חדשות בארץ

מתחמם: פרץ וברק נפגשו

לאחר שבמרצ הבהירו כי לא בכל מחיר הם יחברו לרמטכ"ל לשעבר, נפגש ברק עם יו"ר מפלגת העבודה הנכנס, ונראה כי בין השניים נעשים מאמצים לחבור יחדיו ולגשר על היחסים המתוחים ביניהם

ברק ופרץ, 2012 (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)ברק ופרץ, 2012 (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)
אא

לאחר הצהרות השניים כי יהיו מוכנים לוותר על המקום הראשון לטובת איחוד רשימות, הערב (רביעי) נפגש יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ עם יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק. חרף ההצהרות שקדמו לה, הפגישה נערכה בחשאיות ובמטות של השניים סירבו לחשוף את מיקום ומועד הפגישה. "ישנה חשדנות טבעית בין פרץ לברק", אמרו גורמים בסביבת ברק ופרץ.

הפגישה נערכת על רקע המתיחות הרבה שוררת מזה מספר שנים בין השניים, אך עם זאת, השניים דיווחו על הפגישה בחשבונות הטוויטר שלהם, שם מסרו הצהרות ברוח מפויסת.  

מוקדם יותר השבוע קיימו פרץ וברק, כל אחד בנפרד, פגישה עם יו"ר מרצ הנכנס, ניצן הורוביץ, שהצהיר עם כניסתו כי ישים בראש מעיניו את רעיון האיחוד במחנה השמאל. אך בזמן שיו"ר המפלגה מגשש, במרצ כבר הבהירו את התנגדותם לחיבור עם אהוד ברק, וזאת במחאה על מעורבותו באירועי אוקטובר 2000, שהובילה להרג של 13 ערביים על ידי המשטרה. ח"כ עיסאווי פריג' שמוביל את המחאה, תקף אתמול בחריפות את ברק, וכתב: "אהוד ברק, בבקשה, תוותר על ההתנצלות ותוותר על הניסיון העלוב שלך לפלג את גוש השמאל מרכז. תחזור הביתה למגדלי הפאר ותאפשר לנו, חברי מרצ ומפלגת העבודה להקים מסגרת משותפת שתחזק את השותפות הפוליטית היהודית ערבית",.

גם במפלגת העבודה, בה ישנם גורמים רבים הטוענים כי ברק הביא למיטוטה ב-2009 עם נטישתו אותה, לא ממהרים לחבור שוב לברק. ח"כ שלי יחימוביץ, ממבקריו החריפים, תקפה אתמול את הדיווחים על חבירה לברק ואמרה כי "זה יגמר בבכי. מגרד מנדט פה מנדט שם בתוך הגוש, מטריל את העבודה ומרצ ומנסה לכפות עצמו עליהן באמצעות הצקות, רעש מדומה, והרבה כסף. אומר אחדות אבל מפורר את הגוש עם עוד מפלגונת".

הבוקר השיקו במרצ את קמפיין הבחירות שלהם, ומחר יתקיימו הבחירות לרשימת הכנסת. בנאומו, התייחס הורוביץ למגעים לאיחוד כוחות במחנה השמאל, והבהיר כי לא בכל מחיר הוא יעשה זאת. "אני הראשון שתמך בריצה משותפת, אבל האחריות שלי כלפי הבוחרים שלנו וכלפי מחנה השמאל היא קודם כל להיות קול ברור שמביע את הערכים והרצונות והשאיפות שלהם שנמצאים בנפשם", אמר.

תגיות:מרצאהוד ברקעמיר פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה