סיפורים אישיים

רן ובר נפרד מד"ר רועי פורר בפוסט קורע לב: "בלוויה הרגשתי שהוא רוקד לפניי כמו פרפר"

הסופר והמרצה רן ובר נפרד מחברו ד"ר רועי פורר ז"ל, שנפטר השבוע. דברים מרגשים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו הצליחו לגעת ברבבות בני אדם

אא

השבוע נפטר לבית עולמו ד"ר רועי פורר - רופא שיניים ובעל תשובה שנמנה על חסידי ברסלב - לאחר שלקה בחיידק שהתגלה בפתאומיות. 

הסופר והמרצה רן ובר שהיה חברו הטוב, כתב על כך פוסט מרגש בעמוד הפייסבוק שלו, ובו חשף טפח מאישיותו הקורנת ומלאת האמונה של ד"ר פורר - שרק כעת, לאחר פטירתו, מתגלה גודלה ברוב פאר והדר.

"חזרתי מהלוויה של רועי", פותח ובר, וזורק את הקורא באחת אל התחושה שעטפה אותו מרגע שהכל התחיל. "קשה היה לי עם הפתאומיות שבה הכל התרחש. פתאומיות, כאילו שבאמת אפשר להיות מוכן לזה - להיפרד מחבר שעזב את העולם. אם אפשר להשתמש במילים כאלו, הלוויה הייתה מאוד מיוחדת. בעצם כמו החיים של רועי. תמיד היה בו משהו לירי, משהו שמרחף מעל המציאות הרגילה, משהו שמצביע על מציאות שמעבר. הוא היה בנאדם מאוד פרקטי, בתוך העולם אבל הייתה לו תמיד איכות שמביאה משהו נוסף. משהו מעבר".

בנקודה זו סיפר ובר על פעם אחת שבה שהה עם פורר באומן, והוא בא אליו ואל עוד חבר בשם יוסי ושאל אותם: "אתם יודעים שאתם נסיכים?". "הבטנו אחד בשני וחייכנו. רועי אמר את זה בדרמטיות כזאת שלא יכולנו להתאפק מלחייך, והוא גם התחיל לחייך. 'כן, כן, נסיכים. לא פחות ולא יותר', הוא אמר. 'אתם בנים של המלך, אתם נסיכים'. היו שם כל כך הרבה אנשים שאהבו אותו, הוא היה מאוד אהוב. זה הורגש באוויר. במסע הלוויה הרגשתי כאילו הוא רוקד מולי, רוקד כמו פרפר. רוקד ומסתכל לי בעיניים ואומר: 'רן, תחייה. אל תפחד, פשוט תחייה. תעשה מה שאתה צריך לעשות בחיים, מה שאתה רוצה לעשות, מה שאתה יכול לעשות. אבל תחייה'". 

בנקודה זו מסביר ובר מדוע שלמה המלך אומר שטוב יותר ללכת לבית אבלים מאשר למשתה. "בלוויה, המפגש עם המוות נותן תוקף ומשמעות לחיים, והזיכרון שזה הולך להסתיים - לפעמים הרבה יותר מהר ממה שהיינו מצפים - נותן כוח לחיים, ולבחור בחירות נכונות ועמוקות הרבה יותר בחיים שלנו", הוא מציין. 

"הלוויה הזכירה לי את החשיבות של החיים, החשיבות לחיות עכשיו כי אנחנו לא באמת יודעים אם וכמה מחר יש לנו. לא מתוך לחץ ובהלה, לא מתוך פחד - אלא מתוך ההבנה הפשוטה שהנה - יש לנו עוד יום. מה אנחנו באמת עושים בו? מה אנחנו בוחרים? לחיות עכשיו, לחיות בהווה - אלו החיים האמיתיים. לא לחכות למשהו שמי יודע אם יגיע, לא להתבוסס בחיים שכבר עברו וחלפו להם, שנים שכבר לא יחזרו. אלא להתמקד במקום שלי עכשיו, במה שאני יכול לעשות, במה שאני רוצה לעשות. לו יהי והדיבורים יגעו בלבבות, ויעוררו אותנו לחיות באמת".

את הפוסט המרגש חתם ובר בתפילה שמילים אלו יהיו לעילוי נשמת חברו, וזכה לעשרות תגובות נרגשות ברשת. "שהדברים יהיו לעילוי נשמתו של חברנו היקר רועי פורר. כשהיה חולה הוסיפו לו את השם חיים - רועי חיים בן תמר. בלוויה הבנתי למה חיים. שנזכה באמת  לחיות חיים אמיתיים", סיכם. 

לפניכם מקצת התגובות שהתקבלו על הפוסט המרגש הזה:

 

 

תגיות:פרידהרן ובררועי פורר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה