הידברות לנוער

הידברות לנוער: בואו נדבר על זה – מתי דמיינתם לאחרונה?

צדיקים גדולים הגיעו למדרגות שלהם בזכות שדמיינו בצורה חיובית את ההתעלות שלהם כלפי מעלה ברוחניות, וגם כשנפלו, הם לא הפסיקו לדמיין ולהאמין שיום יבוא והם יצליחו להתגבר

  • ח' תמוז התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה אתם אומרים? עניתם על השאלה בכותרת? כי יש לי תשובה בשבילכם, אני יודע אם דמיינתם או לא לאחרונה. אע"פ שאני לא בראש שלכם ורואה מה קורה שם, אני יכול להגיד את התשובה! ולא, זה לא קסם.
התשובה המסתברת היא כן! דמיינתם לאחרונה. איך אני יודע? פשוט! כי דמיון הוא דבר טבעי כל כך בטבע שלנו. אנחנו מדמיינים כמעט בלי סוף, כמעט בלי שנדע על כך. כשאנחנו חושבים על ארוחת הבוקר שלנו, אנחנו לא רק חושבים אלא גם מדמיינים איך היא תראה. בצורה כזאת אנחנו גם מתכננים אותה כמו שצריך, אפילו איך שאנחנו חוזרים הביתה הראש שלנו כבר עובד על איך זה ייראה בדמיון.

כוח הדמיון שלנו הוא לא עוד סתם כוח שאנחנו לא רואים, זהו כוח אדיר וחזק שאין לנו שמץ של מושג כמה הוא חשוב ופועל עלינו, אם חשבתם שדמיון זה לדמיין חבר דמיוני או לדמיין שאנחנו באמצע משחק מפוצץ – תחשבו שוב! לפעמים, כוח הדמיון הוא כוח חזק יותר אף מכל שריר שיש לנו בגוף לא משנה עד כמה אימנו וחזקנו אותו והוא מנופח, איך יכול להיות? מכירים את הקטעים האלה בסרטים שרואים משהו במדבר עייף ומיוזע, מותש ממש, עוד שנייה מתעלף, נתקע לו בדד בחול הצהוב, היבש והמדברי, רוח חמה נושבת על פניו ומאיימת לכרסם בגופו ואז פתאום! הוא רואה עץ ירוק (כאלה מהאיים הטרופים) רענן וגבוה בעל צל גדול שבו יוכל לשים את נפשו העייפה לנוח, ומתחתיו מים טהורים וצלולים, נקיים ורעננים מחכים לו שם, באמצע שום מקום, שרק יישתה מהם לרוויה, הנה הוא פוסע לו צעד אחר צעד, מתקרב לו, רואה את השתקפותו האומללה והיבשה, הוא מושיט בשארית כוחותיו את ידיו היבשות אל עבר המים, לוקח מהם, מקרב אל פיו הסדוק, הנה.. עוד רגע מגיעה ההתרעננות המיוחלת ואז... הוא בולע חול...
הוא לגמרי האמין למה שהוא ראה בעיני הדמיון שלו, הוא דמיין בדיוק מה שהוא רצה וכל הגוף שלו נרתם כדי להגיע ליעד, פתאום נהיו לו כוחות ללכת ולהמשיך, הוא היה אמור להתעלף אבל הוא המשיך...

מכירים נכון? זוהי הזיה שנובעת מדמיון. דרך אגב, רוב הסיכויים שממש הרגע, כשקראתם, דמיינתם את כל מה שכתבתי פה, ואם הייתם צמאים עכשיו, ברור לי שממש היה קל לכם להכנס לדמות, להרגיש ולדמיין את מה שקורה לה! מי שמורגל לדמיין, אף ממש הרגיש את עצמו כחלק מהחוויה. אבל למה למען ה' אני מדבר על דמיון, אתם שואלים? ובכן, כוח הדמיון הוא כוח חשוב מאוד להתחזקות ולעבודת ה'. למה? כי אי אפשר להצליח להתקרב אל ה' יתברך אם אין לנו הדרכה של רב שאנו סומכים עליו, ומתכננים כיצד אנחנו עולים לאט - לאט במדרגות הרוחניות. השלבים המתוכננים בהדרכה, כשלעצמם, הם חשובים, אך חשוב לא פחות הוא לדמיין כיצד אנחנו משתמשים בכוחות הנפש שלנו, לדמיין את המכשולים שעומדים בדרכנו ולא רק לדעת עליהם, לדמיין כיצד ניראה כשנצליח לעבור אתגר רוחני, איך נרגיש ומה נחשוב, לדמיין כיצד נרצה לראות את עצמנו בעתיד, את היעדים שנרצה להגיע אליהם וכו'. בעזרת כוח הדמיון אנחנו מסוגלים לצייר לעצמנו את המציאות שבה נרצה לחיות ולהיות בה. בכוח הדמיון להפעיל את כוח השכל והרגש בעוצמה גבוהה ביותר, הרבה מעבר למה שהעיניים הקטנות שלנו יכולות להראות לנו. הוכחה נוספת? מקרה מציאותי שקרה - מסופר על איש שהלך עם אשתו בהנאה, ולפתע פתאום עלתה על רגל האישה מכונית. זעקה גדולה של כאב נשמעה מאשתו, הגבר נבהל ובכוחות – לא כוחות הרים את הגלגל בצורה כזאת שהאישה תוכל להזיז את רגלה. היא הזיזה, ולאחר מכן הוא הוריד את הגלגל למקומו. אני לא רוצה לדמיין מה עשה אותו איש לבעל הרכב ובאיזו מהירות הוא הגיע לבית החולים, אבל אני כן רוצה שנבין שאותו בעל, בעזרת כוח האמונה והדמיון שלו, הצליח לגייס את כל כוחותיו כדי להציל את אשתו. ללא שהיה מדמיין ומאמין שזה אכן אפשרי, הוא לא היה מעלה על דעתו לעשות זאת!

יצר הרע מודע מאוד-מאוד לכוח הדמיון. למעשה, זה אחד מכליו העיקריים. לכן, כשאנחנו ניצבים מול אתגר רוחני, רגע לפני שאנחנו חוטאים, חלילה, בחטא שמוריד אותנו, היצר הרע משתדל בכל כוחו לשלוט בלוח הבקרה של הדמיון שלנו ולהריץ סרט כל כך מציאותי, שגם שהלב והשכל נרתמים אליו בעוצמות מיוחדות, כך שהדמיון שלנו יהפוך למציאות אמיתית בראש, ויוריד אותנו לגמרי. במקרה כזה חשוב לנשום עמוק, לצאת מהסרט ולחשוב טוב-טוב מה יהיה המהלך הבא שלנו בחיים האמיתיים.

כוח הדמיון הוא כוח שיכול להיות נשק, גם שלנו אבל גם של יצר הרע. לכן מי שבכוחו לדמיין, שיבין כמה כוח יש לו.

יש כאלה שחושבים שרק מה שהם רואים זה מה שיש ותו לא, אבל הם לא מבינים שגם מה שהם לא רואים קיים, ולא רק שקיים - אלא לפעמים הם מאמינים לו יותר ממה שהם רואים בעיניים, במציאות הקיימת.

צדיקים גדולים הגיעו למדרגות שלהם בזכות שדמיינו בצורה חיובית את ההתעלות שלהם כלפי מעלה ברוחניות, וגם כשנפלו, הם לא הפסיקו לדמיין ולהאמין שיום יבוא והם יצליחו להתגבר על הכל, יכבשו את יצר הרע ויגיעו לפסגה הרוחנית שאליה שאפו.

אז תנו למברשת הדמיון שלכם לצייר לכם מציאות יפה, של התעלות, אהבה וכוח עצום להתקדם באהבה גדולה, באופן אישי ומלא תקווה, כוח שאבא'לה שבשמיים העניק לנו עם המון אהבה.
 

תגיות:הידברות לנוערדמיונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה