חדשות יהדות

הרב שלום כהן זעק: "איך יהודי יכול לפעול לחילולי שבת?"

בעקבות החלטת מועצת העיר רמת גן להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, הגיעו הרב יוסף ניסן, מרבני העיר, ונציג ש"ס במועצה, מנחם דוד, לביתו של נשיא מועצת חכמי התורה, כדי לקבל את הדרכתו. הרב אמר כי ידון עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בהיבטים השונים, ובימים הקרובים יקבל את החלטתו לגבי המשך הישארותה של ש"ס בקואליציה העירונית

הרב שלום כהן, תמונת ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)הרב שלום כהן, תמונת ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
אא

הרב יוסף ניסן, מרבני רמת גן, ונציג ש"ס במועצה, סגן ראש העיר מנחם דוד, עלו אמש (רביעי) למעונו של מרן חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, כדי להתייעץ עמו ולקבל את הנחייתו כיצד לנהוג בעקבות החלטת מועצת העיר רמת גן להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.

נשיא המועצת הביע את כאבו הגדול נוכח המגמה המסתמנת לפריצת חומות השבת ברמת גן ובערים נוספות ברחבי הארץ. "איך יהודי יכול לפעול לחילולי שבת?", זעק הרב, "הלא כל ההצלחה של האדם תלויה בשבת".

מרן שמע מהנוכחים את השתלשלות האירועים ברמת גן ואמר כי ברצונו לדון עם יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, בהיבטים השונים של הסוגיה. הוא הוסיף כי בימים הקרובים יקבל את החלטתו לגבי המשך הישארותה של ש"ס בקואליציה העירונית ברמת גן.

כזכור, מועצת העיר רמת גן החליטה שלשום ברוב קולות להפעיל שני קווי אוטובוס ציבוריים שיפעלו בשבתות, וינועו בצירי תנועה מרכזיים לעבר מוקדי הבילוי בתל אביב. 15 חברי מועצה תמכו בהצעה, לעומת 6 מתנגדים.

בעקבות פריצת הסטטוס קוו בערים שונות ברחבי הארץ, פנה אתמול דרעי לראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, בבקשה לקיים דיון דחוף על מנת לגבש עמדה משותפת כיצד להתמודד עם התופעה. במכתב ששיגר לראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, כתב דרעי כי "לאחרונה התרבו הניסיונות לפגוע בצביון השבת הקדושה בערים השונות, כאשר ראשי ערים רבות – כדוגמת תל אביב, חיפה, רמת גן, פתח תקווה ועוד – מרשים לעצמם לפרוץ את הסטטוס קוו העירוני הקיים בהם, אם על ידי הפעלת תחבורה ציבורית במימון או במתן היתר, ואם על ידי אירועים ומיזמים שונים המתקיימים בעיצומה של השבת, רח"ל".

"מצב כואב זה מייסר את לבו של כל יהודי מאמין, אשר נאלץ לראות את כבודה של שבת המלכה נרמס בראש חוצות ואת יום המנוחה הקדוש הופך ליום חולין. השבת, שהיא ערך יסוד בעם ישראל, עומדת בסכנת כרסום מתמשך שעלולה להתרחב לכל רחבי הארץ. אין ספק כי אנחנו, עם מקדשי שביעי, נמצאים בפני מצב חדש שכמוהו לא היה, הדורש מאיתנו חשיבה מחודשת".

"בשל כך, אני מבקש לקיים דיון דחוף בינינו, נציגי ש"ס ויהדות התורה, כדי לגבש עמדה משותפת כיצד מתמודדים עם המצב החדש. את העמדה נעלה ונציג בפני מרנן ורבנן, חברי מועצת חכמי התורה שליט"א, אשר יורו לנו את הדרך בה נלך ואת המעשה אשר נעשה", הוסיף דרעי. הוא הדגיש כי "חשוב שהדבר ייעשה במשותף ובקול אחד כדי להציג כראוי את דברה של היהדות החרדית במצב שנוצר".

תגיות:חילול שבתש"סהרב שלום כהןרמת גן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה