חדשות בארץ

נתניהו לאביו של טקה: "סומך על רשויות החוק"

לאחר שביקש להרגיע את גובה הלהבות במחאות בני העדה האתיופית וגיבה את משטרת ישראל בפעולות הריסון שלה, ראש הממשלה דחה את בקשת אביו של ההרוג לפעול למאסרו של הקצין, והבהיר כי הוא מגבה את עבודת רשויות החוק. במקביל, נתניהו העביר לאביו של טקה את מספר הטלפון של עוזרו האישי והצהיר: "בכל דבר שאתה צריך - ממש כל דבר, אתה יכול לפנות אליי"

משפחתו של הצעיר ז"ל על קברו (צילום: פלאש 90)משפחתו של הצעיר ז"ל על קברו (צילום: פלאש 90)
אא

כשבוע לאחר הודעת מח"ש כי הקליע שהביא למותו של סלומון טקה ז"ל נורה לקרקע ומשם לגופו, היום (ראשון) נחשף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם המשפחה עוד במהלך השבעה, וגיבה את פעילות מח"ש.  לפי הפרסום בחדשות 12, גורמים במשרד ראש הממשלה סיפרו כי במהלך השיחה של נתניהו עם אביו של הצעיר, דרש האחרון מראש הממשלה לפעול לשליחתו של הקצין היורה למאסר. "זה לא בידיים שלי. אני סומך על מח"ש ועל רשויות החוק של המדינה שיעשו חקר אמת", הסביר נתניהו לוורקה טקה, אביו של ההרוג.

בשלב מתקדם של השיחה הטלפונית, כך דיווחו מקורבים למשפחה שנכחו במקום, אמר ראש הממשלה לטקה כי הוא מוזמן לפנות אליו בכל בקשה שיחפוץ. נתניהו מסר את מספר הטלפון של עוזרו האישי והוסיף: "בכל דבר שאתה צריך - ממש כל דבר, אתה יכול לפנות אליי".

בתוך כך, בסוף השבוע פורסם ריאיון של רעיית השוטר שירה למוות בצעיר האתיופי. "אנחנו כלואים בתוך דירה, וכל כמה ימים משנים מקום", אמרה רעייתו לחדשות 12. "הילדים בוכים הרבה, רוצים לצאת ולפגוש חברים. הם מנסים לשאול שאלות, אבל כרגע אנחנו לא נותנים יותר מדי תשובות". עם זאת, ברור לה שאין מנוס: "לא ניקח את הסיכון".

"תמונות שלנו פורסמו עם כל מיני כתובות נאצה, מתארים מה יעשו לילדים שלנו", חשפה רעייתו את הסיכונים החמורים שאליהם נחשפו. "הגיעו גם לטלפון של הילדה - אז לקחתי לה אותו. בגדול ניתקתי את הילדים מהעולם, זה היום-יום שלנו כרגע. אנחנו בקושי ישנים בלילות. הפחד הוא תמידי".

רעייתו של הקצין שבה והדגישה את הקו שנוקטת ההגנה לפיה אין קשר בין מוצאו לבין החלטתו של בעלה. "אני משתתפת בצער המשפחה, אבל חשוד לי להדגיש שרעשי הרקע על עניין הצבע - זה לא אנחנו", הבהירה. "אפשר לשאול מכרים וחברים, אנחנו משפחה שתורמת בסתר גם לבעלי הצבע הכהה".

"אני רוצה להאמין ולקוות שהחקירה מתנהלת בצורה שקטה, ללא רעשי רקע", הוסיפה. "אנחנו מאמינים שהאמת תצא לאור, ומקבלים תמיכה מחברים, מכרים ועוד הרבה אנשים. כל מה שיש לי זה למסור מכאן תודה לכולם".

בשבוע שעבר הגיעו פרקליטי משפחת סלומון לפגישה עם ראשת מח"ש, אז התבשרו במסקנות החקירה התומכות בטענתו של הקצין כי ירה לקרקע ולא בכינון ישיר לגופו של טקה ז"ל. "נמסר לבני המשפחה, כי במהלך החקירה בוצעו עד כה בדיקות מדעיות פורנזיות שונות, בהן ניתוח פתולוגי, בדיקות בליסטיות של הירי, בדיקות של הנשק בו בוצע הירי, ובחינת הזירה על ידי מעבדה לזיהוי פלילי. הממצאים לעת הזו של בדיקות אלו תומכים בטענה כי הקליע פגע תחילה בקרקע, שניתז מהירי בקרקע הוא שפגע במנוח והביא למותו המצער", נמסר בהודעת מח"ש.

"במהלך הפגישה הודגשה החשיבות הרבה בקיום שיח עם בני המשפחה, במגבלות המתחייבות לנוכח השלב בו מצויה החקירה. בפגישה נמסר כי החקירה מצויה בשלב מתקדם לקראת העברה לבחינת פרקליטות מח"ש".

בהודעה הודגש כי "החקירה עדיין נמשכת, וכי עדיין לא ניתן לגבש תמונת מצב ברורה וסופית באשר לנסיבות הירי ומהלך האירועים שהביאו לתוצאה הטראגית. כן הובהר כי מטבע הדברים, עדיין מוקדם לקבוע מה המשמעות המשפטית של הממצאים העובדתיים, שכן כאמור החקירה טרם הסתיימה".

בניגוד לפרסומים בתקשורת כי להרוג עבר פלילי ארוך, בהודעת המשטרה הובהר כי מדובר בפרסומים "שגויים". לפי ההודעה, "בנסיבות העניין, הוחלט כי מח"ש תקיים בדיקה בנוגע לכך".

תגיות:משטרת ישראלסלומון טקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה