חדשות בארץ

נתניהו נגד ברק: דבריך מחזקים את ארגוני החרם על ישראל

לאחר שברק תקף את דבריו של יו"ר איחוד מפלגות הימין כי דבריו מכוונים לשלטון אפרטהייד יהודי ביו"ש, ראש הממשלה תוקף את יו"ר ישראל דמוקרטית ומטיח, בלי להזכיר את שמו, כי טענותיו מחזקות את ארגוני החרם על ישראל

ברק ונתניהו, 2012 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ברק ונתניהו, 2012 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (ראשון) בחריפות את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, זאת בעקבות דבריו אמש כי הרב רפי פרץ, יו"ר איחוד מפלגות הימין, "מדבר על אפרטהייד יהודי ביהודה ושומרון". נתניהו הדף את דבריו והוסיף כי "לצערי הטענות של ארגוני ה-BDS על אפרטהייד מקבלות גושפנקה בישראל בשיח הציבורי מצד אנשים, שאפילו לא מבינים מה הם עושים".

צריך להפנים שחלק לא קטן מהדה-לגיטימציה למדינת ישראל מגיע ממדינת ישראל", אמר נתניהו במהלך סקירה שהעניק השר לעניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן. "מה נגיד לארגוני ה BDS-כשיש פוליטיקאים פרשנים וכתבים בישראל שמשתמשים במושג הזה?".

לפי נתניהו, "מי שמאשים אותנו באפרטהייד מכיוון שאנחנו לא מוכנים לתת לפלסטינים את כל הסמכויות המדינתיות והריבוניות של מדינה, הוא בעצמו, כאשר שואלים אותו, לא מוכן לתת את הסמכויות הללו לפלסטינים".

השר ארדן גם כן הצטרף לביקורת ואמר כי "הרעיון מאחורי פעילות ארגוני ה-BDS והרש"פ הוא דומה: אי הכרה בזכות קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. לא מדובר פה על סכסוך טריטוריאלי, מי שרוצה פתרון מדיני ורוצה שלום לא מחנך את הדור הצעיר לדה-לגיטימציה לשכנים שלו".

דבריו של ראש הממשלה באים לאחר שאתמול, במהלך ריאיון שפורסם בחדשות 12, אמר הרב פרץ כי הוא תומך בהחלת הריבונות הישראלית על כל שטחי יהודה ושומרון. "אם זה יהיה בשלבים, לא אכפת לי - אני רוצה שזה יקרה. זו הארץ שלנו", אמר הרב פרץ. לגבי זכויות הפלסטינים בשטחים הוא אמר: "אנחנו נדאג לכל מחסורם - נדאג שיהיה להם טוב, אבל לא תהיה להם יכולת הכרעה פוליטית. בלי זכות הצבעה על הרמה הפוליטית".

 

מקביעת גבולות לישראל ועד לתחבורה ציבורית בשבת: תכנית שבע הנקודות של ברק

בתוך כך, יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, פרסם היום סרטון ברשתות החברתיות, בו פירט סדרה של הבטחות בחירות אותן התחייב לבצע. ברק הזכיר בדבריו את הבטחת הבחירות שנתן ב- 1999 להוציא את צה"ל מלבנון – התחייבות שבוצעה באמצעות הנסיגה החד-צדדית של ישראל במאי 2000 לקו הגבול הבינלאומי, אותה יזם במהלך כהונתו כראש הממשלה. "אני מתחייב גם להחזיר את הדמוקרטיה לישראל", אמר ברק בסרטון החדש. "אנחנו מתחייבים תוך שנתיים לחוקק חוקה לישראל ברוח ערכי הכרזת העצמאות. אנחנו מתחייבים תוך שנתיים לקבוע גבול לישראל, שיבטיח קודם כל ביטחון ורוב יהודי מוצק לדורות".

ראש הממשלה לשעבר – שמצבו בסקרים אינו מזהיר, ובחלקם מפלגתו אף נמצאת מתחת לאחוז החסימה – הוסיף לרשימה גם מספר הבטחות בתחום הכלכלי: "אנחנו מתחייבים לחינוך חינם מגיל אפס, לאפס תורים בחדרי המיון, להורדה של 20% ביוקר המחיה". בכל הנוגע לסוגיית היחסים בין דת ומדינה, אמר ברק כי יבטל את ה"הדתה", כלשונו, במערכת החינוך, וכן התחייב "להסדרת נישואין אזרחיים בתוך שנה ותחבורה ציבורית בשבת". הוא סיכם את דבריו בכך ש"אפשר לאהוב את זה – או לא. כשאני מתחייב – זה קורה".

תגיות:אהוד ברקBDSבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה