חדשות בארץ

שתי רקטות שוגרו מהרצועה לעוטף עזה, נסראללה איים על ישראל

משלחת המודיעין המצרית נפגשה עם ראשי חמאס, שרי החוץ של איראן ובריטניה שוחחו בטלפון, וביום רביעי צפויים עומסי חום כבדים עד קיצוניים בכל רחבי הארץ. כל מה שחשוב לדעת

אא

שתי רקטות שוגרו אמש (שישי) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. סמוך לשעה 22:00 הופעלה אזעקת צבע אדום בקיבוץ ניר יצחק ובקיבוץ סופה. הרקטה נחתה בשטח פתוח. סמוך לחצות זוהה שיגור נוסף לעבר חוף אשקלון, אך הפעם לא הופעלה התרעה ביישובים מכיוון שלא נשקפה להם סכנה. בשעות הבוקר הופעלה אזעקה בקיבוץ נחל עוז ובקיבוץ כפר עזה, אך מצה"ל נמסר לאחר מכן כי מדובר באזעקת שווא.

כ- 6,500 פלסטינים השתתפו אתמול בהפרות סדר במספר מוקדים לאורך גדר המערכת ברצועת עזה. המתפרעים השליכו מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וחיילי צה"ל. בקבוק תבערה הושלך לעבר רכב צבאי. לרכב נגרם נזק, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים בקרב החיילים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אל-קדרה, דיווח על 55 פצועים, מתוכם 33 מירי חי.

מוקדם יותר אתמול דיווחו מקורות פלסטיניים כי ילד בן 10 נפגע בראשו באורח קשה מירי של חיילי צה"ל במהלך הפגנה בכפר קדום שליד קלקיליה. מדובר צה"ל נמסר כי בהפרת הסדר השתתפו כ- 60 פלסטינים ש"הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל במקום. לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות".

לאור ההערכה בצה"ל, כי חמאס עשוי להגיב על הרג הפעיל שלו ביום חמישי בסמוך לגדר בצפון הרצועה, הוחלט אתמול על תגבור סוללות כיפת ברזל בדרום הארץ. על אף שמצה"ל יצאה הודעת הבהרה כי מדובר בירי בטעות, בחמאס דחו את "ההתנצלות של הכיבוש", ושיגרו איומים לעבר ישראל.

משלחת המודיעין המצרי הגיעה בסוף השבוע לרצועה, ונפגשה עם ראשי חמאס. לביקור בעזה קדמו שיחות שערכה המשלחות בישראל וברמאללה, על מנת לקדם את תהליך ההסדרה בין ישראל וחמאס ולהניע את הפיוס הפנים-פלסטיני. חברי המשלחת אמורים להגיע מחר שוב לרמאללה.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, איים אמש כי ארגונו מסוגל לפגוע בכל שטחה של ישראל. בראיון לערוץ של ארגון הטרור, אל-מנאר, במלאת 13 שנים למלחמת לבנון השנייה, אמר נסראללה כי מאז המלחמה ישראל מורתעת מתקיפה של לבנון בשל הכוח שצבר ארגונו. במהלך הראיון הציג מזכ"ל חיזבאללה מפה של ישראל, בה סומנו יעדים אסטרטגיים שונים הנמצאים, לדבריו, בטווח הטילים של הארגון.

יו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת עמיר פרץ, פתח אתמול את פעילות קמפיין השטח של מטה העבודה ביפו. פרץ אמר לפעילים כי "השבוע הקרוב יהיה שבוע ההכרעות. אנחנו נעמיד מול הימין בראשות נתניהו כוח דמוקרטי מאוחד". הוא הוסיף כי "שם המשחק כרגע הוא סבלנות. מול הימין תהיה אלטרנטיבה אידאולוגית ואלקטורלית, שתהיו גאים להיות חלק ממנה".

משלוח נוסף, ובו חלקים של מערכת טילי הנ"מ הרוסית S-400, הגיע הבוקר מרוסיה לבסיס חיל האוויר הטורקי מורטד שליד אנקרה. חלקים ראשונים של מערכת ההגנה האווירית המתקדמת הגיעו אתמול לטורקיה – שלב ראשון ביישום העסקה הרוסית-טורקית, שזוכה להתנגדות חריפה מצד ארצות הברית וברית נאט"ו.

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, ומקבילו הבריטי ג'רמי האנט שוחחו אחר הצהריים בטלפון, בניסיון להרגיע את המתיחות בין שתי המדינות, בעקבות תפיסת המכלית האיראנית מול חוף גיברלטר. האנט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי השיחה הייתה "קונסטרוקטיבית". בשיחה עם ערוץ "סקיי ניוז", אמר האנט כי הבהיר לזריף שבריטניה רוצה לפתור את המשבר בכל הנוגע למכלית: "דאגתנו תמיד הייתה היעד של המכלית והעובדה שהיא העבירה נפט לסוריה – לא המקור של הנפט. אמרתי שאם נוכל לקבל ערבויות מספקות לכך שמכלית זו לא תגיע לסוריה, נוכל לפתור את המצב, כמובן לאחר הליך משפטי בבתי המשפט של גיברלטר".
 

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד נאה. בטמפרטורות תחול עלייה קלה, והן יהיו רגילות לעונה.

ביום שני לא יחול שינוי ניכר במזג האוויר.

ביום שלישי מזג האוויר מעונן חלקית עד נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

ביום רביעי הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת, וייעשה שרבי. עומס חום כבד עד קיצוני ישרור בכל אזורי הארץ.

תגיות:איראןחמאסרצועת עזהג'רמי האנטמוחמד ג'וואד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה