חדשות בארץ

סקר: ברק ממשיך להתנדנד, לנתניהו אין רוב לממשלת ימין ללא ליברמן

על פי הסקר, שנערך על ידי רפי סמית עבור רדיו 103fm ומעריב, ישראל ביתנו, עם 8 מנדטים, תוכל למנוע מבנימין נתניהו להרכיב ממשלת ימין צרה. למרות הרעש התקשורתי, מפלגת ישראל דמוקרטית של אהוד ברק עוברת בקושי את אחוז החסימה וזוכה ל- 4 מנדטים בלבד

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סקר מנדטים חדש, המתפרסם הבוקר (שישי) ברדיו 103fm ובמעריב, מלמד כי המבוי הסתום במערכת הפוליטית אינו צפוי להסתיים לאחר הבחירות לכנסת ה- 22.

על פי נתוני הסקר, שנערך על ידי רפי סמית, אילו הבחירות היו נערכות היום, גוש הימין-חרדים ללא מפלגת ישראל ביתנו היה זוכה ל- 58 מנדטים, בעוד גוש השמאל-ערבים היה מקבל 54 מנדטים. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שמפלגתו מקבלת בסקר 8 מנדטים, יוכל למנוע גם הפעם מבנימין נתניהו לעמוד בראש ממשלת ימין צרה.

עוד עולה מהסקר, כי המפלגה הגדולה בכנסת תהיה הליכוד – עם 33 מנדטים, 2 מנדטים פחות מבכנסת היוצאת. כחול לבן, עם 30 מנדטים, היא המפלגה השנייה בגודלה – ירידה של 5 מנדטים לעומת מצבה כיום. איחוד הכוחות במגזר הערבי, אם אכן יבשיל לבסוף לריצה משותפת, אינו מספק את הסחורה: הרשימה המשותפת מקבלת 10 מנדטים, בדומה למספר המנדטים של 2 הרשימות שרצו בבחירות הקודמות בנפרד.

ש"ס, כמו ישראל ביתנו, זוכה ל- 8 מנדטים ושומרת על כוחה בכנסת היוצאת. יהדות התורה נחלשת במנדט – ל- 7.

מפלגת הימין החדש מצליחה לעבור את אחוז החסימה ומקבלת 6 מנדטים. מרצ בראשות ניצן הורוביץ זוכה ל- 5 מנדטים – מנדט אחד יותר ממה שקיבלה בבחירות הקודמות בהן, התמודדה תחת הנהגתה של תמר זנדברג. מפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ מקבלת גם היא 5 מנדטים, מנדט אחד פחות ממצבה הנוכחי.

למרות הרעש התקשורתי שראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, יוצר סביבו, והעימותים ברשתות החברתיות בינו לבין נתניהו – מפלגת ישראל דמוקרטית בראשותו ממשיכה להתנדנד על סך אחוז החסימה, אם כי בסקר זה היא עוברת אותו ונכנסת לכנסת עם 4 מנדטים. איחוד מפלגות הימין – שבשלב זה כוללת את הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ללא עוצמה יהודית – זוכה ל- 4 מנדטים בלבד. מפלגת זהות של משה פייגלין אינה עוברת את אחוז החסימה.

בסקר שפורסם אתמול בוואלה ניוז, מחנה הימין-חרדים (ללא ליברמן) זוכה לתוצאות גרועות אף יותר ומקבל במצטבר 55 מנדטים, לעומת גוש השמאל-ערבים שמקבל 56 מנדטים. על פי סקר זה, הליכוד וכחול לבן מקבלות מספר שווה של מנדטים – 30 לכל אחת. ישראל ביתנו זוכה ל- 9 מנדטים – קפיצה של 4 מנדטים מהתוצאה שהשיגה בבחירות הקודמות. הרשימה המשותפת מקבלת 11 מנדטים. יהדות התורה עם 8 וש"ס עם 7, מפלגת העבודה עם 6 ומרצ עם 5. איחוד מפלגות הימין והימין החדש מקבלות 5 מנדטים כל אחת. גם בסקר זה אהוד ברק מדשדש עם 4 מנדטים.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה