חדשות בארץ

"לא פגעו בפרטיות": ביהמ"ש סירב להטיל צו הרחקה על המפגינים נגד היועמ"ש

למרות עמדת המשטרה כי נוכחות המפגינים היא חלק ממסכת הטרדה מתמשכת נגד מנדלבליט, שמטרתה "לפגוע במרקם חייו של היועמ"ש", דחה בית המשפט את הבקשה להטיל על המפגינים צו הרחקה וקבע כי פעולותיהם אינן מהוות פגיעה בפרטיותו

ההפגנות נגד היועמ"ש מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ההפגנות נגד היועמ"ש מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

בית משפט השלום בפתח תקוה הודיע היום (ראשון) כי לא יטיל צו הרחקה על חמישה בני אדם שהפגינו בשכונת מגוריו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקוה. בכך, דחה בית המשפט את בקשת המשטרה בדיון כי יש להטיל על החמישה צו הרחקה ל-90 יום מהיועמ"ש ומביתו בשל חשד להטרדתו ולפגיעה בפרטיותו של מנדלבליט. "איני סבור כי התנהגותם של החשודים עולה לכדי חשד סביר לפגיעה בפרטיות", אמר השופט עודד מורנו.

השופט הוסיף וקבע כי "היועמ"ש, ככל איש ציבור, זכאי אף הוא לפרטיות". עם זאת, הוסיף, "איני סבור שמעשיהם של החשודים עולים לכדי פגיעה בפרטיות".

רב פקד גרגורי פוקס טען בפתח הדיון כי שהותם של המפגינים בסביבת מגוריו של היועמ"ש היא חלק ממסע הטרדות מתמשכת של מנדלבליט. לדבריו, "אירוע זה הוא שרשרת באירועים שאנחנו רואים לאחרונה שאנחנו סבורים שמטרתם היא להטריד את היועמ"ש באופן אישי ולפגוע במרקם חייו". כסימוכין לדבריו, ציטט פוקס מתוך פוסט שהעלתה אחת מהמעוכבות בעמוד הפייסבוק שלה,  שם כתבה כי "סיירת הגיעה לארוב למנדלבליט, הצבנו תצפיתן, מתכוונים להמתין עד שיגיע ממש לבית הכנסת, ישי וחיים מורחקים והלכו לפעילות חתרנית אחרת. אנחנו חתרנים שעדיין לא הורחקו על ידי המשטרה, אולי זה יקרה היום".

החמישה נעצרו ביום שישי, בעת שכוח משטרה פנה למפגינים וביקש מהם תעודות זהות - לטענת המפגינים, לפני שהיועמ"ש עבר במקום. לאחר שהאחרון כבר חלף על פניהם, הודיעו להם השוטרים כי הם מעוכבים לתחנת המשטרה, זאת חרף טענת המפגינים כי הם עמדו במרחק של 500 מטר מביתו של היועמ"ש - בהתאם למתווה בג"ץ. במשטרה, לעומת זאת, טוענים כי הם הפרו את ההבנות לפיהן ההפגנות ייערכו בכיכר גורן ולא בסביבת מגוריו.

פרקליטם של המפגינים, עו"ד גונן בן יצחק, טען היום בדיון כי "היועמ"ש הלך מאות מטרים מביתו באזור שמבחינת מתווה בג"ץ מותר להפגין בו, יותר מ-350 מטר מביתו". לדבריו, "ברגע שהוא רואה את המפגינים הוא עשה דבר שאדם שחושש מהטרדה לא יעשה. ככה פועל אדם שמפחד מהטרדה?". בן יצחק הוסיף כי "באיזון שבין הזכות שלו לפרטיות ובין הזכות להפגין בכל מקום ובכל זמן, יש דרכים אחרות כדי להגיע למשא ומתן עם המוחים".

הפרקליט הוסיף לתהות "למה קצין משטרה שחושש שתתרחש עבירה לא מכריז על התקהלות בלתי חוקית ומבקש מאנשים להתפזר? ואם לא התפזרו אז יש לו את כל הכלים המשפטיים, בהם מעצר".

תגיות:אביחי מנדלבליטבית המשפטצו הרחקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה