חדשות בארץ

"רק החזק שורד": בפעם הרביעית - ראש הממשלה על שער הטיים

לאחר שבאפריל כינה את ישראל "אומת ביבי" ודירג את ראש הממשלה הישראלי ברשימת 100 האנשים הכי משפיעים בעולם, מגזין "טיים" האמריקני מציב בפעם הרביעית את נתניהו בחזית שער המגזין. מבקר של נתניהו שהובא בכתבה טען כי הוא מתנהג כמו מנהיג פופוליסטי: "לא מכיר בלגיטימיות של האופוזיציה שלו"

שער המגזין | צילום: מגזין TIMEשער המגזין | צילום: מגזין TIME
אא

כשלושה חודשים לאחר שהוכתר על ידי המגזין האמריקני היוקרתי "טיים" לאחד מהאנשים המשפיעים ביותר בעולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוצב בפעם הרביעית על שער הגיליון של המגזין, זאת לצד כתבת שער תחת הכותרת "רק החזק שורד - נתניהו בודק את גבולות הכוח".

"המציאות הלא נעימה היא שנתניהו מתקרב לפסגת הקריירה כשהוא נמצא במצב הכי מסוכן שלה", ציין כתב המגזין, בריאן בנט, שנלווה לראש הממשלה במשך יום וחצי. "מאיימים נגדו בהגשת כתבי אישום והוא לא הצליח להקים ממשלה לאחר שניצח בבחירות האחרונות. במקום לנצל את הקיץ לחלוקת משרדים לשותפות הקואליציוניות, נתניהו מתכונן לקמפיין נוסף לקראת בחירות שייערכו בספטמבר ויעמדו בסימן אחד: האם ישראל עדיין מעוניינת בו", נכתב".

ראש הממשלה, שלא חיבב את הפתיח של הכתב, אמר בריאיון כי הוא "לא עוסק בהישרדות האישית שלי, אלא בהישרדותה של המדינה ועתידה".

במגזין הדגישו  את העובדה כי במהלך החודש הנוכחי יעבור נתניהו את דוד בן גוריון, ויוכתר כפוליטיקאי שהחזיק בראשות הממשלה במשך הזמן הארוך ביותר. "ישראל תכריע בבחירות החוזרות אם היא עדיין רוצה את ראש הממשלה שדומה לה כל כך - משגשגת, חזקה ועמידה, אך חסרת ביטחון", נכתב בכתבה.

בהתייחס לשלושת כתבי האישום הפליליים העומדים נגדו, שעשויים לגרור את העמדתו לדין והתייצבות בפני בית המשפט, טען נתניהו כי מדובר ב"תבשיל". נתניהו הוסיף כי "התומכים שלי מבינים את זה, וזה רק ממריץ אותם לתמוך בי יותר". בהתייחס לחוק החסינות הצהיר נתניהו כי "בישראל יש חוק חסינות מצוין, מי שצריך להיענש נענש, וההיסטוריה הפוליטית שלנו מוכיחה את זה. אם אני צריך את זה או לא עוד נראה, אבל קודם בואו נראה מה קורה בדיון".

במהלך הריאיון ציין המראיין בפני נתניהו את הטענות המופנים כנגדו כי יש לו "אובססיה" סביב העיסוק באיום הגרעין האיראני. "במשך כל כך הרבה שנים, אנשים האמינו קודם כל שהסיבה לכל הסכסוכים במזרח התיכון היא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. עכשיו זה נעלם", טען נתניהו.

ישראל תוארה בכתבה כ"גוליית של האזור", ובמהלך הריאיון התייחס נתניהו למה שהגדיר "השלום הבלתי פורמלי" עם מדינות ערב. "באזור הזה רק החזק שורד, ברגע שיתחסל הרעיון של חיסול ישראל תיפתר הבעיה של החוסר בשלום. במובנים רבים, ממשלות ערב סביבנו כבר זזו מחשבתית".

מרואיין נוסף בכתבה על נתניהו הוא פרופסור יאשה מונק מאוניברסיטת ג'ון הופקינס, חוקר של המנהיגות הפופוליסטית, שטען כי בדומה למנהיגים פופוליסטיים בעולם, נתניהו פועל להשתיק את הביקורת המוטחת נגדו בשלל אמצעים. לדברי החוקר, "לא נראה שהוא מכיר בלגיטימיות של האופוזיציה שלו, ובמקום זאת טוען שמתנגדיו נתמכים בידי סוכנים זרים או מונעים מחוסר פטריוטיות".

באפריל דירג המגזין את נתניהו ברשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם, לצד מנהיגי המעצמות – דונלד טראמפ האמריקני, ושי ג'ינפינג הסיני. "ישראל היא 'אומת ביבי'", הסבירו במגזין והוסיפו כי "חלק ניכר מהישראלים מאמינים שהשגשוג והעוצמה של המדינה נזקפת במידה רבה לזכותו".

"היבחרותו של נתניהו לראשות הממשלה בפעם החמישית לא רק ביססה את אחיזתו האיתנה בישראל, אלא גם הציבה אותה כראש הממשלה שיכהן את הזמן הרב ביותר, כשהוא בדרך לעקוף את מייסד המדינה דוד בן גוריון", הסבירו במגזין את מידת השפעתו של נתניהו. "הסיבות למשיכה אליו ברורות", הוסיפו במגזין. "האינתיפאדה השנייה החלישה את השמאל הישראלי, והפיגועים פגעו באמונה של הציבור הישראלי בכך שקיים פרטנר לשלום בצד הפלסטיני. יחד עם זאת, שיגורי טילים של חמאס על ישראל מראים שהסכנות המאיימות על ישראל עדיין מוחשיות".

תגיות:מגזין טיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה