חדשות בארץ

האם כרמל שאמה ירוץ לכנסת יחד עם רון קובי?

ראש העיר טבריה, רון קובי, שצפוי להיות מודח בקרוב מתפקידו, אמר כי ישמח מאוד לראות את ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה, ברשימת "הימין החילוני" עמה הוא מתכוון לרוץ לכנסת. בשבוע שעבר הגיע קובי לביקור בלשכתו של שאמה, והשניים חלקו את ניסיונם המשותף ב"מאבק בכפייה החרדית", כלשונם

קובי (צילום: פלאש 90)קובי (צילום: פלאש 90)
אא

לקראת הדחתו הצפויה מראשות עיריית טבריה בעקבות כישלונו בהעברת התקציב העירוני, רון קובי בונה על הצלחה במישור הארצי, ומנסה לגייס לשורות המפלגה החדשה שהקים את ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן.

בראיון שהעניק לאתר המקומי "רמת גן גבעתיים ניוז", אמר קובי כי ישמח מאוד לראות את שאמה בשורות מפלגת "הימין החילוני". לדבריו, "כרמל הוא חבר טוב, אני סומך על שיקול הדעת שלו. אני מנצל את הבמה שלך כדי לקרוא לו להצטרף אליי".

בחודש שעבר החליט קובי לרכב על הגל האנטי-חרדי, שלקראת הבחירות המתקרבות צבר לאחרונה תאוצה, והודיע על הקמת "הימין החילוני" בראשותו ועל כוונתו להתמודד לכנסת ה- 22. מאז נכנס לתפקיד ראש העיר טבריה בנובמבר האחרון, הוא רכש רזומה עשיר בהתבטאויות בוטות נגד החרדים וביוזמות לעידוד חילול השבת בעיר. השותפות עם שאמה, בה קובי חושק, באה על רקע ההחלטה שהעביר ראש העיר רמת גן בשבוע שעבר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. בראיון הגדיר קובי את שאמה כ"גבר גבר" ו"תותח", והוסיף: "מה שהוא עושה זה הדבר הכי טוב לעיר, ואתם צריכים להודות שהוא ראש העיר שלכם".

כזכור, שאמה יצא בתקופה האחרונה בסדרה של יוזמות, שחוללו שינוי באווירה המסורתית ששררה ברמת גן במשך עשרות שנים. בין היתר, נפתחו מקומות בילוי בשבת, ונערכו פסטיבלי אוכל רחוב בהם הוצגו בפומבי שקצים ורמשים. על פי ההחלטה, שהתקבלה במועצת העיר רמת גן ברוב של 15 תומכים מול 6 מתנגדים, החל מהשבת הקרובה יפעלו שני קווי אוטובוס בצירי תנועה מרכזיים, לעבר מוקדי הבילוי בתל אביב. בחודש שעבר התקיימה בעיר עצרת תפילה וזעקה המונית, בהשתתפותם של רבנים ומורי הוראה, ממנה יצאה הקריאה לעירייה לחדול מהפרת הסטטוס קוו.

יום למחרת ההחלטה שהתקבלה במועצת העיר רמת גן על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, הגיע קובי לביקור בלשכתו של שאמה. כמנהגו, קובי העביר את הפגישה עם שאמה בשידור חי בפייסבוק. השניים חלקו ביניהם את ניסיונם המשותף ב"מאבק בכפייה החרדית", כהגדרתם, וקובי שיבח את מקבילו הרמת גני על "הנועזות, החדשנות, ובעיקר על האומץ להגיד: פה עושים את זה אחרת". בשלב זה לא ברור האם שאמה אכן ייענה להצעתו של קובי ויחבור אליו במסע לכנסת.

לקובי – שלא הצליח, בלשון המעטה, להוכיח את עצמו כראש עירייה – שאיפות גרנדיוזיות למדי במישור הארצי. בראיונות לתקשורת הוא הצהיר מספר פעמים על כוונתו לדרוש את משרד הפנים, ולבצע שינויים מהותיים בסדרי העדיפויות ברשויות המקומיות ובפריפריה. אלא שהמשבצת האנטי-חרדית נתפסה במערכת הבחירות באופן מובהק על ידי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, וזאת בנוסף ליאיר לפיד הממוקם בה זה מכבר. הסקרים אינם מנבאים לקובי הצלחה, אך התמודדותו מאיימת לגזול קולות רבים מליברמן.

בתחילת החודש הגישה ישראל ביתנו עתירה לרשם המפלגות נגד מפלגתו של קובי, בטענה כי מדובר ב"מפלגת קש, אשר הוקמה לבקשת גורם מעוניין בכדי לגרוע קולות ממפלגת ישראל ביתנו". בישראל ביתנו האשימו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא העומד מאחורי הקמת "הימין החילוני". בנוסף, נטען בעתירה כי שמה של המפלגה החדשה מהווה הטעיה, ופוגע במסע הפרסום של ישראל ביתנו, שעושה שימוש במלים "ימין" ו"חילוני" בשבוע שעבר דחה רשם המפלגות את העתירה.

תגיות:רון קוביכרמל שאמה הכהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה