חדשות בעולם

בן שבע מדהים את קהילת הרופאים בברזיל: סובל מאוטיזם - אך שולט בתשע (!) שפות

בן שבע מברזיל מדהים את הקהילה הרפואית בעולם: עד גיל שנתיים לא דיבר בכלל, אלא שאז התגלה סוד שאפילו הוריו לא היו מודעים אליו 

’ילד הפלא’ רפאל מאייר (צילום: מתוך אינסטגרם)’ילד הפלא’ רפאל מאייר (צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

רפאל מאייר מסנטה קטרינה שבברזיל, היה רק בן שנתיים כאשר אובחן עם הפרעה על הספקטרום האוטיסטי, אך כיום, הכישרון שלו מצליח להפתיע ולהדהים את הקהילה הרפואית בעולם: מאייר בן השבע החל לדבר בגיל ארבע אנגלית שוטפת שאותה למד, לא פחות ולא יותר, מתוכנית ילדים בה צפה בטלוויזיה. 

כבר אז הבינו הוריו שלילד יש כישרון יוצא דופן ללימוד שפות, אך לא עשו עם זה דבר. 

"כשהוא היה בן חמש הוא התחיל פתאום להגיד מילים גם בשפות נוספות כמו ספרדית, יפנית וגרמנית", מסבירה אמו ג'ולי לנצר-מאייר. היום שולט רפאל בשמונה שפות נוספות מלבד שפת האם שלו, פורטוגזית: ספרדית, גרמנית, איטלקית, יפנית, רוסית, אספרנטו, סינית ואנגלית. בנוסף הוא יודע לתקשר בשפת הסימנים בשפת האם שלו. 

"זו תופעה מפתיעה במיוחד לאור העובדה שרפאל לא דיבר עד גיל שנתיים", מסביר אחד הרופאים שלו. 

רפאל הקטן עבר את כל הבדיקות ההתפתחויות האפשריות על מנת לקבוע מהי רמת האוטיזם שלו, ו"נפגש עם כל מומחי הדיבור האפשריים - למרות שעברו הרבה שנים עד שראינו שיפור בהתנהגות שלו. היו ימים שבהם הייתי מבועתת לחלוטין. הוא לא הגיב לאף טיפול, והתעלם מכל מה שהתרחש סביבו. חששתי מאוד שההתנהגות הזו תימשך לטווח הארוך ותהיה לה השפעה הרת גורל על הצמיחה שלו".

לדבריה, היות ולא דיבר - את רוב זמנו נהג רפאל הקטן לבלות מול הטלוויזיה בצפייה בקלטות וידאו עם תוכניות שונות לילדים - עד שבגיל ארבע החל לדבר עם המטפל שלו ב... אנגלית שוטפת שהדהימה גם חבר משפחה שלהם, שדובר אנגלית כשפת אם. 

בעקבות הגילוי המפעים, הורידו הרופאים לאחרונה את דרגת האוטיזם שלו מרצינית לבינונית, והוריו בטוחים שזוהי תחילתה של תקופה מופלאה שבסופה יצטמצם האוטיזם עד שייעלם. "אני לא יודעת עדיין איך יראה העתיד שלו ואם הוא יהיה אי פעם עצמאי. אבל אני יודעת לאן הוא הולך, ואני יודעת שיש התקדמות בהתפתחות. זה שינוי משמעותי בשבילנו".

תגיות:ילדרופאיםברזילאוטיזם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה