חדשות בעולם

איראן מודה: גררנו את מכלית הנפט לשטחנו, אבל רק לשם תיקונה

משרד החוץ בטהראן וטען כי מכלית הנפט שנגררה לשטחו סבלה מבעיות טכניות. בממשל האמריקני מקבלים את הטענה בחשדנות וסבורים כי פיקוד הספינה אולץ להשיטה למים הטריטוריאליים של טהראן, ומדגישים כי מאז האירוע הקשר עמה נותק. במקביל, איראן מכחישה את דברי פומפאו בנוגע לנכונותה לשוב למשא ומתן, ומבהירים: "הטילים של איראן לחלוטין ובשום מצב אינם נתונים למשא ומתן עם מדינה כלשהי. נקודה"

ספינת חיל הים (צילום: שאטרסטוק)ספינת חיל הים (צילום: שאטרסטוק)
אא

יממה לאחר הדיווח כי המודיעין האמריקני חושד כי כוח ימי של משמרות המהפכה האיראניות תפס מכלית נפט של איחוד האמירויות, משרד החוץ האיראני אישר אמש (רביעי) את הדיווח, אך טען כי גרר את המכלית לשטחו לצורך תיקון בעיות טכניות. לפי הודעת דובר המשרד בטהראן, שהובאה בסוכנות הידיעות האיראנית "אירנא", המכלית שידרה אותות מצוקה בעת ששהתה בתוך המפרץ הפרסי, וכי לאור בקשתה נשלח אליה כוח סיוע של חיל הים האיראני שנעזרו בספינת גרר כדי לגרור אותה למים הטריטוריאליים האיראניים לשם תיקון התקלה.

אתמול דווח ב-CNN כי וושינגטון חושדת כי טהראן השתלטה בסוף השבוע על מכלית נפט של איחוד האמירויות ששטה באזור מצרי הורמוז. לפי הפרסום, המכלית אולצה להיכנס למים הטריטוריאליים של טהראן, ובממשל האמריקני נטען כי מאז התקרית לא ניתן היה ליצור עמה קשר. לפי הדיווח, מכשירי הניטור של המכלית מלמדים כי הקשר האחרון שנוצר עמה היה בלילה שבין שבת ליום ראשון.

החשד כי מדובר בהשתלטות עוינת התגבר לנוכח דבריו של רנג'ית ראג'ה, גורם בכיר בחברת "רפיניטיב" האוספת מידע עסקי, לסוכנות הידיעות IP, כי הספינה לא כיבתה את מערך הניטור שלה בכל שלושת החודשים האחרונים. "זה דגל אדום", הזהיר.

בתוך כך, אתמול הכחישה איראן את טענתו של מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, שטען כי טהראן הסכימה לפתוח במשא ומתן לגבי תכנית הטילים שלה. "הטילים של איראן לחלוטין ובשום מצב אינם נתונים למשא ומתן עם מדינה כלשהי, נקודה", הבהיר עלירזא מיריוספי, דובר המשלחת האיראנית לאו"ם. גם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, הודיע כי ארצות הברית "פירשה לא נכון" את הצהרותיו. הדברים באים, ככל הנראה, בעקבות דבריו של האחרון כי ארצו תישא ותיתן עם הממשל האמריקני, אולם בתנאי שוושינגטון תפסיק לחמש בנשק את בעלות בריתה במפרץ – סעודיה ואיחוד האמירויות. הצהרתו זו הובילה את פומפאו לומר כי הנכונות האיראנית לשוב לשולחן המו"מ מוכיחים כי הסנקציות עליה פועלות את פעולתן.

בתחילת השבוע אמר מזכיר המדינה האמריקני כי אישר לשר החוץ האיראני ויזה מוגבלת לשהייה בארצות הברית. על פי הודעת מחלקת המדינה, התנועה של זריף תוגבל אך ורק לאזור מטה האו"ם בניו יורק. "הדיפלומטים האמריקנים לא מסתובבים ברחבי טהראן, ולכן אנחנו לא רואים שום סיבה לכך שדיפלומטים איראנים יסתובבו בחופשיות ברחבי ניו יורק", אמר פומפאו לוושינגטון פוסט.

תגיות:איראןאיחוד האמירויותמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה