חדשות בארץ

בית המשפט הרשיע את המחבל שרצח את הרב בן גל הי"ד

המחבל בן ה- 19, ערבי ישראלי תושב יפו, רצח בדקירות סכין את הרב איתמר בן גל הי"ד בפיגוע בצומת אריאל לפני כשנה וחצי. הוא הורשע על ידי בית המשפט בעבירת רצח בכוונה תחילה בנסיבות טרור. שלב הטיעונים לעונש ייערך בעוד חודשיים

קברו של הרב בן גל הי"ד לאחר ההלוויה, פברואר 2018 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קברו של הרב בן גל הי"ד לאחר ההלוויה, פברואר 2018 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית משפט המחוזי מרכז בלוד הרשיע אתמול (רביעי) את המחבל עבד אל חכים עאסי, שרצח לפני כשנה וחצי את הרב איתמר בן גל הי"ד בדקירות סכין בצומת אריאל. המחבל, ערבי בן 19 תושב יפו הנושא תעודת זהות כחולה, הורשע בעבירת רצח בכוונה תחילה בנסיבות טרור, לאחר שהודה בפני בית המשפט כי ביצע את הרצח.

הרכב השופטים, בראשותה של נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, רות לורך, קבע כי בעוד חודשיים ייערך הדיון בו יישמעו הטיעונים לעונש.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את משפחתו של הרב בן גל במימוש זכויותיהם כנפגעי עבירה, אמר: "המחבל רצח את הרב איתמר בן גל בשל היותו יהודי. המחבל הארור, שמנסה לפגוע בזכות הקיום הבסיסי של העם היהודי בארצו, לא ראוי לראות יותר את אור השמש, ובשלב הטיעונים לעונש נדרוש את הענישה המקסימלית ביותר".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מסר בתגובה להכרעת בית המשפט: "הציבור הרחב, וגם אני לצערי, כבר לא מאמינים לדיבורים של הפוליטיקאים לפני בחירות על עונש מוות למחבלים. לצערי המחבל הנפשע הזה יישב בכלא כמה שנים, והלוואי שלא ישתחרר באיזו עסקה הזויה. אני קורא לממשלת ישראל לעשות מעשה מוסרי ונכון – להודיע על הכפלת היישוב הר ברכה. דבר שגם יחזק את מדינת ישראל, יחזק את הרוח, וייענה לדרישת המשפחה האמיצה הזו להתחזק בבניין הארץ. להעביר מסר ברור למחבלים: אתם הרסתם בית בהר ברכה כדי לפגוע בהתיישבות – תקבלו 800 בתים בהר ברכה. זו התשובה הציונית ההולמת לטרור".

בכתב האישום שהוגש נגד הרוצח נאמר כי הוא הגיע לטרמפיאדה בכניסה לאריאל בכוונה לרצוח יהודים ממניעים לאומניים. הוא דקר את הרב בן גל, שנפצע באורח קשה, הובהל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נפטר מפצעיו. המנוח, תושב היישוב הר ברכה, היה בן 29 בהירצחו. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים. המחבל הצליח להימלט מהזירה ונתפס על ידי כוחות צה"ל כעבור מספר שבועות של מרדף.

מעצר המחבל, מרץ 2018 (קרדיט סרטון: דובר צה"ל)

תגיות:פיגועאיתמר בן גלצומת אריאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה