חדשות בארץ

גנץ על המתיחות בעזה: "על כל עפיפון – להחזיר טיל"

יו"ר כחול לבן אמר כי מדיניותו של ראש הממשלה נתניהו שחקה את ההרתעה מול ארגוני הטרור בעזה: "לא ייתכן שסינוואר יכתיב את סדר היום. אם התקיפות נגדנו יימשכו - תצטרך להיות מערכה. כשאנחנו נהיה בשלטון, זה יקרה". הוא הבהיר כי לא ירוץ ברשימה משותפת עם אהוד ברק: "אנחנו נמצאים במרכז המפה הפוליטית, אני מקווה שלא יאבדו קולות בשמאל"

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתח הבוקר (חמישי) ביקורת על מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול ארגוני הטרור ברצועת עזה. בראיון לירון דקל ומואב ורדי בכאן רשת ב', אמר גנץ כי ההרתעה מול הרצועה נשחקה וחייבים לשקמה: "לא ייתכן שיחיא סינוואר יכתיב את סדר היום לתושבי העוטף, ולא יכול להיות שעזה תכתיב לנו. לכן אנחנו לא צריכים לשאול את עצמנו מהו סוג מערכת השיגור – טיל, בלון או מחבל שמנסה לחדור דרך מנהרה או מעל פני השטח. אנחנו לא צריכים לקבל שום הפרת ריבונות בצד הישראלי. משכך, כל פעם שיש הפרה ביטחונית – חייבת להיות תגובה חריפה".

"אי אפשר לתת למציאות הזו להימשך", הדגיש גנץ. "מדיניות הפעולה שלנו איננה תקיפה מספיקה. עף עפיפון – חוזר טיל. בהיעדר ברירה, אם התקיפות נגדנו יימשכו – תצטרך להיות מערכה". הוא הבהיר, עם זאת, כי הוא "בעד שלא תקרה מערכה נרחבת", אבל בשל שחיקת ההרתעה העריך כי לא תהיה ברירה אחרת: "אם חמאס לא יחדול – כשאנחנו נהיה בשלטון, זה יקרה".

 

"אף אחד לא ייעקר מביתו"

בהתייחסו להצהרתו אמש של נתניהו, כי לא ייתן לעקור "אף יישוב מארץ ישראל בשום תוכנית מדינית, אמר גנץ: "אנחנו רוצים לחתור להסדר תוך שמירה על יכולותינו הביטחוניות. אנחנו לא זזים מהבקעה ומגושי ההתיישבות, לא חוזרים לקווי 67', לא מפצלים את ירושלים המאוחדת, לא עושים שום פעולה חד-צדדית. אם וכאשר יתפתח איזה שהוא הסדר – הוא יובא להכרעת העם. אף אחד לא ייעקר מביתו. היישובים ביהודה ושומרון יתפתחו, נעמוד איתם בקשר שוטף ואף אחד לא צריך להרגיש מאוים".

"אני חושב שכל אחד יכול להישאר במקום שלו בהסדר עתידי", הוסיף גנץ, "אבל תן לי להגיע לשם. ניכנס לתהליך – אם בכלל יהיה עם מי. אנחנו מבטיחים שאף אחד לא ייפגע על ידי כחול לבן". הוא ציין כי כל סוגיית המשא ומתן המדיני ותוצאותיו אינה רלוונטית כעת: "אי אפשר לקחת עניין שמונח בקצה, של משהו שאין עליו תהליך בכלל, ולהפוך אותו לליבת הוויכוח כרגע".

בכל הנוגע למפלגת ישראל דמוקרטית, שהוקמה על ידי ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, אמר גנץ: "אתם רואים את הסקרים. כחול לבן היא האלטרנטיבה השלטונית היחידה מול הממשלה הקיימת. נמשיך ונפעל להיות המפלגה והסיעה הגדולה ביותר, כי רק בכוחנו להחליף את השלטון. זכותו של ברק להצטרף, יש לו כמובן ניסיון עשיר ועבר פעיל, ואין לי אלא לאחל בהצלחה". יו"ר כחול לבן שלל את האפשרות לריצה משותפת של שתי המפלגות: "אני רואה את הסקרים של פתיחת הקמפיין. בנקודת הפתיחה המצב הוא איתן. אנחנו נמצאים במרכז המפה הפוליטית. אני מקווה שלא יאבדו קולות בשמאל ושיקרו שם האיחודים הנדרשים. זה חשוב מאוד".

גנץ הצהיר בראיון כי לא ייכנס לממשלה בראשות נתניהו, והביע את ביטחונו כי המנדט להקמת הממשלה יוטל על מפלגתו: "נקרא לליכוד וליברמן. נשתדל מאוד לא להדיר אף אחד, אנחנו נגד קיצוניים בלבד, אנחנו בעד כל עם ישראל, כל אחד לפי שוויו".

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה