חדשות בארץ

בעקבות תקלה: עשן מעל מפעל תעש ברמת השרון, אין נפגעים

פטריית עשן היתמרה מעל מפעל תעש ברמת השרון. מתעש נמסר כי מדובר בתקלה טכנית במיקסר של קו ייצור מוצרי עשן, וכי החומר אינו מסוכן

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

פיצוץ נשמע היום (שני) במפעל תעש שבאזור רמת השרון. אל הפיצוץ נלוותה פטרייה של עשן סמיך, שהחלה להיתמר מעל המפעל.

בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. צוותי כיבוי של מחוז דן הגיעו אל הזירה וביצעו בה ניטור. משירותי הכבאות נמסר כי הושגה שליטה מלאה באירוע, וכי אין סכנה להתפשטות האש. "על פי הדיווח מהמקום", נאמר בהודעה, "מדובר באירוע בחדר שמאוחסנים בו רימוני עשן, וכתוצאה מכשל – שעדיין לא ידוע בדיוק מהו – נגרם פיצוץ".

במשטרה אמרו כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מהתלקחות של תנור תעשייתי: "בעקבות כך נשמע פיצוץ קל והחל לעלות עשן". בהודעה שיצאה מתעש נאמר כי מדובר בתקלה טכנית במיקסר של קו ייצור מוצרי עשן. במפעל הדגישו כי מדובר בחומר שאינו מסוכן וכי האירוע נמצא בחקירה.

בעיריית הרצליה נמסרה התגובה הבאה על האירוע במפעל הנשק: "סדרת פיצוצים הייתה הבוקר בשטחי תעש בהרצליה. לסדרת הפיצוצים, שהייתה גם בשבוע שעבר, אין הסבר למעט העובדה שמדובר בשטחים מזוהמים מפסולת של מפעלי התעשייה הצבאית ששכנה במקום עד לפני 30 שנה".

ראש העיר משה פדלון הוסיף כי העירייה עוקבת מקרוב אחר הנעשה בשטח, יחד עם כוחות הכיבוי ואנשי איכות הסביבה: "קרקע שהוטמנו בה במשך שנים נפלי פגזים, חומרי נפץ, חומרים כימיים וחומרי בעירה, סופה להתלקח ללא כל התראה. זה בדיוק החשש מקרקעות כאלה. אני מקווה שהוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור, שמתכננת בנייה המונית על כל קרקע פנויה ללא אבחנה בין שטחים מסומנים או ירוקים, תיקח את העניין לתשומת לבה".

בסוף יולי 1992 אירעה תאונה קשה במפעל של התעשייה הצבאית בנוף ים. עשרות טונות של חומרי נפץ התפוצצו וגרמו למותם של שני עובדים ולפציעתם של 66 בני אדם נוספים. למפעל ולאזור הסמוך לו נגרם נזק כבד.

בתוך כך, שריפת קוצים שכובתה אמש באזור צומת גלילות חזרה והתפשטה הבוקר ומאיימת על חניון רכבים הנמצא במקום. צוותי כיבוי רבים הגיעו עם כוחות משטרה על מנת לטפל באירוע. בשלב זה טרם הושגה שליטה על האש.

תגיות:תקלהרמת השרוןתעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה