפורסם מחר (שישי) במלואו.

נתניהו עמד בראיון על השינוי שחל בשנים האחרונות ברחבי העולם ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בעוד בעבר הטענה הרווחת הייתה שכל הבעיות במזרח התיכון נובעות מהסוגיה הפלסטינית, אמר ראש הממשלה כי "היום אין מי שיטען את זה ברצינות. אפילו אויבינו המושבעים מתביישים להגיד את זה, מפני שהמאבק כאן הוא בין ימי הביניים לבין המודרניזם – בין העריצות של האסלאם הקיצוני לבין כוחות החופש. זה המאבק הכי פשוט. לעמוד מול הפונדמנטליזם האסלאמי, שרוצה להשתלט קודם על המזרח התיכון ואחר כך על העולם כולו".

כהונתו של נתניהו בשנים האחרונות מתאפיינת במאבק נגד הגרעין האיראני. בתשובה לשאלה האם הוא שואף להפלת משטר האייתוללות, אמר נתניהו: "אני לא אתאבל אם המשטר יפול, אבל יכול לבוא גם שינוי בתוך המשטר".

בהתייחסו למערכת הבחירות הנוכחית, טען נתניהו כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, חסר ניסיון ואינו יכול לכהן כראש ממשלה: "גנץ אינו יכול לפעול בזירות השונות. הוא גם לא שותף לאותן תפיסות מדיניות ובטחוניות, גם אם ינסה לטשטש את זה. כדי להיות היום מנהיג מדינת ישראל, צריך להיות מסוגל לשחק במגרש העולמי. אם הוא אינו יכול לפעול בארצות הברית מול הכוחות השונים, ומול גורמים אחרים בעולם – ישראל לא תמשיך להתקדם בנתיב הנוכחי".

"הפכנו את ישראל לכוח עולה", הוסיף נתניהו. "גילינו שאנחנו יכולים למנף את תכונות היסוד של העם הזה לכדי עוצמות בלתי רגילות. העם הזה – יש לו עוצמות בלתי רגילות בכלכלה, בביטחון, במדינאות. הוכחנו שאפשר להפוך את ישראל ממדינה קטנה, שנמצאת בפינה של המזרח התיכון, לכוח מרכזי בעולם".

תגיות:איראןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה