חדשות בארץ

קובי הגיש בג"ץ: "אעשה הכול שדרעי לא יכנס לכנסת ושאתה תסולק ממשרד הפנים"

לאחר שחברי מועצת טבריה הצביעו נגד העברת התקציב והפילו את המועצה, ראש העיר שיגר עתירה לבג"ץ וביקש להוציא בדחיפות צו ביניים שימנע משר הפנים למנות חברים חדשים, וכן בבקשה לדחות את השימוע בעניינו. בעתירתו, הוסיף קובי תכתובות וואטסאפ בה זכה מנכ"ל משרד הפנים במטר קללות וגידופים: "אעשה הכול שדרעי לא יכנס לכנסת ושאתה תסולק"

רון קובי, אתמול (צילום: דוד כהן, פלאש 90)רון קובי, אתמול (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

ראש עיריית טבריה, רון קובי, הגיש היום (שני) עתירה דחופה לבג"ץ בבקשה להוציא צו ביניים שימנע משר הפנים אריה דרעי למנות חברי מועצה חדשים, במקום אלו שנבחרו. בבקשה, קובי מנסה למנוע את קיומו של הליך השימוע שצפוי להביא להדחתו, זאת בנימוק כי השר הממונה מצוי אתו בניגוד עניינים חריף שעשוי להטות את תוצאות השימוע. נימוק נוסף שהציג קובי הוא העובדה כי הממשלה המכהנת מתפקדת על הוראות הדין של ממשלת מעבר, הוראות שמצמצמות במידה רבה את סמכויותיו המנהלתיות. "צריך לחכות לממשלה חדשה שתפעל מכוח מנדט אמיתי שייתן לה הציבור", טען קובי.

כסימוכין למערכת היחסים העכורה בינו לבין השר הממונה, צירף ראש עיריית טבריה התכתבויות וואטסאפ בינו לבין מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, בהן, כך נראה, קובי תוקף אותו בשלל טענות שנויות-במחלוקת, בעוד כהן נמנע מלהשיבו.

"אשמח אם נוכל להיפגש ולדבר קצת על המצב בטבריה", כתב קובי לכהן ב-11 בפברואר. כהן השיב לו כי לנוכח ישיבת הצוותים המקצועיים ב-3 במרץ, פגישה כזו מתייתרת. במקביל, כהן הוסיף כי פנה לבועז יוסף, הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים, בבקשה כי ייפגש אתו ועם הדרג המקצועי במועצה, בתור הכנה למפגש הגדול במרץ. "בכל זאת חשתי שנוכל להיפגש קודם לכן", התעקש קובי, אך נענה בתשובה "אין צורך".

בעתירה מצורפת ההתכתבות הבאה מ-19 במרץ. "בוקר טוב, התחלת להיות מנכ"ל פוליטי שמנסה לחרב עיר שלמה בגלל השר המושחת שלך!", כתב קובי למנכ"ל משרד הפנים. "אני מבין שאתה שם מקלות בגלגלים. עד בג"צ אני אקח אותך ואת השר על המחדלים שעשיתם בטבריה ועל הקומבינות! ואדאג גם לחיוב אישי שלכם במחדל שנקרא עיריית טבריה. מעכשיו אני אתנהג איתך בצורה שתלמד אותך בתקשורת איך מתנהגים עם מנכ"ל פוליטי. תתבייש במילה אחת! אני אעשה הכול שדרעי לא יכנס לכנסת ושאתה תסולק ממשרד הפנים. פורים שמח".

ככל הנראה כהן לא הגיב לדברים החמורים של קובי, וכך כתב לו ראש העיר כעבור יום: "אתה מבין כמה אתה איש קטן? מפחד לדבר עם ראש עיר? אתה חוסם מאה אלף שקל לניקיון בגלל פוליטיקה של שר מושחת! מחר בבוקר תפתח טלוויזיה בשבע לקראת פורים ותראה איך אני מתייחס אליכם. תתבייש עלוב. שני מנופים לניקיון פסח. אתם פאתטיים. לא נורא. נפגש ב-10 באפריל (יום הבחירות לכנסת) בבוקר".

אמש, לאחר ששר הפנים העניק לו הזדמנות נוספת לפנים משורת הדין, נכשל ראש העיר טבריה בפעם החמישית בהעברת תקציב העירייה לשנת 2019. במהלך ההצבעה, רק שישה חברים תמכו בתקציב, מול תשעה מתנגדים. בעקבות כישלונו של קובי, במשרד הפנים הודיעו כי הוא יזומן לשימוע בפני ועדה מיוחדת בראשות מנכ"ל משרד הפנים, שתבחן האם להדיחו מתפקידו ולמנות במקומו ראש מועצה מטעם המשרד.

חברי המועצה שטרפדו את העברת התקציב נענו על ידי קובי כי "תושבי טבריה לא יסלחו לכם. מי שהולך הביתה זה אתם. בושה למדינת ישראל. אריה דרעי נבוא אתך חשבון. אריה דרעי ומלאכי החבלה שלו שהגיעו הנה, השבאבניקים, תתביישו לכם. על אפכם וחמתכם טבריה תהיה עיר חילונית פתוחה בשבתות וחגים. אתם הרסתם פה את הכול. הרסתם את טבריה אבל לא נוותר - טבריה תישאר לדורי דורות עיר נופש".

תגיות:רון קוביעיריית טבריהמשרד הפניםבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה