חדשות בארץ

התחזית: מחר עומסי חום כבדים, השרב יישבר משעות אחר הצהריים

עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו מחר ברוב אזורי הארץ. גל החום הכבד יהיה קצר, והשרב יישבר בהדרגה החל משעות אחר הצהריים. במד"א פרסמו הנחיות לציבור, שנועדו לצמצם פגיעות בנפש. כל הפרטים – בכתבה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

לאחר מספר ימים של מזג אוויר רגיל לעונה, מחר (רביעי) יעלו הטמפרטורות באופן משמעותי, וייעשה שרבי ברוב אזורי הארץ. עומסי החום יהיו כבדים עד קיצוניים, ולמי שיכול – מומלץ שלא לצאת מהבית ולא להיחשף לשמש.

גל החום הכבד יהיה הפעם קצר מועד. כבר בשעות אחר הצהריים יתחיל השרב להישבר בהדרגה, והרוחות יתחזקו. ייתכן אובך – בעיקר בדרום הארץ.

ביום חמישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד נאה. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, והן ישובו להיות רגילות לעונה. בשעות הבוקר ייתכן טפטוף עד גשם קל בצפון הארץ.

ביום שישי יהיה בהיר עד מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה.

 

הנחיות מד"א לקראת עומס החום הכבד

לקראת מזג האוויר החם הצפוי מחר, במד"א מזכירים כי יש להקפיד על שתיית כמויות מספיקות של מים, אף מעבר לתחושת הצימאון. כמות המים המומלצת – בין 8 ל- 10 כוסות ביום. שתייה קרה עדיפה על שתייה חמה, ועדיף לשתות מים ולא שתייה ממותקת.

במידה ונאלצתם לצאת מהבית – הקפידו על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש לוודא כי הנכם מוגנים מפני השמש באמצעות כובע רחב שוליים, משקפי שמש, קרם הגנה ולבוש מתאים. הקפידו על הנחיות אלו בעיקר בקרב תינוקות וילדים.

בכל הנוגע למי שעובדים בחוץ וחשופים לעומס החום הכבד – יש להקפיד על לבוש בהיר, דק ומאוורר, המאפשר לנדף את חום הגוף. יש להקפיד על הפסקות ארוכות יותר מהרגיל בצל או במקום ממוזג, ולהרבות בשתייה.

במקרה אובך, בשל זיהום האוויר החריג שנחשב מסוכן לבריאות, מומלץ לקשישים, נשים בהריון, חולי לב וחולים במחלות ריאה לשהות בבתים ממוזגים, עם חלונות מוגפים.

במהלך גל החום הכבד יש להימנע לחלוטין מפעילות ספורטיבית בחוץ. במידה ומבצעים פעילות ספורטיבית בשעות הערב, כאשר יש הקלה בעומס החום, יש להקפיד על שתייה מרובה ועל הפחתת מאמץ.

לכל מי שיבחר, למרות הכל, לצאת לחוף הים – חובה להקפיד על מריחת הגוף בקרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ומשהייה בחופים בשעות החום הכבד. עדיף לרחוץ בים בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחר הצהריים, בהן הטמפרטורות נוחות יותר.

במד"א מבהירים כי אין להשאיר ילדים ותינוקות ברכב סגור: "הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות בודדות, ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחה ברכב, ולו לרגע – גם אם משאירים ברכב חלונות פתוחים ומזגן פועל".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מדגיש כי במהלך החום הכבד "יש לשים לב בעיקר לאוכלוסיות הפגיעות, בהן קשישים, תינוקות, ילדים ומוגבלים, ולוודא שהם מוגנים מהחום ושותים את הכמות הנדרשת על מנת שלא להתייבש. אני קורא לכל מי שמסיע ילדים בכל השנה בכלל, ובימי הקיץ החמים בפרט, לעשות כל דבר שרק ניתן על מנת לוודא שלא נשארו חלילה ילדים ותינוקות ברכב. בנוסף, אני מבקש מכל אחד ואחת להסתכל על רכבים חונים, כי מבט אחד יכול להציל חיים".

תגיות:שרבתחזית מזג אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה