חדשות בארץ

מכתב התראה לצה"ל: הסירו מיידית את שלט הרחוב על שם המחבל

בעקבות הודעת צה"ל כי לא יסיר את שלט הרחוב בכפר ברוקין על שם המחבל שביצע את הפיגוע בצומת אריאל, איימה המועצה האזורית שומרון לנקוט בהליכים משפטיים: "באי הסרת השלט, מערכת הביטחון בעצמה מעודדת ותומכת, גם אם פסיבית, בטרור"

חיילי צה"ל בכפר ברוקין, לאחר הפיגוע (צילום: פלאש 90)חיילי צה"ל בכפר ברוקין, לאחר הפיגוע (צילום: פלאש 90)
אא

שלט הרחוב על שמו של המחבל, שביצע בחודש מרץ את הפיגוע בצומת אריאל, ממשיך להסעיר את הרוחות בקרב התושבים היהודים בשומרון. המועצה האזורית שומרון והעומד בראשה, יוסי דגן, מאיימים כעת לנקוט בהליכים משפטיים במידה וצה"ל לא יפעל להסיר את השלט באופן מיידי.

כזכור, בפיגוע בצומת אריאל נרצחו סמל ראשון גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר הי"ד. המחבל, עומר אבו לילא מהכפר א-זאוויה באזור סלפית, חוסל כעבור יומיים על ידי כוחות הביטחון. שבוע לאחר מכן, החליטה מועצת הכפר ברוקין שבשומרון לשנות את שם הרחוב הראשי של הכפר ולקרוא אותו על שם המחבל.

משנודע הדבר לאלמנתו של הרב אטינגר, תמר, היא פנתה יחד עם ארגון "בצלמו" – המלווה את המשפחה האבלה – למפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, בדרישה להסיר את השלט. אלא שבפיקוד מרכז הודיעו לה במכתב ביום חמישי שעבר כי אין בכוונתם להסיר את השלט, וזאת משיקולים של "סדרי עדיפויות".

במכתב התראה, שנשלח היום (שני) מטעם דגן והמועצה האזורית שומרון למנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם, באמצעות משרד עורכי הדין ויינברגר-ברטנטל, נאמר: "תליית השלט הנ"ל מהווה משום הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. הגישה בה נקטתם, במכתבכם ובפועל, מהווה התעלמות ממעשה ההסתה לטרור ומחזקת את התומכים במעשי הטרור. באי תגובה ואכיפת החוק יש כדי להביא לזילות החוק, זאת בנוסף לזילות בחיי אדם, הנובעת באופן ישיר ממעשי המחבל וממעשי אותם הגורמים האחראים על תליית השלט, שכל מטרתו להאדיר ולשבח מעשה פשע". מערכת הביטחון נדרשת במכתב להסיר את השלט באופן מיידי, אחרת יינקטו צעדים משפטיים "לצורך אכיפת החוק על ידי הריבון בשטח".

"ההודעה של פיקוד מרכז לאלמנה, שסילוק שלט לזכרו של רוצח בעלה בכפר ערבי הנמצא בשליטה ישראלית מלאה (שטח C) אינו אפשרי 'משיקולים של סדרי עדיפויות', הוא הזוי ולא מקובל", הבהיר דגן. "ההתעלמות התמוהה מהסתה ברורה במרכז כפר בשליטה ישראלית מעודדת טרור ומפקירה את ביטחון התושבים. ילמד כל ילד ערבי ביהודה ושומרון שהטרור משתלם. לא רק שמחבלים מקבלים משכורות, אלא גם שלטי הנצחה על 'גבורתם'".

תמר אטינגר, אלמנתו של הרב הי"ד, הוסיפה: "אני מוחה בזאת בשמי ובשם משפחתי על אוזלת ידה של מערכת הביטחון, בהחלטה השגויה להשאיר על מקומו את שלט הרחוב עם שם המחבל ימ"ש שרצח את בעלי, הרב אחיעד אטינגר, ואת החייל גל קיידאן, ה' יקום דמם. זהו אינו עוד שלט תמים – זה עידוד מוצהר לטרור. זוהי תמיכה מופגנת של משפחתו ובני כפרו במעשיו. חובה על מערכת הביטחון להסיר שלט זה כחלק מהרתעה וכמאמץ למנוע את הפיגוע הבא. באי הסרתו, מערכת הביטחון בעצמה מעודדת ותומכת, גם אם פסיבית, בטרור".

ארגון "בצלמו" מסר את התגובה הבאה: "המאבק בטרור אינו בנקודת הקצה שבו המחבל יוצא עם סכין, אלא במעטפת ובמערכת שמעודדת, מגבה ומחזקת אותו. קריאת רחוב על שם מחבל זוהי המעטפת. מצער מאוד שפיקוד מרכז מעלים עין מהאדרת הטרור הכה חמורה. אנחנו מקווים מאוד שצה"ל יתעשת ויילחם בטרור, ויסיר את שלט ההסתה שמאדיר ומחזק טרור".

תגיות:צה"לפיגועשומרוןהרב אחיעד אטינגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה