חדשות בארץ

קצין המשטרה שירה בסלומון טקה שוחרר ממעצר בית

בית משפט השלום בחיפה החליט לשחרר בתנאים מגבילים את הקצין שירה בסלומון טקה וגרם למותו. במח"ש הוחלט לשנות את העבירה בה מואשם השוטר מהריגה להמתה בקלות דעת. תיק החקירה הועבר לבחינת הפרקליטות

הפגנת המחאה בגן הוורדים בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הפגנת המחאה בגן הוורדים בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית משפט השלום בחיפה החליט היום (שני) לשחרר ממעצר בית את קצין המשטרה, שירה בצעיר בן העדה האתיופית, סלומון טקה ז"ל, וגרם למותו. השחרור בוצע בהסכמת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), עם תום תקופת מעצר הבית שהוטלה על הקצין, אותה העביר בבית מלון. עם זאת, השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב דחתה את בקשת מח"ש לאסור את כניסתו של הקצין לכל תחנות המשטרה בארץ. לדבריה, החשש שהקצין ינסה לשבש את החקירה הנו נמוך, ועל כן היא הסתפקה בהטלת איסור על כניסתו לתחנת משטרת זבולון ועל שימוש במערכות המשטרתיות למשך 45 יום. בנוסף, נאסר עליו לצאת את הארץ בשלושת החודשים הבאים, וכן נאסר עליו להגיע לזירת הירי בקריית חיים.

ממח"ש נמסר כי תיק החקירה בעניינו של הקצין הועבר לעיונה של הפרקליטות, שתחליט האם להגיש נגדו כתב אישום. העבירה בה מואשם השוטר שונתה היום מהריגה ברשלנות להמתה בקלות דעת, וזאת בעקבות הרפורמה במדרג עבירות ההמתה שנכנסה לתוקף לפני כשבועיים. העונש הקבוע על עבירה זו בחוק הוא עד 12 שנות מאסר.

במהלך הדיון אמרה נציגת מח"ש כי חוקרי המחלקה נמצאים בקשר רציף עם משפחתו של טקה, ומעדכנים אותם ככל שניתן בשלבי ההליך. בהודיעה שהוציאה המחלקה נאמר כי "אין כל קשר בין המשך התנאים המגבילים של החשוד לבין ההחלטה שתתקבל בסופו של דבר בתיק. התיק ייבחן בפרקליטות, והחלטה תתקבל ותפורסם לאחר בחינת ההשלכה המשפטית של ממצאי החקירה".

בשבוע שעבר הודיעה מח"ש כי מממצאי הדוח הבליסטי של הירי עולה שהשוטר ירה לעבר הקרקע, וכי טקה מת כתוצאה מנתז של הקליע שפגע בחזהו. "בוצעו עד כה בדיקות מדעיות פורנזיות שונות, בהן ניתוח פתולוגי, בדיקות בליסטיות של הירי, בדיקות של הנשק בו בוצע הירי, ובחינת הזירה על ידי מעבדה לזיהוי פלילי", נאמר בהודעה. "הממצאים לעת הזו של בדיקות אלו תומכים בטענה כי הקליע פגע תחילה בקרקע, כאשר נתז מהירי בקרקע הוא שפגע במנוח והביא למותו המצער".

בתגובה לשחרורו של הקצין ממעצר, אמרו פרקליטיה של משפחת טקה כי כל שהמשפחה מבקשת הוא גילוי האמת ועשיית צדק: "למרבה הצער, החלטות מח"ש והפרקליטות עד כה, בהודעותיהן לציבור, בהדלפות על נטייתן לייחס אחריות מופחתת לשוטר שהרג את יקירן בדמי ימיו ובקוצר ידן להתמודד עם הכפשת שמו, אינן מבשרות טובות. מלכתחילה השוטר היורה קיבל יחס שונה וסלחני כאשר הושם במעצר בית בבית מלון, למרות שירה והרג את סלומון".

עורך דינו של הקצין היורה, יאיר נדשי, אמר כי "במח"ש קצת התבלבלו ולא יודעים איזו באיזו עבירה הוא חשוד". הוא הדגיש כי השוטר שיתף פעולה לאורך כל החקירה. הוא ציין כי טרם קיבל לידיו את חומר הראיות, אך הביע את תקוותו כי בסופו של התהליך לא יוגש כתב אישום.

בתוך כך, בכנסת התקיים היום דיון בנושא "הכישלון הלאומי המתמשך בקליטת יהודי אתיופיה". את הדיון יזמו חברי הכנסת פנינה תמנו-שטה וגדי יברקן (כחול לבן). במהלך הישיבה התקיימה בגן הוורדים שמחוץ לכנסת הפגנה, בה השתתפו עשרות בני העדה האתיופית שמחו על ההחלטה לשחרר ממעצר בית את השוטר שירה בטקה. בני משפחתו של טקה, שנכחו בדיון בכנסת, נטשו את הדיון במהלך נאומו של שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, והצטרפו למפגינים בחוץ.

תגיות:יוצאי אתיופיהסלומון טקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה