חדשות בארץ

סקר: 43% מבעלי העסקים בעוטף עזה שקלו לסגור, 10% כבר סוגרים

טרור הבלונים נמשך ואתו גם התרסקות מצב הכלכלה בעוטף עזה. מנתונים שמפרסמת הסוכנות הממשלתית לעסקים קטנים עולה כי קרוב למחצית מכלל בעלי העסקים שקלו לחסל את עסקיהם. 10% (!) כבר החליטו על סגירת העסק. מנהל הסוכנות: "חיזוק חוסנם ושמירה על איתנותם הכלכלית היא משימה לאומית"

תושבי העוטף מוחים נגד מדיניות הממשלה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)תושבי העוטף מוחים נגד מדיניות הממשלה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

נתונים קשים נחשפו השבוע בסקר שערכה הסוכנות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה, המלמד כי מלבד ההשלכות על בריאותם הנפשית של תושבי העוטף בעקבות המצב הביטחוני המתוח בעוטף עזה, גם בעלי העסקים באזור משלמים מחיר יקר על הישארותם במקום. לא פחות מ-43% מבעלי העסקים בעוטף השיבו כי שקלו לסגור את העסק בשל טרור הבלונים וריבוי השרפות.

על פי הסקר, 33% העידו כי הושפעו במידה רבה מההסלמה הביטחונית בעת שבחנו הקמה של עסק בעוטף עזה, בעוד ש-33% אחרים שקלו לבצע סגירה וחזרו בהם – כאשר  10% נוספים כבר גמרו אומר לחסל את עסקיהם.

תשובות אלה ניתנו לנוכח הרוב המוחץ (יותר מ-75%) של בעלי העסקים שדיווחו על ירידה דרסטית במכירותיהם במשך חצי השנה האחרונה לאור המתיחות בדרום. הביטחוני. אופטימיות קלה נרשמה בסקר כאשר כמעט מחצית מבעלי העסקים סוברים כי המצב ישתפר בקרוב. עם זאת, 40% מהנסקרים הדגישו כי החסם העיקרי לשיפור המצב הפיננסי של העסק שלהם נובע מהעובדה כי הם נתקלים, לטענתם, בעומס בירוקרטיה ורגולציה, תשלום מסים וגישה למימון.

בעוטף עזה פועלים כיום כ-7,000 עסקים כאשר רק 42% מתוכם הם בשדרות. שאר העסקים שוכנים במספר יישובים, המובילים בהם פועלים בעין הבשור (4.6%), נתיב העשרה (3.5%), יבול (2.7%), מבטחים (2.2%), יכיני (2.2%), ישע (2.2%), כפר עזה (2.1%) ודקל (2%).

מבחינת פלח שוק, העסקים במרחב עוטף עזה מהווים כ-1.2% בלבד מכלל השוק הישראלי, זאת בעוד שמבחינת שוק החקלאות יישובי העוטף מזנקים עם כ-6.7% לעומת השוק הלאומי.

היום (רביעי) השיקה הסוכנות יריד "עוטף בכיף", במטרה להגביר את המודעות למצוקת בעלי העסקים בעוטף עזה, ובמהלכו יחתרו המשתתפים למציאת פתרונות והגברת הפעילות הכלכלית.

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, רן קיויתי, אמר כי "עסקים קטנים ובינוניים הם מנוע הצמיחה של המשק הישראלי בכלל ובפריפריה הדרומית בפרט, ועל כן חיזוק חוסנם ושמירה על איתנותם הכלכלית היא משימה לאומית. היריד שאנחנו מקיימים יטיב עם בעלי העסקים ממרחב העוטף ובמקביל יציע לתושבי מרכז הארץ חוויה ייחודית ומהנה במהלך חופשת הקיץ בה, הורים רבים מחפשים פעילויות פנאי ותעסוקה לכל המשפחה".

תגיות:עוטף עזהעסקיםההסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה