חדשות בארץ

דיווח: הקצין היורה צפוי להשתחרר מחר

כשבועיים לאחר הטרגדיה שטלטלה את ישראל והביאה לגל מחאות ואלימות יוצאת דופן שלא נראתה כמוה בישראל, מחר צפוי כי השוטר שירה למוות בצעיר האתיופי ישוחרר לביתו בתנאים מגבילים. פרקליטתה של המשפחה: "החקירה עודנה מתנהלת ולא היה מקום להסכמת מח"ש לשחררו למעצר בית"

הוריו של הצעיר על קברו הטרי (צילום: פלאש 90)הוריו של הצעיר על קברו הטרי (צילום: פלאש 90)
אא

קצין המשטרה שירה למוות בצעיר סלומון טקה ז"ל עשוי להשתחרר מחר (שני) ממעצר הבית שבו הוא נתון מאז האירוע לפני כשבועיים – כך דווח הערב ב'וואלה'. מאז הירי, שוהה השוטר במעצר בבית מלון במרכז, ומאחר ומחר אמור להסתיים מעצר הבית, במח"ש שוקלים אם להביאו לבית המשפט ולבקש את הארכת מעצרו, או לשחררו בתנאים מגבילים. הערכות הן כי בשלב זה צפוי הקצין להשתחרר, כאשר חקירת מותו של הצעיר בן ה-18 תימשך.

"אנחנו באפלה ולא נמסר לנו דבר בעניין וזה חלק ממה שאנחנו מלינים עליו בנוגע להחלטה ובנוגע להדלפה לציבור", אמרה פרקליטת משפחת טקה, רינה איילין-גורליק. "שחרור כזה בוודאי שיעורר תמיהה אצל המשפחה וזאת בלשון המעטה לנוכח הנסיבות, בהינתן שהחקירה עודנה מתנהלת ובמיוחד לנוכח העובדה שמלכתחילה לא היה מקום להסכמת מח"ש לשחררו למעצר בית. בקשותינו סורבו אחת אחר השנייה באופן עקבי עד כה ואין במהלכיהן של מח"ש והפרקליטות להפיג את חוסר האמון בהן. החלטותיהן מדברות בעד עצמן ולא מסייעות בשיקום באמון שנפגע עמוקות. עד כה קיבלנו רק הבטחות ריקות מתוכן ואין לנו שום דרך אפקטיבית להתרשם מתקינות החקירה".

כבר בשבוע שעבר, במהלך טקס האזכרה לבנו, אמר וורקה טקה, אביו של סלומון, כי ברור לו שהשוטר ייצא זכאי. "איבדנו אמון במח"ש, התשובות כתובות על הקיר, השוטר ייצא זכאי, התוצאה ברורה וכואבת, הוא לא יקבל עונש, הוא לא יעמוד לדין".

במהלך השבוע שאחרי הירי חזר הקצין לזירת האירוע ושחזר את התקרית הקשה. פרקליטו של החשוד מסר לאחר מכן כי מרשו חזר על גרסתו שלפיה בשום שלב לא ביצע ירי בכינון ישיר לעבר ההרוג: "ממצאי החקירה כפי שהודלפו עד כה תומכים בטענות ההגנה, ולפיהן הקצין פעל מתוך הגנה עצמית ללא כוונה לפגוע במנוח". מאוחר יותר הודיעה מח"ש כי ממצאי הדוח הבליסטי של הירי מחזקים את טענות הקצין, ומלמדים כי קצין המשטרה ירה לעבר הקרקע וכי סלומון נפגע בחזהו מנתז של הקליע.

האירוע שהוליד סערה-רבתי בקרב בני העדה האתיופית וגרר מחאות חריגות שלא נראו כמותן בישראל, החל ביום ראשון לפני כשבועיים, אז, נכח הקצין, שלא היה בתפקיד, עם משפחתו בסמוך לפארק בקריית חיים שבחיפה, כאשר שמע ריב קולני של טקה וחבריו עם נער בן 13. בשלב זה, טען הקצין, החליט לעזוב את משפחתו והתקרב לזירה במאמצים להפריד בין הניצים. לאחר מכן שב הקצין לנקודה בה שהתה משפחתו, כאשר אבנים שנזרקו מכיוונם של טקה וחבריו החלו לעוף לעברו, ואף הביאו לפגיעות בראשו ובכתפו.

הקצין, שלטענתו חש סכנה ברורה לחייו ולחיי משפחתו, החל במרדף אחר הצעירים, ובשלב מסוים ביצע ירי לעבר הקרקע, כשהוא עושה זאת כאמצעי הרתעה ולא כדי להביא למותו של טקה. לפי מקורב לקצין, החשוד עמד בקשר רציף עם המשטרה לכל אורך האירוע, טענה שלא זכתה לאישור מח"ש.

לפי המדריך של הצעיר, לאחר שטקה נפגע בחזהו, "אחד המדריכים ניסה להנשים אותו ואני ראיתי את השוטר שירה ממש מסתובב בינינו מעל הגופה. הוא הסתובב כאילו לא קרה כלום ודיבר בפלאפון. חד-משמעית, השוטר לא ירה תוך כדי מנוסה. כשהוא הסתובב בינינו, גם לא ראיתי שהוא פצוע ואם הוא היה פצוע, הוא הצליח להסתיר את זה ממש טוב. הוא יותר בריא משלושת הנערים שהיו שם גם יחד. סלומון הוא בחור דרדרל'ה כזה וגם שני הנערים האחרים הם ממש ילדים. לא היתה שם סכנת חיים וגם הילדים שלו לא היו לידו, הרחוב היה ריק".

במסגרת החקירה, הועבר נשקו של הקצין לבדיקה בליסטית במחלקה לזיהוי פלילי שבמטה הארצי של המשטרה, במטרה לקבוע האם זווית הירי בוצעה בכינון ישיר או לעבר הקרקע. לפי הגורם המעורב בחקירה, ישנם "פערים משמעותיים" בין גרסת הקצין לבין גרסתם של עדי הראייה.

גורמים משפטיים מעריכים כי גם אם לא יוכח עבירה להריגה (עונש הקצוב בחוק עד 20 שנות מאסר), סביר כי יועמד לדין בעוון גרימת מוות ברשלנות (עונש של עד 3 שנות מאסר), זאת בשל ההנחה כי לא הייתה סיבה סבירה לפתוח בירי, ואף לא להשתמש באקדח.

תגיות:מח"שיוצאי אתיופיהסלומון טקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה