חדשות בארץ

סער נגד הממשלה: "חמאס מתעצם, חייבים לשנות המשוואה"

לאחר שהבוקר מונה לראשות ועדת המשנה הזמנית למדיניות חוץ, ח"כ סער, בכיר רשימת הליכוד ויריבו הפוליטי של ראש הממשלה, מותח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה סביב הטרור העזתי. סער: "מדינה ריבונית לא יכולה לחיות עם כללי המשחק האלה"

סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מספר 5 ברשימת הליכוד, ח"כ גדעון סער, תקף היום (חמישי) את מדיניות הממשלה בסוגיית הטיפול בחמאס, ואמר כי "מדינה ריבונית לא יכולה לחיות עם כללי המשחק האלה".

על רקע ההסדרה שחתמה ישראל מול ארגון הטרור החמאס, כאשר במקביל נמשך טרור הבלונים על יישובי העוטף, הצהיר סער כי "בכל התקופה חמאס מתעצם ויכולותיו משתדרגות, אנחנו חייבים לקיים דיון לקראת המערכה הבאה. צריך לשנות את המשוואה מהייסוד", אמר בכיר הליכוד בישיבת ועדת החוץ והביטחון שהתכנסה בקיבוץ סעד שבעוטף עזה. "צריך להגיע לכולם, גם לקיבוצים וגם לערים", אמר סער בתגובה לביקורת התושבים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא טורח לבקר את קיבוצי האזור. במהלך הישיבה הטיחו התושבים, בעלי העסקים וראשי המועצות האזוריות בחברי הוועדה כי הממשלה לא עושה די להשיג שקט באזור שיפריח את הכלכלה שלהם.

ניר שוחט, בעל מסעדה בשדרות, אמר לחברי הוועדה כי ההרגשה הכללית באזור היא שהממשלה "הונתה אותנו". לדבריו, הממשלה הבטיחה סיוע כלכלי לאור המצב הביטחוני אך הוא לא מצליח לסגור את החודש. "אני לא מצליח לממן את הפסדי הטרור. איבדנו את המוטיבציה. מדינת ישראל נתנה לחמאס לנצח אותנו. המדינה לא נותנת לנו ביטוח", אמר.

שוחט הוסיף: "אני חי פה כבר 12 שנים, וחושב שצריך להפסיק לטפל באזור הזה בסיוע של 'הסכמות', כי על הכול מסכימים אתנו. מסכימים שצריך לסייע בביטחון, במיגון, בחינוך ובתרבות, אבל בפועל מתעסקים בדברים אחרים - העניין בעכו או שדה התעופה באילת. אנחנו מתמודדים עם טרור, לא עם בעיה מדינית ארצית, וצריכים לקבל התייחסות מתאימה. ברגע שפוגעים בכלכלה, פוגעים במרקם החיים. אני מבין שהפתרון אינו פשוט, והחמאס רשם הישג מדהים כששמו את כל הילדים שלנו במרכז חוסן, אבל אסור לתת להם לרשום הישג גם בזירה הכלכלית. מה יקרה לכל האנשים שעוד בוחרים לגור ולעבוד פה? נזלזל בעוד מסעדן פשוט משדרות כי אולי יבוא מישהו אחר? לא יבוא אף אחד אחר, כי אין עוד משוגעים שישקיעו את הכסף שלהם בעיר הזו".

‏ראש מועצת חוף אשקלון, איתמר רביבו, אמר במהלך הדיון: "אני לא מצליח לקבל מענה ממשרדי הממשלה בשגרה. הבת שלי נפגעת חרדה, היא בת 12. מדי ערב היא מתחילה לבכות ככה סתם, ללא סיבה". גם ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, הצטרף לביקורת וטען כי "משפחות מהעוטף חוששות לפנות למרכזי החוסן כי הן חוששות מתיוג שלילי, מתביישות לומר שהן זקוקות לעזרה".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מיקד את הביקורת שלו על נציגי משרד הביטחון ופיקוד העורף, שלדבריו "אין להם שום תכנית למיגון המרחב הציבורי בעיר שדרות שגדלה מדי שנה באלפי תושבים חדשים". דוידי הוסיף כי "מיליארדי שקלים לטובת מכשול יש למדינה, אבל תקציב למחסה מפני רקטות להגנה על התושבים - אין". ראש עיריית שדרות קרא לצאת למבצע הדומה לצוק איתן במטרה להשיב את ההרתעה שאבדה עם השנים: "פעולות קצרות לא משיגות תוצאות. אנחנו בונים כיום 6,000 יחידות דיור, אבל למדינת ישראל אין תכנית לספק להן מיגון במרחב הציבורי. התושבים בסכנה".   

בתוך כך, הבוקר הודיע יו"ר ועדת החוץ והביטחון, אבי דיכטר, כי סער ימונה לראשות ועדת המשנה הזמנית למדיניות חוץ, ועדה המתפקדת למעשה כהוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון.

מי שיאייש את המקומות בוועדה החדשה הם: ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), ח"כ שרן השכל (הליכוד), ח"כ עוזי דיין (הליכוד), ח"כ אורנה ברביבאי (כחול לבן), ח"כ משה יעלון (כחול לבן), ח"כ אלעזר שטרן (כחול לבן), ח"כ ישראל אייכלר (אגודת ישראל) וח"כ טל רוסו (העבודה).

תגיות:גדעון סערחמאסעוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה