חדשות בארץ

דיווח: חמאס הצליח לסכל חיסולים ממוקדים מצד ישראל

ניסיון להזריק רעל, שיגור חבילה ממולכדת, גיוס סוכנים חדשים והאזנות סתר: מקורות בארגון החמאס טענו לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי בעקבות הפעולה בחאן יונס שהשתבשה, בצה"ל מנסים לשקם את ההרתעה הישראלית וניסו לחסל שורה של בכירים בארגוני הטרור ברצועת עזה

החיסול הישראלי של אחמד ג'עברי בעזה, 2012 (צילום: ויסאם נסאר, פלאש 90)החיסול הישראלי של אחמד ג'עברי בעזה, 2012 (צילום: ויסאם נסאר, פלאש 90)
אא

על רקע ההתדרדרות הביטחונית בזירה הדרומית, מקורות בחמאס טענו כי הצליחו במהלך החודשים האחרונים לסכל שורת חיסולים ממוקדים של בכירי הזרוע הצבאית שלו מצד ישראל – כך דווח היום (רביעי) בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר". לטענת המקורות בארגון, בחמאס ייחסו את ניסיונות ההתנקשות לרצונה של ישראל לשקם את ההרתעה שנשחקה בעקבות כישלון המבצע המסווג בחאן יונס, שהוביל למעצר חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל.

לפי הדיווח, ישראל ניסתה לפגוע בבכירי חמאס ב"אמצעים שקטים" שיותירו לה מרחב הכחשה סביר וחסר עקבות אליה, זאת בניגוד לחיסולים קודמים שבהם מיהרה ישראל לקחת אחריות. לטענת אנשי החמאס, כהכנה לכך, ישראל ביצעה האזנות סתר לאנשי הזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה.

כהמשך לכך, המקורות אף הוסיפו כי בחודש שעבר עצר חמאס חשוד בשיתוף פעולה עם ישראל שניסה להזריק רעל למזון של אחד מבכירי הזרוע הצבאית. לדבריהם, אם מותו של הבכיר, ששמו לא ננקב, היה יוצא לפועל הייתה זו מכה תדמיתית משמעותית לחמאס. עוד נטען כי לבכיר  אחר שוגרה חבילה ממולכדת, שלנוכח אמצעי הבטיחות הקפדניים של הארגון, החבילה אותרה ופורקה. גם בעקבות פעולה זו נעצרו שורה של חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל.

כאמור, לטענת אנשי החמאס, לאחר כישלון הפעולה בחאן יונס, פתחה ישראל במאמצים לגייס סוכנים חדשים ברצועה, זאת באמצעות פיתוי כספי ענק או סחיטה. במקביל, מערכת הביטחון הגבירו את פעולות האזנות לצמרת ארגוני הטרור הפלסטיניים. לדבריהם, "ישראל ניסתה לחזור לשיטות שבהן פעלה בשנות ה-70 נגד בכירים בארגונים הפלסטיניים".

במאי האחרון הודיעו בצה"ל על חיסולו הממוקד של מפקד שטח בזרוע הצבאית של חמאס המקושר לאיראן. חיסול זה היה הראשון, מבין אלה הרשמיים, מאז מבצע צוק איתן. אתמול, במסגרת תרגיל פתע, העלה חמאס את הכוננות ברצועת עזה לרמה הגבוהה ביותר. לפי משרד הפנים בעזה, תרגיל הפתע נועד "להתמודד עם תסריט של איום ביטחוני מפתיע, במטרה לבדוק את מוכנות כוחות הביטחון".

במקביל, יום קודם לכן הודיע דובר צה"ל כי חשף תוואי מנהרה נוסף שחצה לשטח ישראל מדרום רצועת עזה, זאת במסגרת העבודות שנעשות באזור לבניית המכשול התת-קרקעי בגבול הרצועה. בצבא בודקים אם למנהרה פתח יציאה נוסף לשטח ישראל, ואת נקודת המוצא בשטח הרצועה. נמסר כי ככל הנראה המנהרה איננה בשימוש, וכי היא חלק ממנהרה ארוכה יותר שנאטמה בעבר על ידי צה"ל.

תגיות:חמאסחיסול ממוקדעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה