חדשות בארץ

המשטרה: הוצאנו את השוטר היורה לחופשה כפויה

לאחר שקצין המשטרה שירה למוות בצעיר האתיופי שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, הודיעו במשטרה על הוצאתו לחופשה כפויה זאת בשל חומרת העבירה. במקביל, היועמ"ש וממלא מקום המפכ"ל הודיעו על הקמת צוות מיוחד לבחינת התנהלות המשטרה מול בני העדה האתיופית

מחאות יוצאי אתיופיה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מחאות יוצאי אתיופיה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מחלקת המשמעת במשטרת ישראל החליטה היום (שלישי) על הוצאתו של הקצין שירה למוות בסלומון טקה לחופשה כפויה בת 30 ימים. ההחלטה מגיעה לאחר שאתמול שוחרר הקצין ממעצר הבית, וסעיף החשד נגדו שונה מהריגה להמתה בקלות דעת. נציגת מח"ש שהשתתפה אתמול בדיון מסרה כי החקירה הסתיימה וכי התיק הועבר לפרקליטות.

"קיבלנו את הודעת מח"ש בעניין ואכן ראוי היה להשעותו ללא קביעה כבר עכשיו לגבי מועד סיום", אמרה פרקליטת המשפחה, עו"ד רינה איילין גורליק, בריאיון ל'וואלה'. "עם זאת, מדובר בהחלטה המעידה על כך שגם המשטרה מבינה שחומרת העבירה המיוחסת לו, שהיא עבירת הריגה במהותה, אינה עולה בקנה אחד עם שירות פעיל במשטרת ישראל".

על רקע גל מחאות יוצאי אתיופיה, מוקדם יותר היום הודיעו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, על הקמת צוות מיוחד שיבחן את אופי ההתנהלות של המשטרה כלפי בני העדה. בהודעה המשותפת שהוציאו השניים נאמר כי הצוות יתבקש "להמליץ על צעדים מעשיים על מנת להמשיך ולשפר את המענה של מח"ש ומשטרת ישראל ולהבטיח בכך טיפול מהיר ואפקטיבי בתלונות". המפגש הראשון ייערך בעוד כשבוע.

בהודעת היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ מפכ"ל המשטרה נמסר כי "מדובר בחיזוק ובהעצמת הכלים הפיקודיים שבידי המפקדים במשטרת ישראל לטיפול בתלונות כאמור". נושאי הליבה שיעמדו בראש סדר היום של הצוות המיוחד הם התחומים שהובאו בדוח מבקר המדינה משנת 2017, שעסק, בין היתר, בטיפול המערכתי באלימות שוטרים. הצוות יעמול על גיבוש מסקנות שיביאו לשיפור המענה של מח"ש ומשטרת ישראל, ו"להבטיח בכך טיפול מהיר ואפקטיבי בתלונות" ו"הכול, כמובן, תוך שמירה על זכויות השוטרים, ובשים לב לצורך לאפשר למשטרת ישראל למלא את משימותיה כנדרש".

אמש התייחסה מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, לתקרית הירי שהובילה למותו של סלומון טקה ז"ל, ומתחה ביקורת נוקבת על התנהלותו בשטח של קצין המשטרה. "שוטר, ובוודאי קצין, היה יודע להתמודד עם אירוע כזה גם ללא נשק", אמרה פלמור, שבעבר עמדה בראשות ועדה על שמה שהוקמה לטובת מיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה. "קצין שהיה נתקל באירוע כזה כשהוא לא נושא נשק היה יודע להתמודד אתו".

"אני מאמינה שמה שחסר פה זאת אמירה גלויה שהתנהגות כזו היא פסולה, לא תתקבל ותזכה לייחס מיידי וחד משמעי מצד המפקדים", אמרה מנכ"לית משרד המשפטים והבהירה: "ישנם תהליכים בחברה שאין ברירה אלא להאמין בהם, לשפר אותם ולתמוך בהם".

תגיות:סלומון טקהמח"שיוצאי אתיופיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה