חדשות בארץ

הקצין היורה: "לא מהווה סכנה, החזירו אותי לשירות"

בעקבות החלטת בית המשפט לשחרר את השוטר שירה למוות בצעיר האתיופי זאת מאחר וקיים חשש נמוך שהקצין ינסה לשבש חקירה, דורש פרקליטו להחזירו לשירות: "מרשי סבור כי יש להשיבו לעבודתו בהקדם האפשרי. קביעות בית המשפט תומכות ברצונו". פרקליטו הוסיף ותקף את הפוליטיקאים: "הקפידו 'לקפוץ' על גבו כמוצאי שלל רב ולגזור את דינו ולהפיצו ברבים".

יאיר נדשי, פרקליטו של הקצין היורה (צילום: פלאש 90)יאיר נדשי, פרקליטו של הקצין היורה (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר שאתמול (שלישי) החליטה מחלקת המשמעת במשטרת ישראל להוציא את הקצין שירה למוות בסלומון טקה לחופשה כפויה בת 30 ימים, היום דרש השוטר להחזירו לשירות בהקדם. במכתב ששיגר באמצעות פרקליטו, עו"ד יאיר נדשי, נטען כי לנוכח החלטת בית המשפט לשחררו ממעצר הבית מאחר והקצין לא עשוי לשבש חקירה, יש להחזיר את החשוד במיידי לשירות מלא. "לא הופתענו מההחלטה (להוציאו לחופשה כפויה – א"פ). עם זאת מרשי סבור כי יש להשיבו לעבודתו בהקדם האפשרי. קביעות בית המשפט תומכות ברצונו, שכן נקבע כי לא נשקפת ממנו מסוכנות וכי לא קיים חשש לשיבוש מהלכי חקירה או משפט".

"מעבר לכך בית המשפט קיבל את עמדת ההגנה, לפיה אין להרחיקו מתחנות משטרה למעט תחנת משטרת זבולון", כתב הפרקליט, תוך שהוא דורש מהמשטרה לקבל את הנימוקים העומדים בבסיס ההחלטה.

עם ההודעה על הוצאתו לחופשה כפויה, הודיעו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, על הקמת צוות מיוחד שיבחן את אופי ההתנהלות של המשטרה כלפי בני העדה. במכתבו של פרקליט הקצין היורה צוין כי הוא ומרשו "מברכים על הקמת הצוות המיוחד להבטחת הטיפול מצד ישראלים יוצאי אתיופיה". עם זאת, טען, "מיום האירוע הטראגי הקפידו רבים 'לקפוץ' על גבו של מרשי כמוצאי שלל רב. אזרחים, פוליטיקאים ונושאי משרות ציבוריות מיהרו לגזור את דינו ולהפיצו ברבים".

"האירוע בו היה מעורב מרשי אינו קשור למוצאו של המנוח וכי מרשי פעל כפי שפעל מתוך הגנה עצמית על חייו וחיי בני משפחתו", אמר.

"העובדה שחומר הראיות שנאסף על ידי מח"ש במטרה להגיע לחקר האמת טרם נחשף אינה משנה דבר לאותם גורמים - שכן האמת אינה מעניינם כלל. מדובר באנשים חסרי אחריות וחסרי יושרה הגורמים נזק קשה למרשי ולמשפחתו וכל זאת תוך ניסיון פסול להשפיע על מקבלי ההחלטות 'לסגור חשבון' עם מרשי. אך מרשי איתן בדעתו. מרשי איתן בדעתו כיוון שהוא - בניגוד למלהגים - יודע את האמת! מרשי יודע שהוא נקלע למצב מסכן חיים שחייב אותו לפעול כפי שפעל".

מוקדם יותר השבוע התייחסה מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, לתקרית הירי שהובילה למותו של סלומון טקה ז"ל, ומתחה ביקורת נוקבת על התנהלותו בשטח של קצין המשטרה. "שוטר, ובוודאי קצין, היה יודע להתמודד עם אירוע כזה גם ללא נשק", אמרה פלמור, שבעבר עמדה בראשות ועדה על שמה שהוקמה לטובת מיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה. "קצין שהיה נתקל באירוע כזה כשהוא לא נושא נשק היה יודע להתמודד אתו".

"אני מאמינה שמה שחסר פה זאת אמירה גלויה שהתנהגות כזו היא פסולה, לא תתקבל ותזכה לייחס מיידי וחד משמעי מצד המפקדים", אמרה מנכ"לית משרד המשפטים והבהירה: "ישנם תהליכים בחברה שאין ברירה אלא להאמין בהם, לשפר אותם ולתמוך בהם".

תגיות:סלומון טקהמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה