חדשות יהדות

מקווה מהודר ומונגש נחנך בקרני שומרון

המקווה, שנבנה לפני כ- 40 שנה, שופץ בהשקעה של כמיליון שקלים, והוא ישרת את מאות המשפחות שביישוב ואת בעלי המוגבלויות שבאזור. השר לשירותי דת, יצחק וקנין: "זו זכות גדולה להרבות טהרה בעם ישראל"

חנוכת המקווה בקרני שומרון (קרדיט: המשרד לשירותי דת)חנוכת המקווה בקרני שומרון (קרדיט: המשרד לשירותי דת)
אא

בשורה של ממש: ביישוב קרני שומרון נחנך לאחרונה מקווה מונגש ומהודר. השיפוץ הנרחב התבצע בסיוע המשרד לשירותי דת, המרכז הארצי לטהרת המשפחה, המועצה המקומית והמועצה הדתית, וכן תושבי המקום. המקווה ישרת את מאות המשפחות המתגוררות ביישוב שומרון ואת בעלי המוגבלויות שבאזור, ויספק עבורם מענה מהודר מונגש ואיכותי.

במעמד חנוכת הבית השתתפו: השר לשירותי דת יצחק וקנין, רב המועצה המקומית הרב יצחק הלוי, ראש המועצה יגאל להב, יו"ר המועצה הדתית יוגב פרג, חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) ותושבי המקום.

"המקווה נבנה לפני כ- 40 שנה, והוא לא שופץ והותאם לשנות ה- 2000". אומר ראש המועצה הדתית קרני שומרון, יוגב פרג. "האתגר היה גדול להפוך את המבנה למקום יפה ומהודר, שיענה על הצרכים המיוחדים של השכונה בה ממוקם המקווה. בחסדי ה' ניתן לברך על המוגמר".

שיפוץ המקווה, שנאמד בכמיליון שקלים, התאפשר כאמור אודות לסיוע המשרד לשירותי דת, שבימים אלו מעניק תקציבים במיליוני שקלים לשיפוץ ובנייה של מקוואות. דבי אייפרמן, מנהלת אגף מבני דת במשרד לשירותי דת, אמרה: "בימים אלו אנו נערכים לחלק את תמיכות המשרד לשיפוץ ובנייה של מקוואות נוספים לשנת 2019. הסכומים עומדים על מיליוני שקלים. כמו כן אנו מעניקים סכומים נכבדים לבנייה של בתי כנסיות".

במועצה הדתית קרני שומרון החליטו להקדיש חדר לזכרו של השר לשירותי דת, דוד אזולאי ז"ל. רעייתו של השר, פנינה אזולאי, כובדה בהסרת הלוט.

השר לשירותי דת, יצחק וקנין, אמר: "בחודשים האחרונים אני זוכה לחנוך מקוואות רבים ברחבי הארץ, חלקם חדשים וחלקם משופצים ומשודרגים. זו זכות גדולה להרבות טהרה. אני שמח שהמשרד לשירותי דת ממשיך בתנופת העשייה הרבה, להרבות טהרה בעם ישראל".

את המקווה עיצב מעצב הפנים והום סטיילינג, נאור יצהרי, המגורר בקרני שומרון. "את פרויקט שיפוץ המקווה התחלנו לפני למעלה משנה", מספר נאור. "הדרך לא הייתה קלה עבורנו, אבל ידענו שבסוף משהו טוב ייצא. ראש המועצה הדתית נתן לי יד חופשית עם העיצוב. המטרה הייתה ליצור אווירה מזמינה ונעימה, וברוך השם הצלחנו לעשות זאת".

תגיות:מקווהקרני שומרוןמשרד הדתות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה