סמארטפונים ואינטרנט

מתחברים ל-Wifi החינמי במלון? תחשבו שוב

נופשים רבים שמגיעים לבתי מלון, נהנים מן השירות של ה-Wifi החינמי שמציעים בתי המלון בארץ. אך מתברר שהסכנות בהתחברות כזו עולות על היתרונות

  • י"א תמוז התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יוצאים לחופשה ומגיעים לבית מלון. כמה קל ופשוט לחבר את הטלפון או את המחשב הנייד לרשת ה-Wifi החינמית של המלון, וליהנות מגלישה מהירה ומחיסכון בחבילות גלישה.

קל? פשוט? נכון. אבל גם מסוכן.

בשנתיים האחרונות התקבלו דיווחים מכל רשתות המלונאות בעולם, על פריצות לרשת האינטרנט. רשתות כמו הייאט, הילטון, אינטרקונטיננטל ועוד ספגו פגיעות של האקרים. ובעוד שאת האורחים מטריד בדרך כלל החשש שמישהו יפרוץ אל הטלפון הנייד שלהם – דבר שהוא, אכן, פשוט מאד עבור האקרים – הרי שהסכנה גדולה אפילו יותר: האקרים שחודרים לרשתות של בתי המלון מתמקדים בעיקר במערכות ניהול הנכס של המקום, משם הם יכולים לשאוב את כל פרטיהם של האורחים במלון, הן בהווה והן בעבר – כולל פרטים אישיים כמו מספרי דרכונים ופרטי כרטיס אשראי.

כדי להמחיש לבתי המלון עד כמה אבטחת המידע שלהם בעייתית, שלא לומר גרועה, צוות של מומחים בתחום של טכנולוגיית מידע, אשר עובד עם כמה מן המלונות הגדולים ביותר בעולם, ערך פרויקט: הצוות הזמין חדר במלון, והתחבר למערכת המלון במספר אופנים שונים – החל מהטלוויזיה החכמה שנמצאת בחדר המלון ועד למיכל דגים אשר מחובר לרשת האינטרנט. הצוות הצליח להשיג מבתי המלון 9,000,000 מספרים של כרטיסי אשראי, יותר מ-5,000,000 פרטים של דרכונים וכ-383,000,000 (!) מיליון רשומות של בתי המלון.

הצוות, כמובן, לא עשה שימוש בפרטים הללו – אך המחיש בכך את הנזק העצום שעלול להיגרם הן לבתי המלון עצמם והן ללקוחות השוהים במלונות, מפריצה של האקרים למערכות של בתי המלון. הצוות אף הקים, במהלך פרויקט הבדיקה הזה, רשת אלחוטית נוספת הנושאת את שמו של בית המלון. עשרות מלקוחות המלון התחברו בטעות לרשת החלופית במקום לרשת של בית המלון עצמו – מאפשרים בכך לפורצים, באופן תיאורטי, לגנוב מהם מידע יקר ערך בקלות יתר.

הסיבות העיקריות לקלות הפריצה למערכות האינטרנט בבתי מלון נובעת מכך שבתי המלון מעוניינים להקל על אורחיהם, ולא לחסום כלל את ה-Wifi, וכן מכך שאנשים בצוות המלון אינם מודעים לסכנות הקיימות ברשת.

ההמלצות שמעניקים המומחים לציבור הן פשוטות וברורות – להימנע מחיבור לרשתות ה-Wifi החינמיות של בתי המלון. קל יותר להתחבר לחבילת גלישה פרטית, מאשר לנסות לפתור משברים כתוצאה מגניבת כרטיסי אשראי וכדומה.

תגיות:מלוןWIFI

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה