חדשות בארץ

השרב נשבר: שיא של חום, 144 נפגעים פונו לטיפול

מאות בתים פונו, עשרות בני אדם פונו לקבלת טיפול רפואי - בהם ילד כבן 8 שפונה במצב קשה, כלי רכב עלו בלהבות, בכמה מוקדים עדיין לא הושגה שליטה, כבישים נחסמו, נרשם שיא של כל הזמנים בצריכת חשמל, ובסדום נשבר שיא של מידות חום לשנים האחרונות: ישראל מיטלטלת

השרפה במושב אדרת (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)השרפה במושב אדרת (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

השרב הכבד שהורגש היום (רביעי) בכל רחבי הארץ, נשבר הערב כאשר חל שיפור משמעותי בטמפרטורות, וכוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה על רוב השרפות שפרצו כתוצאה מהחום החריג. צוותי מגן דוד אדום טיפלו עד כה ב-144 בני אדם שסבלו ממכת חום, התייבשות, התעלפות ותשישות - בהם ילד בן 8 מרהט שסבל ממכת חום ופונה לבית החולים במצב קשה ו-123 במצב קל. 15 בתים עלו בלהבות, ו-10 כלי רכב נשרפו כליל.

 "מנתוני מגן דוד אדום עולה כי לא נרשמה היום עלייה משמעותית במקרים של פגיעות כתוצאה מהחום, לעומת יום קיץ שגרתי, על אף השרב הכבד", מסר מנכ"ל מד"א, אלי בין. "ניתן לייחס זאת למשמעת של הציבור, שנשמע להמלצות של מגן דוד אדום ושאר גורמי הרפואה והחירום".

בכבאות והצלה מסרו כי בכלל השרפות מסתמנת רגיעה, והדגישו כי ישנם מספר מוקדים שעודם פועלים.

שיא החום נרשם באזור סדום שבערבה, שם נמדדו היום 49.9 מעלות – מידות חום שכמעט ושברו את השיא שנרשם ב-2011, אז נרשמו באזור ים המלח 51.4 מעלות, והתקרבו למידות החום ההיסטוריות שפקדו את ישראל ב-1942, אז נמדדו 54 מעלות בטירת צבי שבעמק בית שאן.

בין היישובים שנפגעו משורת השרפות הם אדרת ונווה מיכאל שעל יד בית שמש, שם פונו התושבים ועשרות צוותי כיבוי, בסיוע מטוסים, עמלים על השגת שליטה. כן גם באזור חיפה פועלים 14 צוותי כיבוי להשגת שליטה על הלהבות שפרצו בחורש בסמוך למתחם הטכניון, לשם השרפה מתפשטת. בשרפה שפרצה בחניון עפר בסמוך לגן הטכנולוגי בירושלים, 10 כלי רכב עלו בלהבות. כעבור שעות הצליחו כוחות הכיבוי להשיג שליטה על האש.

כתוצאה משריפה באזור, פינתה המשטרה כ-200 בתים ביישוב ערערה וכ-120 בתים ביישובים ברטעה וקציר, הסמוכים לוואדי ערה. בערערה נשרפו כליל ארבעה בתים. כארבעים צוותי כיבוי, בסיוע שלושה מטוסי כיבוי, הצליחו להשיג שליטה על האש.

מחשש לחיי אדם הודיעו במשטרה על חסימת כבישים, בהם: כביש 40 מנחלים לבארות יצחק, כביש 42 מצומת אשדוד ליישובי גדרות, כביש 461 ממחלף מסובים לסביון, כביש 57 מכפר יונה לצומת בית ליד, כביש 57 מבית ליד לכפר יונה וכביש 6513 מצומת קציר.

בעקבות גל השרפות, כינס השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ישיבת הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, נציב כבאות והצלה, ראש רשות החירום הלאומית, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים ונציגי פיקוד העורף, השלטון המקומי, המטה לביטחון לאומי ומד"א. השר ארדן הדגיש כי "המאמץ העיקרי הוא מאמץ הצלת החיים והוא זה שצריך לקבל את העדיפות העליונה".

לדבריו, "בכל ספק לגבי פינוי תושבים או חסימת צירים – יש לנקוט בגישה המחמירה ולפנות בתים ולסגור צירי תנועה". ארדן הנחה את הכוחות להתמקם במקומות המועדים לשרפות, ולהקפיד על נוכחותם של הדרג הפיקודי בשטח במטרה לשמור על רציפות העדכונים בזמן אמת. לנוכח שיבוש פעולות טייסות הכיבוי בעקבות הרוחות החריגות, הוחלט לתת תיעדוף לאזורים מסכני חיים, ובהם לטפל קודם.

מחברת החשמל נמסר כי בשעה 14:00 נשבר שיא הביקוש לחשמל של כל הזמנים, והוא עמד על 13,521 מגוואט. השיא הקודם נרשם בחודש ינואר, ועמד על 13,058 מגוואט.

אמש הודיע נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, על הפעלת כוננות מרבית בכל מערך הכבאות וההצלה. בסוף השבוע חתם הנציב על צו האוסר הדלקת מדורות והבערת אש בשטחים פתוחים. הצו יכנס לתוקפו ב-21 ביולי, והוא יפוג רק בעוד כחודשיים – ב-26  בספטמבר. האיסור חל על כלל השטחים המועדים לסכנה של התפשטות שריפות בחודשי הקיץ הקרובים. השטח הוגדר לפיו יש בו יש צמחייה דליקה, שמורות טבע ויישובים, עד למרחק של 500 מטרים מהם.

תגיות:שרפותכבאות והצלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה