חדשות בארץ

פעיל חמאס נהרג מירי חיילי צה"ל; נתניהו: "נערכים למערכה רחבה ומפתיעה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא מעדיף להגיע לרגיעה מול רצועת עזה אבל לא יהסס "לעשות את מה שצריך". פעיל הזרוע הצבאית של חמאס נהרג מירי של חיילי צה"ל לאחר שהתקרב לגדר המערכת בצפון הרצועה. בחמאס מאיימים להגיב

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) למצב בדרום ולמתיחות מול ארגוני הטרור ברצועה. במהלך ישיבת מועצה בעיר אשקלון, בה השתתף, אמר נתניהו: "אני מעדיף שתהיה רגיעה. אני לא חושב שיש לנו אשליות שאפשר להגיע להסכם מדיני עם החבורה הזו, שרוצה למחוק את מדינת ישראל מעל פני האדמה. אבל אנחנו נערכים למערכה – לא רק רחבה, אלא גם מפתיעה".

"לא אהסס לעשות את מה שצריך", הוסיף נתניהו, "וגם שיקולי בחירות לא ינחו אותי לא לכאן ולא לכאן. אני שוקל את זה בקור רוח ובאורך רוח. אני רוצה להשיג תוצאה שהעיר הזו ויישובי הדרום ימשיכו להתפתח ולשגשג".

ביום רביעי שעבר הגיע נתניהו לביקור באוגדת עזה, וקיים במקום דיון קבינט בראשותו. בסיום הדיון אמר ראש הממשלה: "המדיניות שלנו ברורה – אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא". במהלך הביקור נפגש נתניהו עם ראשי רשויות מהדרום, אולם ראשי מועצות אשכול ושער הנגב, גדי ירקוני ואופיר ליבשטיין, החרימו את הפגישה. נתניהו הביע צער על היעדרותם: "אני מצטער שכמה מראשי הרשויות, שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם, הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם".

בתוך כך, פעיל בגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, נהרג הבוקר מירי של חיילי צה"ל על גדר המערכת, בסמוך לבית חאנון. מצה"ל נמסר כי "לוחמים זיהו שני חמושים שהגיעו לקרבת הגדר בצפון הרצועה. הם פתחו לעבר החשודים בירי הרחקה". דובר משרד הבריאות הפלסטיני בעזה, אשרף אל-קדרה, מסר כי ההרוג הוא מחמוד אחמד סברי אל-אדהם, בן 28. הוא נפצע מהירי ופונה לבית החולים, שם נקבע מותו. הזרוע הצבאית של חמאס איימה להגיב על הירי: "האויב ירה במתכוון על אחד מלוחמינו, ויישא בהשלכות מעשהו הנפשע". שלשום ערכו כוחות של גדודי אל-קסאם ומשרד הפנים ברצועה, הכפוף לחמאס, תרגיל פתע גדול, שנועד לבדוק את מוכנותם של מנגנוני הביטחון לקראת עימות עם ישראל. במהלך התרגיל נסגרו כל המעברים ברצועה והכוננות הועלתה לרמה הגבוהה ביותר.

(עודכן: 14:33)

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה