חדשות בארץ

חמאס משגר הודעות לחיילים: "מה נשמע אחי, יש'ך את הלו"ז?"

דאגה רבה נרשמה לאחרונה בצה"ל כאשר נחשף כי חמאס משכלל את יכולותיו ומצליח לאתר מספרי טלפונים ומידע אישי על חיילים, כאשר באמצעות מידע זה הוא פונה ישירות לחיילים ומשדל אותם לחשוף בפניו מידע מסווג אודות פעילות היחידות שפועלות בעזה. באחד מהמקרים אף הצליח חמאס לשים את ידו על מסמך מסווג שמציג את תכניות היחידות

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

חמאס ממשיך בניסיונותיו להשיג מודיעין איכותי על צה"ל, ובאחרונה נחשף כי הוא עושה זאת באמצעות שליחת הודעות לחיילים מיחידות שונות בצה"ל – ניסיון שמעורר דאגה רבה בקרב צה"ל.

בהודעות, מזדהה פעיל החמאס כלוחם צה"ל ומשדל את הלוחם האמיתי לחשוף בפניו את פעילות הצבא בשטחי העוטף. באחד מהמקרים אף הצליח השולח לשגר הוכחה לאמיתות זהותו באמצעות הצגת לוח זמנים אמיתי של גדוד צנחנים שהתאמן באותה עת בסביבות רצועת עזה.

ניסיון זה מצטרף לניסיונות רבים שמבצע חמאס בשנים האחרונות, לשאוב מידע מסווג מחיילים. עד  כה התאפיינו הניסיונות בהתקשרויות שביצע חמאס באתרי קש, או בפנייה דרך הפייסבוק, שם יכול היה להשיג בקלות את מספר הטלפון שלו באמצעות התחברות לקבוצות בהן הלוחם היה חבר. למרות המאמצים הרבים, רוב הניסיונות הללו סוכלו, הן בשל העובדה כי החיילים ערים לכך, והן לנוכח פעולות הגנתיות שנוקט צה"ל.

לוחם בגדוד 890 של יחידת הצנחנים קיבל הודעת וואטסאפ ממספר לא ידוע. השולח הזדהה בעברית והציג את עצמו כלוחם מגדוד אחר, כאשר הוא מבקש מ"עמיתו" לשלוח לו את גרף האימונים והתכניות השנתיות של הגדוד. מדובר במידע רגיש ביותר זאת בשל העובדה כי הוא כולל את לוח הזמנים שהגדוד אמור להיכנס ולעזוב את הזירה.

הלוחם היה ערני לבקשה התמוהה, חרף זאת שהפונה הציג לו את לוח הזמנים מחידה אחרת שלחמה בעזה, והחליט ליידע את מפקדיו, שהעבירו את הממצאים לידי ביטחון המידע. במקביל, בצה"ל חוקרים כיצד התגלגל לידי חמאס מסמך כה רגיש.

יש לציין כי ההודעות נשלחו ממספר עם קידומת ישראלית 972, ומספר רגיל עם קידומת של המפעילות המוכרות, 052,053,054 וכדומה.

מדובר צה"ל נמסר: "באירוע זה, בדומה לאירועים קודמים, התקבלו דיווחים על אודות פעילות חריגה. בעקבותיה ביצע צה"ל מעקב אחר הפעילות. צה"ל מודע לפעולותיו של האויב, עוקב אחר מאמציו ברשתות החברתיות וקורא לחיילים ואזרחים להתנהל באופן בטוח ברשת ולהמשיך לנהוג בערנות ובאחריות. בימים אלו מציינים שנה למבצע 'לב שבור' שבו צה״ל חשף את פעילות חמאס כנגד המשרתים ברשתות החברתיות. המבצע תרם רבות להעלאת מודעות וערנות החיילים, דבר אשר בא לידי ביטוי גם באירוע הנוכחי".

תגיות:ביטחון מידעחמאסצה"לוואטסאפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה