חדשות בארץ

ארדן: הרשות הפלסטינית ממשיכה בהסתה ומהדקת את קשריה עם ארגוני ה- BDS

השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, הציג בישיבת הממשלה דוח חדש על ההסתה ברשות הפלסטינית, ממנו עולה כי בחודשים האחרונים התגבר שיתוף הפעולה בין הרשות לארגוני ה- BDS: "משולש השנאה של ארגוני הטרור, הרשות הפלסטינית וארגוני ה- BDS הוא המנוע שפועל נגד ישראל ברחבי העולם"

ארדן (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)ארדן (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)
אא

בחודשים האחרונים ניכרת עליית מדרגה בשיתוף הפעולה בין הרשות הפלסטינית וארגוני ה- BDS, הקוראים להטיל חרם על ישראל. כך עולה מדוח חדש של המשרד לעניינים אסטרטגיים, הסוקר את ההסתה ברשות הפלסטינית נגד מדינת ישראל.

הדוח הוצג הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה על ידי השר גלעד ארדן, העומד בראש המשרד לעניינים אסטרטגיים. מהדוח עולה כי לצד הידוק התמיכה של הרשות ב- BDS, היא ממשיכה להסית לטרור נגד ישראל, מתמרצת טרור, תוך האדרת מחבלים, מימון מחבלים ומשפחותיהם. בחצי השנה האחרונה הועברו מקופת הרשות כרבע מיליארד שקלים למשפחות המחבלים הכלואים בישראל.

ארדן אמר בישיבה כי "משולש השנאה של ארגוני הטרור, הרשות הפלסטינית וארגוני ה- BDS הוא המנוע שפועל נגד ישראל ברחבי העולם". לדבריו, בשונה מבעבר, אבו מאזן ובכירי הרשות האחרים מביעים תמיכה גלויה בפעילות ארגוני ה- BDS ובקמפיינים שהם מובילים. כדוגמה לכך ציטט השר התבטאות שנאמרה לאחרונה על ידי יועצו של אבו מאזן ליחסים בינלאומיים ולענייני חוץ, נביל שעת', לפיה "יש להפעיל חרם כולל על מדינת ישראל, וללחוץ עליה לסיים את הכיבוש בשטחים הפלסטיניים".

כאמור, ברשות הפלסטינית המשיכו בחודשים האחרונים במדיניות של חלוקת קצבאות למחבלים ולבני משפחותיהם. בין המשפחות מקבלות הקצבה נמצאת גם משפחתו של המחבל עומר אבו לילה, שביצע בחודש מרץ את הפיגוע בצומת אריאל. בפיגוע נרצחו סמל ראשון גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר הי"ד. המחבל אף זכה לתמיכה גורפת ברחוב הפלסטיני, כאשר סגן יו"ר הפת"ח הגיע לנחם את משפחתו. בכפר מגוריו של המחבל באזור רמאללה הוצבה אנדרטת זיכרון, הנושאת את תמונתו ואת סמל הפת"ח; מחנה קיץ לילדים נקרא על שמו, וביתו שנהרס על ידי צה"ל נבנה מחדש על ידי הרשות.

הדוח מוסיף ומציין, כי לצד האדרת רוצחים ומתן תמריצים לאלימות, מערכת החינוך הפלסטינית ממשיכה לחנך לשנאת יהודים ולדה-לגיטימציה לישראל. בין הדוגמאות הרבות המובאות בדוח: סיור לימודי הכולל ביקור אצל מחבלים ששוחררו מהכלא; 'פעילויות תרבות' – הצגות, שירים ועוד – המאדירות מחבלים ומפיצות אלמנטים של שנאת ישראל; וכן ספרי הלימוד של הרשות, הרוויים בקריאה לשחרור פלסטין מיהודים.

"יש קו ישיר בין חינוך והסתה לטרור, לבין תמיכה ב- BDS", אמר ארדן בישיבת הממשלה. "מי שחושב שקיים סיכוי לשלום עם הפלשתינים, חייב להתחיל מדרישה חד-משמעית להפסקת ההסתה לטרור והתמיכה בחרם של הרשות הפלסטינית. הרשות, ארגוני הטרור וארגוני ה- BDS פועלים באותו כיוון: דה-לגיטימציה של מדינת ישראל כמדינה יהודית".

תגיות:הרשות הפלסטיניתגלעד ארדןהסתהBDS

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה