חדשות בארץ

נתניהו על איומי נסראללה: אל יתהלל חופר כמפתח

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על איומיו של חסן נסראללה לתקוף את ישראל: "אם חיזבאללה יעז לעשות איזו שטות ולתקוף את ישראל – ננחית עליו ועל לבנון מכה צבאית מוחצת"

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (ראשון) על האיומים ששיגר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לעברה של ישראל.

"בסוף השבוע שמענו את דברי הרהב של נסראללה על תוכניות התקיפה שלו", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "שיהיה ברור: אם חיזבאללה יעז לעשות איזו שטות ולתקוף את ישראל – ננחית עליו ועל לבנון מכה צבאית מוחצת".

"אבל בניגוד לנסראללה", הוסיף ראש הממשלה, "אני לא מתכוון לפרט את התוכניות שלנו. די להזכיר שבמשך שנים נסראללה חפר מנהרות טרור שהשמדנו תוך ימים. על כל זה כבר נאמר – 'אל יתהלל חופר כמפתח'".

בראיון שהעניק שלשום לאל-מנאר, הערוץ של חיזבאללה, במלאת 13 שנים למלחמת לבנון השנייה, אמר נסראללה כי הטילים שבידי ארגונו מסוגלים לפגוע בכל שטחה של ישראל – גם "מדרום לאילת", כלשונו. במהלך הראיון הציג מזכ"ל ארגון הטרור מפה, בה סומנו יעדים אסטרטגיים שונים הנמצאים, לדבריו, בטווח הטילים. הוא הדגיש במיוחד את רגישותה של רצועת החוף בין נתניה ואשדוד, בשל העובדה שבה מתגוררים רוב אזרחי אזרחי ישראל ובשל המטרות הרבות שבאזור זה. הוא חזר על אמירתו מנאומו במאי 2000, לפיה "ישראל חלשה מקורי עכביש" ואמר כי כיום הוא מאמין בכך אף יותר.

נסראללה הוסיף וטען כי מאז המלחמה ב- 2006, ארגונו הצליח לייצב משוואת הרתעה בינו ובין ישראל, שמונעת ממנה מלתקוף את לבנון. הוא העריך, כי בשל כך לא צפויה בקרוב מלחמה בין ישראל ולבנון: "בשנת 2006 יכולת ההתקפה שלנו הייתה מוגבלת, והגנתית ברובה, אבל מאז פיתחנו יכולות התקפיות רחבות, הן באיכות והן בכמות, עם כלי נשק רבים ומגוונים. צברנו גם ניסיון בשדה הקרב, כפי שקרה בסוריה". הוא ציין, בין היתר, את קיומם של כוח רדואן וגדודי עבאס כמכשיר שיאפשר תקיפה קרקעית נגד ישראל: "אנחנו לא צריכים לפגוע בחיילים. במקום לבזבז את הטילים על הצפון אנחנו נלך לאזור הזה". נסראללה חזר על איומו לפגוע במכלי האמוניה במפרץ חיפה, ואמר כי זהו "הנשק הגרעיני" שמחזיק ארגונו.

תגיות:חסן נסראללהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה