חדשות בארץ

"נעתור לבג"ץ": האולטימטום של משפחת טקה

במכתב שלישי ששיגרו עורכי הדין של הצעיר האתיופי לפרקליט המדינה ולראש מח"ש, קבלו כי המחלקה מתעלמת מפנייתם להעביר לידיהם את חומרי החקירה קודם להחלטת הפרקליטות, ואיימו כי אם עד יום ראשון פנייתם לא תיענה הם ייפנו לבג"ץ. פרקליט המשפחה: "הדגשנו בפני צמרת מח"ש את חשיבות העניין ואת חשיבות הבקשה שלנו"

אמו של סלומון ז"ל בדיון בכנסת (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)אמו של סלומון ז"ל בדיון בכנסת (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

לאחר שפנייתם השנייה למחלקה לחקירת שוטרים לא נענתה, הגישו היום (שלישי) פרקליטי משפחתו של סלומון טקה, שנורה למוות בידי קצין משטרה, מכתב שלישי בו דרשו לקבל לידם את חומרי החקירה עוד בטרם החלטת הפרקליטות בדבר העמדתו לדין של השוטר. אם לא יקבלו את החומרים עד ליום ראשון, הזהירו במכתב, תגיש המשפחה עתירה לבג"ץ.

פרקליטי המשפחה ציינו כי בפנייתם הקודמת בשבוע שעבר למח"ש, הובהר בפניהם כי הם יבחנו את בקשתם וכי בכל מקרה אין תרחיש שההחלטה תתקבל קודם שתהיה למשפחה אפשרות לפנות לבית המשפט.

אתמול שחרר בית המשפט השלום בחיפה את השוטר ממעצר בית, ונציגת מח"ש אמרה בדיון כי החקירה הסתיימה וכי התיק הועבר לפרקליטות לצורך גיבוש החלטה. אלא שלמרות זאת, טענה המשפחה, "טרם קיבלנו את החלטתכם בעניין בקשתנו לעיין בחומר החקירה עם השלמת החקירה ובטרם גיבוש החלטה בדבר העמדה לדין", כתבו במכתב השלישי. "אנו שבים ומבקשים לקבל את החלטתכם בעניין כעת, ובטרם גיבוש החלטה בדבר העמדה לדין. ככל שהבקשה תידחה, או לא נקבל מענה עד יום ראשון - נפנה לבית המשפט בבקשת סעד מתאים".

למכתב מכותבים בין היתר פרקליט המדינה שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים עו"ד שלמה למברגר, וראש מח"ש, עו"ד קרן בר מנחם-קרניאל.

"אנחנו מקווים שלא ניאלץ לעתור לבג"ץ אלא מח"ש ישתפו פעולה", אמר נציג המשפחה, עו"ד איציק דסה, לחדשות 12. "גם בשיחה האחרונה שהייתה לנו ביקשנו והבהרנו את חשיבות הנושא. עורכי הדין שמייצגים את המשפחה: "הדגשנו בפני צמרת מח"ש את חשיבות העניין ואת חשיבות הבקשה שלנו".

אמש התייחסה מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, לתקרית הירי שהובילה למותו של סלומון טקה ז"ל, ומתחה ביקורת נוקבת על התנהלותו בשטח של קצין המשטרה. "שוטר, ובוודאי קצין, היה יודע להתמודד עם אירוע כזה גם ללא נשק", אמרה פלמור, שבעבר עמדה בראשות ועדה על שמה למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה. "קצין שהיה נתקל באירוע כזה כשהוא לא נושא נשק היה יודע להתמודד איתו".

"אני מאמינה שמה שחסר פה זאת אמירה גלויה שהתנהגות כזו היא פסולה, לא תתקבל ותזכה לייחס מיידי וחד משמעי מצד המפקדים", אמרה מנכ"לית משרד המשפטים והבהירה: "ישנם תהליכים בחברה שאין ברירה אלא להאמין בהם, לשפר אותם ולתמוך בהם".

תגיות:סלומון טקהבג"ץמח"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה